Rensa baken på min Ducce!

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
ja.. Vafan jag sa till mig själv när ja köpte streetfighten; håll den hyfsat original nu! Mao, har ja inte bytt speglarna, blinkers etc etc etc förutom en del coolfiber som ersatte en ett par plastigt mattsvarta detaljer.

Hur som! Nu är jag där igen, såg precis det här på ebay, och hittade en video... :(:(:(

http://www.competitionwerkes.com/products/Ducati/2009/Streetfighter/standard-fender-eliminator-1


Ser ut så här ungefär, jag har ju inte rören under så min skylthållare kommer hamna lite annorlunda vilket man ser på bilden ovan.


Jag bara vill göra detta! :kär:kär:kär

Min ser in princip ut såhär i dagsläget:
http://assets.anacore.com/photos/original/Q3C6MEK994AVDWEYQ48Q_02.JPG

Frågar er, vad tycker ni om denna lösning? Fördelen är ju att blinkers inte sitter så nära varandra, vilket dom brukar göra på vissa eftermarknads-prylar. Och dom verkar ju blinka rätt synligt också! Men dom lär ju inte vara godkända tyvärr. En annan fördel är ju att enligt dom tar det ca 1timme att meka dit, om man nu ska tro dom om det. Ska forska lite mer kring det här och se om det är en bra investering först innan man går på ren känsla. :lol
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Det skulle jag tro, de liknande produkter jag monterat har oftast varit av bra kvalle.
Men som vanligt vill man ju se prylarna.

Okej, tack för svaret. jag tror att så länge man undviker det billigaste av "ducati delar" så slipper man nog (oftast) skräpet. Men näthandel är ju alltid som Russian roulette! :näsblod

jag tror jag slår till när jag tiden är rätt och planeterna står i rätt vinkel mot solen! :mattias
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
När jag letade Tail Tidy till min Monster som jag hade härom året så hittade jag lite spridda åsikter angående passformen på CW´s prylar. Så jag handlade från Evotech Performance istället och blev väldigt nöjd med både passform och kvalitet. Kan vara värt att kolla upp kanske?

http://www.evotech-performance.com/ducati-streetfighter-2009-11-tail-tidy-fender-eliminator

japp, har tittat på evotech's, men dom kör ju en annan variant. På deras har man blinkers kvar. Det var lite det jag fastnade för på CW's variant då man får bort blinkers och tar in dom i luftventen istället! Tyckte det var riktigt cleant och snyggt gjort!
 

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
japp, har tittat på evotech's, men dom kör ju en annan variant. På deras har man blinkers kvar. Det var lite det jag fastnade för på CW's variant då man får bort blinkers och tar in dom i luftventen istället! Tyckte det var riktigt cleant och snyggt gjort!

Absolut snyggt, men jag tror att det kommer synas väldigt dåligt en riktigt ljus sommardag.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
japp, har tittat på evotech's, men dom kör ju en annan variant. På deras har man blinkers kvar. Det var lite det jag fastnade för på CW's variant då man får bort blinkers och tar in dom i luftventen istället! Tyckte det var riktigt cleant och snyggt gjort!
Aha, missade den biten. Måndag du vet. :rolleyes:
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Absolut snyggt, men jag tror att det kommer synas väldigt dåligt en riktigt ljus sommardag.

jag vet inte det, tycker inte den som blinkar i ventilationen man ser på videon blinkar dåligt. jämför man mot annat som varit integrerat så är det här KLART mkt bättre ljus. har själv haft integrerat på min förra och det lös helt ok, men var svårt att se en solig dag.

problemet är: Hur många blinkers är det egentligen som syns bra en jättesolig sommardag? har man mindre blinkers än mina original och med sämre ljus tror jag det blir svårt att se dom också.
 

ehsan

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2011
Ort
Oslo
Hoj
2013, Triumph Street Triple R
Monster 696 eliminator köpte jag från Evotech i början av sommaren. Supernöjd och mycket bra pris på grejerna. Robusta saker.

Betalade 1000kr med frakt.
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Monster 696 eliminator köpte jag från Evotech i början av sommaren. Supernöjd och mycket bra pris på grejerna. Robusta saker.

Betalade 1000kr med frakt.

Ja, jo som sagt jag har koll på evotechs bögläpps-bytare. Men tänkte lite mer innovativt än att bara byta skylthållaren! :tummenupp
 

ehsan

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2011
Ort
Oslo
Hoj
2013, Triumph Street Triple R
Ja, jo som sagt jag har koll på evotechs bögläpps-bytare. Men tänkte lite mer innovativt än att bara byta skylthållaren! :tummenupp

Que? Skylthållaren? Du blir ju av med hela bakskærmen(den fulaste detaljen på cykeln).
Jag kanske missførstår bøglæpps-bytare, hittade inte uttrycket på google :)
 

ehsan

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2011
Ort
Oslo
Hoj
2013, Triumph Street Triple R
Hehe :)

Jag återkommer nær jag køpt min Streetfighter 848. Det blir någon gång i mars 2013(ha tålamod). Lycka till med søkandet så længe.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top