Rensa fisk i Norge?

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Japp, hur gör man?

Tänkte testa detta mytomspunna arbetet för att se om det verkligen bringar in de där hundratusentals kronorna.
Var hittar man det?

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Hoj
Fz6n
Jag har sökt påverenda jäkla sida på google men hittar ingen info. :mad:

Vart hittar man info? Inte på google iaf.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Som sagt, det är bara en myt. Folk snackar om höga löner men ingen kommer med nånting konkret.
Jag ringde runt till asmånga bholag i hela norge idag och ingen sa att de sökt folk alls i år. Kanske bara var detta året, men jag tänkte mest kolla läget.

Detta jobb FINNS INTE!(längre)

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
finn.no ska vara reko har jag hört.

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
jag har en avlägsen bekant som jobbade några intensiva månader i Norge, inte som fiskrensare utan lagerarbete. Han tyckte inte att det var värt all möda och slit.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
En tjejkompis drog dit och jobbade med att rensa fisk ett år eller så, det var hyffsade pengar men knappast värt det. Det finns så mycket annat du kan jobba med i Norge som ger stålar.
En annan kompis går väktarutbildning i Norge just nu och är garanterad jobb efter den. Inte jättemycket i grundlön men bra OB och betydligt schysstare jobb än att rensa fisk.
Däremot sparar man mer pengar när man rensar fisk då du oftast jobbar långa dagar och festar mindre på de små orterna.

Dominator-Rocks

Guest
jag har en avlägsen bekant som jobbade några intensiva månader i Norge, inte som fiskrensare utan lagerarbete. Han tyckte inte att det var värt all möda och slit.

En polare till mig jobbade som lagerarbetare i 3-4 år han tyckte det var sköna stålars!!! :fakta

När han var ledig ett par dagar stack han hem till Sverige och bunkrade Mat,Öl,Sprit mm mm mm mm

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Jobbade med en snubbe som slaktade får i Norge några månader om året.. Drog in hyfsade stålar, men samtidigt ett jäkla skitgöra..

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
www.aetat.no men som de andra säger, de sköna stålarna är i andra jobb. Drog dit i somras för att hjälpa till vid en matfestival som bartender tjänade 11.000 efter skatt på fyra dagars slit. Bondade med några marina motorreparatörer från USA som tjänade 100 lök/månaden som de dessutom slapp skatta för.

Sen kostar pizzan 120 spänn också...

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Som sagt, det är bara en myt. Folk snackar om höga löner men ingen kommer med nånting konkret.
Jag ringde runt till asmånga bholag i hela norge idag och ingen sa att de sökt folk alls i år. Kanske bara var detta året, men jag tänkte mest kolla läget.

Detta jobb FINNS INTE!(längre)

snicksnack.. det finns visst

Sök på www.backpacking.se

Finns mkt annat, schysstare jobb som ger bra cash
Bartender heltid ger ca 40-50 lök i månan

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!