Reparera gaswire, sätta på nya ändar

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Min gaswire gick av idag, frågan är om det finns nån firma som pressar på nya ändar på löswire?
Ska var en kula vid handtaget och en typ "stång" nere vid fuggarna. Känns som om det skulle vara snabbare fixat än att beställa via MC-nyckeln eller liknande, 240 spänn är ju inget att snacka om men stilleståndstiden är värre.

Kan man ful-laga med nåt eftermarknadskit, det är uppe vid handtaget den har gått av.

Om nu inte nån vänlig själ i Stlmsområdet ligger och trycker på en gaswire till Suzuki GSX-R 750 -86 :hej
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Finns lösa skruvnipplar att köpa i typ cykel/moped handlare. Har även använt mig av sockerbit (sån man kopplar elkablar i, inte såmn i kaffet) och klippt bort plasten så man bara har metallcylindern kvar, funkar bra som skarv och ibland som nippel, men kanske inte i handtaget.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Kulan är ca 5-6 mm i dia (ögonmått) och den cylindriska delen vid fuggarna är nog 4-5 mm, sockerbitstricket kan ju funka där nere men handtagsdelen är lömskare.

Tack för all brainstorming, kan ju var kul men en söndagstur om möjligt.
 

A6lex

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2012
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ZX9R -94
När jag moddat så har jag köpt lösa nipplar som man antingen kan hårdlöda (Gas) eller mjuklöda (som med kablar). Finns garanterat i närmaste mc/cross verkstad :) Skruvnipplar kan man möjligtvis använda till chokvajern men inte mer än så!
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Här är det moped och cykelbutiker som säljer wire på meter och lösa nipplar man lödar dit. Fungerar finfint men kräver välsorterad handlare
 
Gick med
21 Jan 2010
Ort
Vallentuna
Hoj
en av varje sort.
Finns lösa skruvnipplar att köpa i typ cykel/moped handlare. Har även använt mig av sockerbit (sån man kopplar elkablar i, inte såmn i kaffet) och klippt bort plasten så man bara har metallcylindern kvar, funkar bra som skarv och ibland som nippel, men kanske inte i handtaget.

Om du har ett gammalt tändstift liggandes så skruva av den gängade topphylsan och såga av den rundade överdelen, stoppa ner Wireänden i thinner, bensin ,aceton eller dyl. i fem min. Sen är det bara att stoppa i Wiren och löda (går lika bra med mjuk eller hårdlödning(( men mjuk håller längre där uppe för att den böjs hela tiden)

/p
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Biltema säljer lagningskitt till vajer.
Kulan kanske tillfälligt bytas mot annat?

Funkade för mig iaf :tummenupp
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top