repad ram efter garantifix på yamaha

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
hojlös
Började med att maskinen inte startade så lämmnade in den för garanti och fick tillbacka den 5veckor senare med bytt Ecu.

Visa sig då när jag kom hem vid närmare syn att dom repat ramen framför tanken vid skruvarna då Ecu:n sitter under tanken och på sidan vid ramen, detta är inte stora utan som några små huggmärken men syns väll då ramen är svart och alumiumet kommer fram. Detta är inte första gången dom tabbar sig så man borde väll lärt sig..aja ska in och hänga av människan som gjort detta med min maskin på tis:mad:

Är som man läst tidigare illa nog när man själv repat..dessutom har jag slitit ihop dom här pengarna för att jag skulle kunna köpa en ny hoj som är ren å fin, å då ska fan inte nån mek med noll självrespekt få förstöra den...blir så inåthelvete arg..kommer gnissla tänder ända fram tills dom öppnar på tis

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Vad tänker du dig få i kompensation? Du bör ju vara förbered på det oxå och själv funderat ut på vad du tycker du ska få.

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
Fyfan för sånadär slashasar....

Mecken har fårstås gjort skadan på din hoj med illvillja för att sabotera eventuell lycka du borde känt:rolleyes: .

Visst ska du få det ordnat om skadan har uppkommit där, men tycker du kan ha nån liten förståelse för att det är jäkligt lätt hänt även om man proffs,:pannkyss

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Mecken har fårstås gjort skadan på din hoj med illvillja för att sabotera eventuell lycka du borde känt:rolleyes: .

Visst ska du få det ordnat om skadan har uppkommit där, men tycker du kan ha nån liten förståelse för att det är jäkligt lätt hänt även om man proffs,:pannkyss

vissa brukar ju säga "Kan även hända den bäste" men de känns som om att de inte är så proffsigt, visst olyckor händer å de inte har sett. Men märker dem att de som har gjort det så ska de fan också säga de till kunden å fixa det, men de har nog aldrig hänt på någon verksta någonstans..

Jerry#1

To fast for me.whadever.
Gick med
30 Jan 2005
Hoj
Aprilia SXV550 och en RG 500 Gamma från 1985 som INTE är till salu och ännu en <yamaha RD500
Får inte hända.

Du ska ha en ny ram eller ny hoj.:confused:
Såna ska jobba med lasbilar.

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Hoj
R1-08
Förstår fullständigt din frustration och att du är förbannad. Visst kan alla göra fel men om man nu gör en sådan skada borde man märka att det hänt och ha en förklaring och en kompensationsplan redo då kunden kommer för att hämta sin ögonsten.

Först har du varit utan din hoj i 5 veckor och sedan får du tillbaks den med skador som inte fanns tidigare. Klart att du har rätt att vara arg!

/D.

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Hoj
Fnatti

Den gammla hederliga Svenska inställningen: "Ähhhh det gör inget! Det kan ju hända alla! Jag åker snällt tillbaks till mekanikern, betalar för bensinen och tar upp min tid för att sedan behöva förklara för denna att jag borde få kompensation, även om det borde vara någonting självklart. Men jag är inte bitter."

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Syns det inte mer än att man måste åka hem och granska hojen för att se det så kanske det funkar med att dutta i lite färg och leva med det?

En ny ram eller ny hoj som någon föreslog är ju inte alls orimligt annars :va

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Sätt lite relation på det hela. Be någon titta på hojen, läggs det märke till... ta vad värdesänkningen vore vid en försäljning och säg att du vill ha antingen cash eller produkter eller service för den summan.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
skulle tro dom skyller på dig sen eftersom du tog hem den så kan de hänt på vägen.. "dom" säger nog att du skulle kollat när du fick den.

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Riktiga proffs slinter inte med skruvmejseln och repar lacken på kundernas bilar/hojar. De använder skyddsmattor i gummi om de jobbar nära lackerade ytor.

Åk tillbaka och kräv ersättning, vägrar dem så ring först konsumentblalbla så blir de svartlistade direkt om de inte fixar ramen då är det en liten tröst åtminstone att eftersom de blir svartlistade kanske de tappar kunder :)

Okej

Folkilsk
Gick med
30 Jul 2007
Hoj
Moddad XJ600s
Riktiga proffs slinter inte med skruvmejseln och repar lacken på kundernas bilar/hojar. De använder skyddsmattor i gummi om de jobbar nära lackerade ytor.

Åk tillbaka och kräv ersättning, vägrar dem så ring först konsumentblalbla så blir de svartlistade direkt om de inte fixar ramen då är det en liten tröst åtminstone att eftersom de blir svartlistade kanske de tappar kunder :)

Svartlistade blir de bara om de inte följer konsumentblalablas rekommendationer (och inte ens då är det 100% säkert att företaget faktiskt hamnar på "svarta listan".

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Sätt lite relation på det hela. Be någon titta på hojen, läggs det märke till... ta vad värdesänkningen vore vid en försäljning och säg att du vill ha antingen cash eller produkter eller service för den summan.
Som han skriver och det jag har full förståelse för, köper en ny moppe för att den jusst ska vara helt felfri. Hade jag köpt en ny och kanske tänkt att ha den i 3år, vill man inte enbart ha pengar som täcker förlust vid försäljning eller påpänslad med vanlig lack när allt annat på ramen är pulverlackad, men upp till de berörda att komma överns om.

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
En ny ram eller ny hoj som någon föreslog är ju inte alls orimligt annars :va

Inte helt orimligt med en ny pulverlack på ramen tycker jag!

Säg att du lämnar in bilen på service, får tillbaka den med en repa på framskärmen...bara att de lackar om skärmen!!!

Det som kan bli knivigt för dig (TS), är ju att du fick ut hojen och körde hem den. Då finns ju risken att de hävdar att du gjort det själv...tyvärr.

Släng upp bild på märkena så vi ser hur illa det är.

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
hojlös
Jo den där tråden är skrämmande lik..har alltid varit strul när man haft in skotrarna också.:mad:

Och jag vet inte vad för kompensation jag vill ha, hellst vill jag att ramen ska se ut som innan men att dom pulverlackar den lär juh inte ske. Lär väll bli pengar eller produkter...jag tänker inte ge mig, och ni som säger sånt får man ta, är ni hellt bakom flötet? ge mig ert nummer nästa gång ni är i stan så ska jag parkera bredvid er och slå upp dörrn å sen åka med en lapp där det står "Kan även ske en bra förare":rolleyes:

OCh till Ladbol, man gör inte tjocka repor, nästintill huggmärken i ramen, det var inte svåra,trånga ställen skruvarna satt på:huvet

Bilder kan jag inte fixa nu då jag ska snart ner i säng innan ett kort pass inatt sen bär det av 50mil neråt i landet för att kolla på en corvette.:yoparty

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Dutta i färg lite snyggt så borde väl inte skadorna synas längre på den svarta ramen?

Gjorde jag när jag själv lyckades repa pulverlacken på Streetfightern. Vart kanon.

Men framför dina åsikter iaf, kanske du kan få lite ersättning av något slag. Alternativt att de fixar nån som kan bättra på färgen snyggt. Lackfirma av något slag kanske...

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
hojlös
Dessutom kan hända att jag inte får rätt av yamahacenter eller att meken tar på sig det..men då löser det sig på andra sätt.
Kan låta barnsligt men ingen ska få repa andras saker ostraffat

Men ska låta ord vara sagt, får se först vad meken säger

Dutta i färg lite snyggt så borde väl inte skadorna synas längre på den svarta ramen?

Gjorde jag när jag själv lyckades repa pulverlacken på Streetfightern. Vart kanon.

Men framför dina åsikter iaf, kanske du kan få lite ersättning av något slag. Alternativt att de fixar nån som kan bättra på färgen snyggt. Lackfirma av något slag kanske...

vad använde dudå? det är som sagt lite men, finns inte ens skitig fläck i övrigt så detta syns bra i mina ögong..

Har funderat på köpa mattsvart på burk och spraya på en tops å dra sen..men dörädd för nyanskillnad

5332734360.jpg

Last edited:

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
hojlös
jahapp nån vette blev det inte då bilden ljög grovt, och ang hojen var jag till yamaha idag och pratade med meken och verkar som nån prao ställt till med det hela, så ska ta in hojen på tor så får man se vad dom säger

ps. söker en 60-70tals muskelbil för mellan 70-110 000

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...