Markus skrev:Okej, nu är det dags igen.
FDISK - vad i helskotta är det?
Hur formatterar man hård-disk?
Har du fått kicken igen?!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Markus skrev:Okej, nu är det dags igen.
FDISK - vad i helskotta är det?
Hur formatterar man hård-disk?
Tycker att alla inlägg är lite overkill. Arbetsgivarna bestämmer själva över hur informationen innom ett företag ska behandlas men jag är skeptisk till att de har rätt att gå in och titta på vad du gjort. Skulle vara om du skrivit under ett papper på att datorn endast får användas i arbetet. Skulle kunna vara så att du skrivit privata brev på rasterna. Det bästa är väll att du ber att dom ghostar om den och skulle IT avdelningen ändå hitta någonting har de för mycket fritid.Markus skrev:Någon som har koll på hur man bäst rensar en dator innan man lämnar tillbaka den? Vill inte bjuda IT-avdelningen på info angående alla hemsidor jag besökt, hur länge jag varit där, vilka saker jag sökt efter på internet och på Gula Sidorna etc. (Den här funktionen vad-den-nu-heter som kommer ihåg sökord i sökfältet).
Markus skrev:Okej, tack.![]()
Ska testa ikväll, började med det där igår men jag hittade inte produktnyckeln.![]()
andersbrink skrev:Det är när du mitt i installationsprocessen kommer på - "Näe, nu avbryter jag... och formatterar hårddisken istället" som det blir så där med temporära installationsfiler.
andersbrink skrev:Ta först bort alla okända bibliotek från rooten på C: disken, t.ex. $TEMP$, eller $NT$ eller nåt liknande.
andersbrink skrev:Du kan även starta Windows i kommandoprompt-läge från CD'n och köra FDISK.EXE och där välja att ta bort hårddisk-partitionerna.
Markus skrev:Exakt hur gör man det, som du såg så skrev jag redan för några inlägg sedan att jag är retarderad - öknamn jag tror jag gjort mig förtjänt av nu...
Gumpa skrev:Start - Kör - Skriv CMD - skriv cd.. tills du kommer till c: - nu skriver du enhetsbetäckning på din cd/dvd-rom T.ex. d: - när du har hittat din cd/dvd-rom så skriver du: fdisk.exe & följer instruktionerna.![]()
Markus skrev:Icke sa nicke...
QUOTE]
Du har inget annat Os (98/ME) som ligger & skräpar, har för mig att det fanns ett kommado (stavning?) på dom äldre som hete just "Format"
Du kan ju prova att hämta hem en startdiskett från http://www.bootdisk.com & göra en startdiskett därifrån & sedan försöka med: fdisk.exe eller format (c
Fan va skumt att du inte kan formatera/ta bort partioner genom Xp-skivan, det brukar ju alltid funka.
Gumpa skrev:Markus skrev:Fan va skumt att du inte kan formatera/ta bort partioner genom Xp-skivan, det brukar ju alltid funka.
Men jag har ju inte en aning om hur man gör.....................inte någon alls. Låtsas att jag är en Cocker Spaniel (nåja, Schäfer då) eller nått.
Fy fan vad arg jag är på missfostret till maskin framför mig nu.![]()
Markus skrev:Men jag har ju inte en aning om hur man gör.....................inte någon QUOTE]
När du har stoppat i Xp-skivan, så får du ju upp olika alternativ, då väljer du installera, sen kommer ju Xp att fråga dig på vilken partion som du vill installera på, då väljer du den som du ha ditt nya Os på & sen har jag för mig att Xp frågar om du vill formatera eller bara byta ut systemfilerna, nu väljer du att lägga in en "ren" installatioin av Xp & då startar ju installationsprogrammet!
Om du har nån mer partion, så är det ju bara att radera allt på den manuellt!
Gumpa skrev:Markus skrev:Men jag har ju inte en aning om hur man gör.....................inte någon QUOTE]
När du har stoppat i Xp-skivan, så får du ju upp olika alternativ, då väljer du installera, sen kommer ju Xp att fråga dig på vilken partion som du vill installera på, då väljer du den som du ha ditt nya Os på & sen har jag för mig att Xp frågar om du vill formatera eller bara byta ut systemfilerna, nu väljer du att lägga in en "ren" installatioin av Xp & då startar ju installationsprogrammet!
Om du har nån mer partion, så är det ju bara att radera allt på den manuellt!
i med skivan
välj att göra en "ren" installation å ta bort de gamla
sen frågar den vart du vill installera windows, där kan du om du läser trycka på "C" (har jag för mig att det är) föratt ta bort en partition
ta bort den du vill bli av med
sen får du bekräfta å massa grejer
sen på rutan efter får du välja å skapa en partition av de opartitionerade utrymmet.
gör det
woila.. C:\ är rensad
å sen e de bara installera å köra
heimdal skrev:i med skivan
välj att göra en "ren" installation å ta bort de gamla
sen frågar den vart du vill installera windows, där kan du om du läser trycka på "C" (har jag för mig att det är) föratt ta bort en partition
ta bort den du vill bli av med
sen får du bekräfta å massa grejer
sen på rutan efter får du välja å skapa en partition av de opartitionerade utrymmet.
gör det
woila.. C:\ är rensad
å sen e de bara installera å köra
Bill Gates skrev:Det går inte att utföra den begärda åtgärden på den valda partitionen. Den här partitionen innehåller temporära installationsfiler som krävs för att slutföra installationen.
Markus skrev:Om jag gör exakt som du skriver så fallerar det ändå -
När jag ska ta bort partitionerna så får jag det där j¤#}a meddelandet att:
Kom igen nu bojs, det måste väl finnas någon på forumet som kan hjälpa mig blåsa en pc?![]()
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |