Repa på spegelvisir

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Tja!

Plockade ner skinstället och hjälmen osv från vinden igår. Märkte att jag lyckats få en repa på spegelvisiret. Är det någon som vet om de kan gå att putsa bort eller polera eller vad man gör? Tänkte kolla om det är någon idé att försöka något eller om man ska leva med det. Eller kanske köpa ett nytt..

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Köp Turtle Wax Scratch Remover. Lägg på ett tunt lager och låt torka någon minut. Ta därefter en trasa & polera med lätt tryck i cirklar. Upprepa flera gånger så ska du se att det mesta försvinner.

Jag har själv använt det på flera visir med mycket gott resultat. Du kommer förmodligen inte att få bort hela repan men den största delen av den iaf.

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Köp Turtle Wax Scratch Remover. Lägg på ett tunt lager och låt torka någon minut. Ta därefter en trasa & polera med lätt tryck i cirklar. Upprepa flera gånger så ska du se att det mesta försvinner.

Jag har själv använt det på flera visir med mycket gott resultat. Du kommer förmodligen inte att få bort hela repan men den största delen av den iaf.

OK, låter kanon men det är ingen skillnad på spegelvisir eller rökfärgade?

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
På mitt feta iridiumvisir sitter beläggningen på utsidan i alla fall. Polerar man där lär man ju slipa bort själva beläggningen. Det vore tråkigt och fult.

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
På mitt feta iridiumvisir sitter beläggningen på utsidan i alla fall. Polerar man där lär man ju slipa bort själva beläggningen. Det vore tråkigt och fult.

Jag har en shoei XR-1000, har ingen aning var beläggningen sitter men jag trodde nästan att det kunde vara så att man polerar bort hela spegeleffekten om man ger sig på det..

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....

Jag har ett par Oakley crossbrillor med före detta spegelglas, som såg ganska hightec ut, jag gnuggade dem frenetiskt någon gång med okänt medel och när jag var klar var det bara lite spegeleffekt kvar i kanterna där jag inte kom åt.

Nu är de ganska fula och har repigt, genomskinligt glas(plast).

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Jag har en shoei XR-1000, har ingen aning var beläggningen sitter men jag trodde nästan att det kunde vara så att man polerar bort hela spegeleffekten om man ger sig på det..

beläggningen och toningen sitter på utsidan på dom visiren, varenda stenskott blir som en ljus prick i glaset, jag tror inte att det går att putsa upp med bra resultat.
Kasta skiten o köp nytt! Jag brukar kassera 1-2 spegelvisir per säsong.

sauber

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
Astrimmad R1-06
de där med spegelvisir är värdelöst när det gäller livslängd. kör på smookey istället!

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...