REQ: Bilder från Sporthojskurs Falkenberg 16/6??

gearhead

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2004
Hoj
Blitz-liter
Hej hej.

Fick idag äntligen tummen ur och körde på bana för första gången. Mkt kul:yoparty . Dessutom fint med lite instruktörer som kan ge tipps och råd.:tummenupp Nåväl, såg att det fanns folk med kameror lite här och var, kanske någon här, som i så fall kanske kan slänga upp nån bild eller två. Skulle ju vara kul att se sig själv...eller någon av dom man körde med för den delen med.

/Henrik

Ladde

Medlem
Gick med
23 May 2003
Hoj
Husqvarna 701 enduro 2019 & Ducati Scrambler Classic 2015
Här kommer några.

Tack Bertil (instr. Gul grupp) för en grym dag. :yoparty

Bifogat

• IMG_4967.JPG
    IMG_4967.JPG
    106.1 KB · Visningar: 226
  • IMG_4968.JPG
    IMG_4968.JPG
    126.2 KB · Visningar: 165
  • IMG_4969.JPG
    IMG_4969.JPG
    117 KB · Visningar: 120
  • IMG_4974.JPG
    IMG_4974.JPG
    95 KB · Visningar: 122
  • IMG_4975.JPG
    IMG_4975.JPG
    67.6 KB · Visningar: 100
  • IMG_4980.JPG
    IMG_4980.JPG
    84.6 KB · Visningar: 105
Last edited:

gearhead

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2004
Hoj
Blitz-liter
:tummenupp Tackar tackar. Du råkar inte ha tagit några på gröngrupp där man själv körde i?

sin_bano

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
CBR 900 RR
hoppas att det dyker upp lite bilder på smc väst, dom tog ju en del kort, även i den gröna gruppen.

Det var grymt kul på kursen i alla fall!

Küngen1

8 Superbike
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
BMW S1000RR
Det fanns en tjej där som tog kort, hon sa att hon skulle lägga upp dem här.
Hoppas du fick en bra bild på en lavaröd R1:a i röd grupp :Bugar

gearhead

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2004
Hoj
Blitz-liter
Du glömde en sak: bööörna..!:D

Fast det kanske inte ingår??

Ha ha mkt nyttigt fick man lära sig...men den övningen missades i alla fall i grön grupp...:tummenupp

Hade riktigt tur med instruktör, blev en hel del prat och tips (när han sett att man i alla fall "vågade lita på hojen") om att hålla bra linjer/hitta rätt spår (gjorde ju att man var tvungen att göra som de sa (motstyrning/gaskontroll/blicken osv.) annars var det ju inte så där jätte enklet att följa någonting), lärde mig en hel del och blev förmodligen en bättre förare med. Helt klart de bäst använda 1100 kr jag gjort av med på riktigt länge.:)

Dock är ju nackdelen att man nu blev extremt sugen på att lära/köra mer bana...vad var det nu CSS kostade....

Juh@

Fanatisk GDS
Gick med
17 Feb 2004
Hoj
ZX10R-2011
Fler bilder önskas! Vem var det som sprang omkring vid banan med kamera?

I övrigt ett toppenarrangemang, vill gärna tacka Bettan och Sinikka den trevliga dagen.

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Här kommer några.

Tack Bertil (instr. Gul grupp) för en grym dag. :yoparty

Tackar! Hade du viftat lite med ankan så hade jag nog tittat mot dig o lett lite :D

Tack alla medkombatanter för en kul dag! O vilken jäää-la tur m vädret vi hade! De var en trevlig dag. Hoppas ingen har bevis på mina små gräskörningar :rolleyes:

Instruktörstjejerna i blå grupp rockar! :yoparty Tack, ni var mycket pedagogiska, specielt på "hänget" :)

Last edited:

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Caroline som höll i kameran, en av dem, kommer, när hon har tid (hon har andra uppdrag som kräver insatser också, att lägga upp bilderna antingen i denna tråden eller i en separat tråd (jag är osäker på om hon känner till denna tråden).

Dagen blev lyckad mest tack vare er som deltagare. Ni skötte er exemplariskt och övade så det stod härliga till. Vår förhoppning är att ni nu fortsätter att öva VARJE gång ni kör hoj. För de saker som ev. var nya för er i erat sätt att köra mc kräver MINST 3000 repetitioner innan de "sitter" som smäcken på huvudet. Dvs. innan det är DEN tekniken (körsättet) ni också faller tillbaks på när ni blir trötta eller hamnar i en jobbig/stressad situation!:tummenupp

Vädret skall vi inte snacka om, hade läst SMHI´s rapporter kvällen innan vilken lovade REGN med stora bokstäver från kl. 06:00 och fram till tisdag. Tur att de kan ha fel åt alla håll i sina prognoser inte bara åt "fel" håll! :tummenupp

Vi har nu spikat innehållet i BKK Steg 2 i augusti och kommer att fördjupa oss en del i det vi bla. lärde ut/gick igenom i lördags så för er som vill förkovra er ytterligare i körteknikens mystiska grunder missa inte chansen vi har fortfarande platser kvar (ca. 30%).

Väl mött på en bana nära dig! :D
// Niklas

Ladde

Medlem
Gick med
23 May 2003
Hoj
Husqvarna 701 enduro 2019 & Ducati Scrambler Classic 2015
Är det nån i gänget som ska till Falkenberg imorgonkväll onsdag?

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Från nallen...

Lite morgonbilder.

Bifogat

• SHK1.JPG
    SHK1.JPG
    116.6 KB · Visningar: 105
  • SHK2.JPG
    SHK2.JPG
    123.3 KB · Visningar: 119
  • SHK3.JPG
    SHK3.JPG
    123.3 KB · Visningar: 98

fzsfredde

Pojkar kör bil, MÄN kör hoj
Gick med
13 Jul 2006
Hoj
Yamaha fzs 1000
Tjenare!!!
Det här var bland det roligaste jag gjort med min hoj, vilket betyder mera bana och några kurser till!!! Lärde mig grymt mycket... Ser fram imot fler bilder som man kan titta tillbaka på när man blir gammal :yoparty

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0