min har paserat 400 mil o den har aldrig betett sig så:S
om du bara ska plocka ut o rengöra skiten så är det nog enklast att ta bort någon av sidokåporna och sen riva bort kylaren. det står i haynes manualen att man skall ta bort avgasröret också men jag vette fan varför.
om du bara ska plocka ut o rengöra skiten så är det nog enklast att ta bort någon av sidokåporna och sen riva bort kylaren. det står i haynes manualen att man skall ta bort avgasröret också men jag vette fan varför.
Gjorde så... Lossade även på avgasporten (Den som sitter över avgasröret?)
Fick inte bort den dock.. Tips?
Bara att haka ur vajern, av med porten, sedan dra ur bladet, kan behöva gegga på lite smörja för att få loss den.
Lyfter du bara på tanken och kollar på höger sida när du startat den så kan du se om din avgasport öppnas eller ej för där sitter elmotorn som drar i wiren. Händer inget kanske den fastnat. Den är öppen mellan 0-2500rpm sen stängs den och öppnas vid 8500rpm igen.
Du har inte varit med om att den överhettat eller liknande så du sabbat motorn då?
Syns inte så bra, då det är en solenoid, inte en el motor, och vajern har skal.
Har han svårt att få ut bladet har den dock antagligen fastnat, den sitter inte så hårt annars.
Ett hett tips (bokstavligt talat) är att starta motorn och värma upp hojen före du försöker få loss den, det brukar bli lättare då, dock så är det hett om fingrarna.
En elektrisk ström genom solenoiden orsakar ett magnetiskt fält av det utseende, som bilden visar. Solenoidens ena ända verkar som en magnetisk nordpol, dess andra som en magnetisk sydpol. Omkastas strömmens riktning, växlar även polerna, i överensstämmelse med Ampères regel.
Den drivs fortfarande av el och gör ingen skillnad på hur lätt det är att se. I andra änden nere vid porten har du skyddshölje ända fram men uppe vid solonoiden har du en bit där du kan se om den rör sig.
Är då betydligt lättare än att börja plocka bort saker, kan vara så enkelt att kabeln åkt ur.
En gång hade kolven slagit sönder porten för mig då var det mindre lätt att få ur avgasporten.
Kommer du förbi 8000rpm på dom lägre växlarna eller är det bara på dom högre du inte tar dig förbi?
Värför i helvete skall han ha bort kylaren för???
Bara att haka ur vajern, av med porten, sedan dra ur bladet, kan behöva gegga på lite smörja för att få loss den.
för att så står det de i haynes boken och om man inte har spagetti armar så blir det enklare att arbeta om man tar bort kylaren.. går på ca 5 minuter inga svårigeter med det...
БОБАН;3633788 skrev:Grym text.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |