Hej! Hade min hoj på verkstad nyligen varpå jag är rätt säker på att de råkat repa den lite, och tänkte att jag skriver lite om situationen och ser vad ni hade tänkt/gjort.
Kort bakgrund: Hojen är en VFR800, och ett känd svaghet på denna modell är kamkedjespännarna (CCT). Denna gång var det tyvärr den främre som strulade vilket blev lite dyrare än jag tänkt mig, men nu går det fint åtminstone.
När jag hämtade hojen var det ett par (nya) repor som jag lade märke ganska omgående, som jag till 99 % är säker på inte fanns där innan jag lämnade in den. Man ser dem på bilden nedan som två jack i ramen:
Jag påpekade detta på lite typiskt svenskt implicit maner, men de på verkstaden sade att de alltid täcker över hojarna på verkstaden osv osv så att det inte ska bli några repor.
Tog ingen fortsatt diskussion det. bl.a. eftersom jag inte var 100 % säker och trött/inte beredd på situationen. Jag tog tyvärr ingen bild innan jag lämnade in (bra lärdom inför framtiden), men har en video på hojen från för typ 3 veckor innan den åkte in på service och då syns inte reporna.
Hade reporna suttit lite längre ned hade de inte synt när kåporna åkt på, men nu är de precis ovanför dem. Har även lite smårepor på andra sidan osv, men tråkigt med något som man själv orsakat.
Jag funderar på att mejla butiken med bilden nu efter samt en stillbild från videon innan, samt lägga fram att det rimlige måste ha uppkommit hos dem samt fråga hur de ställer sig till det.. men jag har inte mer "bevis" än dessa bilder.
Eller hur hade ni agerat? Någon som har liknande erfarenhet? Vad är chansen att de faktiskt gör något åt det?
Kort bakgrund: Hojen är en VFR800, och ett känd svaghet på denna modell är kamkedjespännarna (CCT). Denna gång var det tyvärr den främre som strulade vilket blev lite dyrare än jag tänkt mig, men nu går det fint åtminstone.
När jag hämtade hojen var det ett par (nya) repor som jag lade märke ganska omgående, som jag till 99 % är säker på inte fanns där innan jag lämnade in den. Man ser dem på bilden nedan som två jack i ramen:
Jag påpekade detta på lite typiskt svenskt implicit maner, men de på verkstaden sade att de alltid täcker över hojarna på verkstaden osv osv så att det inte ska bli några repor.
Tog ingen fortsatt diskussion det. bl.a. eftersom jag inte var 100 % säker och trött/inte beredd på situationen. Jag tog tyvärr ingen bild innan jag lämnade in (bra lärdom inför framtiden), men har en video på hojen från för typ 3 veckor innan den åkte in på service och då syns inte reporna.
Hade reporna suttit lite längre ned hade de inte synt när kåporna åkt på, men nu är de precis ovanför dem. Har även lite smårepor på andra sidan osv, men tråkigt med något som man själv orsakat.
Jag funderar på att mejla butiken med bilden nu efter samt en stillbild från videon innan, samt lägga fram att det rimlige måste ha uppkommit hos dem samt fråga hur de ställer sig till det.. men jag har inte mer "bevis" än dessa bilder.
Eller hur hade ni agerat? Någon som har liknande erfarenhet? Vad är chansen att de faktiskt gör något åt det?