Rensa fisk i Norge?

lady

Pratglad
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
Gixxern såld :(
Det går att tjäna bra pengar på rensa fisk men då måste du jobba bra mkt övertid. Själv tror jag aldrig jag skulle tycka det var värt det. Det går att jobba med lossing av fisk oxå :tummenupp
har bott ett par år i norge själv:)
Att en bartender tjänar 40-50 000 i mån var nog lite väl kanske:rolleyes:

m.eriksson

Redneck prostitute
Gick med
25 May 2006
Hoj
Ny 2009
min syrra skulle rensa fisk i 6månader eller vad det var, vanliga timlönen var lite högre än ett vanligt jobb i sverige, men det var OB-tillägget som var :tummenupp , dock var det så pissigt väder i 3veckor att båtarna inte kunde åka ut, så dom gick utan lön, och åkte hem istället, dom var på nåt ö-system långt upp som fan, utan tillgång till nånting igentligen.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Det går att tjäna bra pengar på rensa fisk men då måste du jobba bra mkt övertid. Själv tror jag aldrig jag skulle tycka det var värt det. Det går att jobba med lossing av fisk oxå :tummenupp

Nej det är inte alls lite väl. Min sambo i oslo var bartender

Ten-0

[Enter cool message here]
Gick med
12 Dec 2005
Hoj
Ny till våren
Mavve, jag är på väg upp igen! Denna gången med honan med mig, säg till om du är sugen. Drar upp och söker jobb nästa månad!

jrh

det är nåt djuriskt med att pissa ute
Gick med
17 Sep 2007
Hoj
szr660
Glöm fiskrensjobb bland yllekoftor, de riktiga kulorna fixar du som irriterande provisionssäljare för remembercard, ni vet de där äcklen som står i köpcentrum och tjafs. Har tre vänner som arbetar där, 150:- per plastkort och under en dålig dag fixar du 30st men normalt är 40st, det ger en hyfsad månadspeng. Kul? Knappast, men säkert roligare än att stå i fiskrens upp till skrevet.

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Som sagt, det är bara en myt. Folk snackar om höga löner men ingen kommer med nånting konkret.
Jag ringde runt till asmånga bholag i hela norge idag och ingen sa att de sökt folk alls i år. Kanske bara var detta året, men jag tänkte mest kolla läget.

Detta jobb FINNS INTE!(längre)

Jobbet finns säkert! MEN även om lönen är "fet"are än i Sverige så kanske du har 12 timmars arbetspass, samt att bara du skall släppa en brakfis så kostar det flis in Norway, så det jämnar nog ut sig i slutändan.

MikkE

Guest
Beror på vart och hur man bor också. Jobben finns, dock är fiskjobben inte utannonserade speciellt mkt. Bäst är att sticka till något företag och fråga efter jobb. Jag jobbade på ett lager i Fredrikstad och fick ut minst 23 000 nok/månaden efter skatt. Jobbade två-skift och övertid lite då och då på kvällsskiften. Kan iaf säga att jag köpte det jag ville ha när jag ville ha det. Bara fram med VISA-kortet =)
Ska man tjäna pengar ska man hitta ett jobb där man har möjlighet att jobba mkt OB.

Kolla också www.manpower.no, www.finn.no, www.aetat.no, www.tinde.no.

Last edited:

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Hoj
Fz6n
Nu har du fått hjälp med olika jobb, nu måste ni hjälpa mig att hitta ett jobb i Norge som en 17:åring kan få. Typ att slita sönder ryggen på ett lager eller nått sånt som ger bra med cash, även om man måste jobba 12 timmar med 5 mins lunch eller så.

Kan tillägga att jag gör vad som helst för pengar.:gnissla Men då ska det vara mycket pengar!

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nu har du fått hjälp med olika jobb, nu måste ni hjälpa mig att hitta ett jobb i Norge som en 17:åring kan få. Typ att slita sönder ryggen på ett lager eller nått sånt som ger bra med cash, även om man måste jobba 12 timmar med 5 mins lunch eller så.

Kan tillägga att jag gör vad som helst för pengar.:gnissla Men då ska det vara mycket pengar!
Fråga prulle, han har säkert tips. Bland annat fick han erbjudande om att agera mänsklig piltavla för 150 kr/h.

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Som sagt, det är bara en myt. Folk snackar om höga löner men ingen kommer med nånting konkret.
Jag ringde runt till asmånga bholag i hela norge idag och ingen sa att de sökt folk alls i år. Kanske bara var detta året, men jag tänkte mest kolla läget.

Detta jobb FINNS INTE!(längre)

Vad kul att jag har Flertalet kompisar som jobbar i norge som vet exakt om sånna jobb..
Riktigt bra betalt men då får du jobba oxå.

Det finns bara man vet vart/vicka man ska snacka med.

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki

de 11-12000 jag tjänade e. skatt som bartender i fyra dagar var förvisso ett förhandsförhandlat arvode för 4 dagars slavarbete under en festival och de var i despo behov av en kunnig bartender som kunde baren i fråga från innan. Jag visste att jag var värd det för jag drog in 30-40.000 per kväll.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Bartender är grymt jobb för cash ... En standard helgkväll kammade min sambo in 1500-2500 norska i dricks

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA