Resa bulgarien?

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Ort
sollefteå
Hoj
En blå nia
Tjena, ska förhoppnings fara ner dit i augusti!

Billigt är det ju där! Men hur är det med nattliv och pubar och discon och så? Är det nått drag där?

Vore ju kul att få lite tips på ställen osv! Allt angående bulgarien är välkommet!

/Christoffer
 

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Malmo
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
uggla skrev:
Vore kanon med lite svar fort! Ska boka resa imorn nämligen..

Förvänta dig inte ibiza, allt beror på vad du ska, man ska fråga den lokala befolkningen var ställena ligger. Köp kläder om du inte har något emot plagiat samt filmer och cdskivor är också billigt, så pass billigt att det inte är värt att sitta framför datorn och ladda hem!!!
 

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Ort
vimmerby
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Ska dit i september, Är prylar billiga? Kanske hittar nån fet mcdel eller något? =)
Är elektroniska prylar billigt? Saker till mobilen osv?
 

Henke

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Påarp City
Hoj
Blå med 167hk -06:a
Det har blivit mer drag där för varje år som går, då menar jag utelivet.
Som sagt , mycket billigt att leva där. Inte mycket att köpa förutom märkes kopior, kläder ,klockor mm.
Man får mycket för pengarna..för en gång skull.

EDIT: Detta gäller Sunny Beach, för er som har variit där innan så har det ändrats en hel del de senaste 3 åren.
 

spoon

Lucky 7's
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Sundbyberg
Hoj
Airbus 321
Om du åker till sunny beach så är det fest.

Ölen 1Lv på supermarket, 2Lv på restaurang
Lokala spriten får man en liten flaska för 2.20Lv
Vi var 5 som käkade varje kväll och det gick runt 50Lv med dryck.
Käkade runt 23 varje kväll innan vi gick tillbaka till hotellet och förkröka lite till.
förkrökställe: Las Palmas
Ut på klubb var det ingen ide att gå innan 0100.
4Lv in på klubben LAZUR, bäst drag där.
LAZUR's insläpp stägde runt 0500 och själva stället stängde vid soluppgång.
Köp inte Chiken Kebap utanför lazur utan gå bort ett par hundra meter så får man mycket godare kebap.
Taxi kan man alltid köra med fast pris. 10Lv högst inne i sunny beach.


http://www.aftonbladet.se/vss/resor/story/0,2789,675218,00.html
 
Last edited:
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
weeho reser ner till bulgarien i samband med turkiets f1helg, sista helgen ska jag till turkiet å se när shumi vänder den dåliga trenden han haft tills nu :)
 

jenni_e

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2004
Ort
malmö
Hoj
CBR600 Såld
Tycker där är ganska tunnt på uteställen, men en vecka duger det för. Två är alldeles för mycket om du frågar mig. Maten är inte super o bulgarerna ganska otrevligt. Men billigt är där :banana
 

Flodis

Overtaker
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Turbo och 4 hjul.
Ska ner till Albena om någon vecka. Någon som vart där och vet hru det är? Nått man inte får missa kanske? :rolleyes:
 

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
Flodis skrev:
Ska ner till Albena om någon vecka. Någon som vart där och vet hru det är? Nått man inte får missa kanske? :rolleyes:

Finns inte så mycket att missa, hela "byn" är ett enda stort hotellområde. Tror inte en enda bulgar bor där faktiskt. En pizza går på 50 spänn precis som här, och drikarna på krogen (läs strippklubbarna) kostar som hemma ungefär. Det finns bara ett vanligt diskotek, resten är strippklubbar (som är folktomma). Man kan med taxi ta sig till golden sands som är en större variant av albena. Klimatet suger, regnar titt som tätt därnere och kallt blir det på kvällen också. Kändes knappt som att man var utomlands.

Nae, aldrig mer bulgarien. Det ska tamefasen vara medelhavet, där skiner solen och man bor inte i en hotellstad med stängsel och beväpnade vakter runt som kollar alla som åker in/ut.
 

Flodis

Overtaker
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Turbo och 4 hjul.
Suomalainen skrev:
Finns inte så mycket att missa, hela "byn" är ett enda stort hotellområde. Tror inte en enda bulgar bor där faktiskt. En pizza går på 50 spänn precis som här, och drikarna på krogen (läs strippklubbarna) kostar som hemma ungefär. Det finns bara ett vanligt diskotek, resten är strippklubbar (som är folktomma). Man kan med taxi ta sig till golden sands som är en större variant av albena. Klimatet suger, regnar titt som tätt därnere och kallt blir det på kvällen också. Kändes knappt som att man var utomlands.

Nae, aldrig mer bulgarien. Det ska tamefasen vara medelhavet, där skiner solen och man bor inte i en hotellstad med stängsel och beväpnade vakter runt som kollar alla som åker in/ut.

Är det verkligen så jävligt :gnissla
Jag har fått hör att Albena är ett lungt ställe, vilket iofs inte är så kul, men det är inte jag som bestämmde resmålet..
Hur är Goldens Sands då? En taxi dit ska kosta ca 100 spänn eller nått.

Men SÅ kasst är väll inte Albena endå? :rolleyes: (försöker övertala mig själv att det är ett jättebra ställe)
 

Ljung78

Radical Riders
Gick med
23 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
ER-6N -06
Själv dimper jag ner på hotellet i Sunny Beach på lördag vi 16-tiden och det första man kommer höra är pfffshhhhh när jag korkar upp första.... :öl
 

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
Var nere i juli ..min resa kostade under 4000.- inkl allt.

visst är det svinbillit.. men jag tyckte inte det var så bra stämmning på uteställena, vet inte riktigt varför!
 

Easy_Mike

Återfallsknutte
Gick med
16 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
-00, Suzuki GSX750
jag får varmt rekommendera Prag :yoparty
där var det ös iallafall..
blev behandlade som kungar när vi gled dit med polarens bmw 535i -89 :yoparty
billigt...tja finaste brudarna 1 timme a`600 spänn.. :tummenupp(läs strippklubbar)
uteliv ja fy fan...om man frågade rätt personer..
svartklubbarna håller igång till 5-6 på morgonen.
dom tråkiga legala klubbarna stängde vid 24.00

flyktingförläggningn ni ska till passerade vi....(läs Passerade igen)
gillade inte dom där tuffa killarna med automatvapen som vaktade fång...GÄSTERNA :D ..

hoppas ni/du får roligt iallafall :tummenupp
 

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
Flodis skrev:
Är det verkligen så jävligt :gnissla
Jag har fått hör att Albena är ett lungt ställe, vilket iofs inte är så kul, men det är inte jag som bestämmde resmålet..
Hur är Goldens Sands då? En taxi dit ska kosta ca 100 spänn eller nått.

Men SÅ kasst är väll inte Albena endå? :rolleyes: (försöker övertala mig själv att det är ett jättebra ställe)

Albena är precis som jag skrev... tyvärr. Golden sands åkte vi till en kväll bara för det var egentligen inget bättre (att festa på, dagtid vette fan), några fler klubbar som var halvtomma på folk. Då var det faktiskt roligare på den enda som fanns i albena, den var iaf nästan full. Strosa runt på "byn" är inte mycket o hänga i granen heller, eftersom det är en hotellby så är ALLT inriktat mot turisterna. Ingen genuin känsla nånstans.

Det är klart, är man bara ute efter att sola o bada lite så funkar det väl, om vädret håller i sig vill säga.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top