Resa i början av juni

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
Hallå.

Hade tänkt att åka bort en vecka i början av juni. Dock är jag inte så berest så jag vet hur det är i olika länder under denna period. Vart bör man åka får att få bra väder(sol och bad)? Funkar egypten? Finns det billigare alternativ som är jämnbördiga?

Alla tips är välkomna...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Simp skrev:
2113110 Hallå.

Hade tänkt att åka bort en vecka i början av juni. Dock är jag inte så berest så jag vet hur det är i olika länder under denna period. Vart bör man åka får att få bra väder(sol och bad)? Funkar egypten? Finns det billigare alternativ som är jämnbördiga?

Alla tips är välkomna...

Snygg flamebait! :D
http://www.svd.se/dynamiskt/utrikes/did_12464579.asp
Hyfsat maskerad, men ändå så genomskinlig.

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
Markus skrev:
2113124 Snygg flamebait! :D
http://www.svd.se/dynamiskt/utrikes/did_12464579.asp
Hyfsat maskerad, men ändå så genomskinlig.

Det var faktiskt inte min tanke.. Jag anser att om jag låter dessa idioter påverka vart jag reser och inte så har de uppfyllt sina mål och vunnit. Därför tar jag ingen som helst hänsyn till all sån skit. Så nu kan vi släppa det ämnet och återgå till min resa.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Simp skrev:
2113186 Det var faktiskt inte min tanke.. Jag anser att om jag låter dessa idioter påverka vart jag reser och inte så har de uppfyllt sina mål och vunnit. Därför tar jag ingen som helst hänsyn till all sån skit. Så nu kan vi släppa det ämnet och återgå till min resa.

Okej, åk till Egypten då. Lär ju vara rea på biljetterna dessutom.

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
Någon måste väl tycka något? Ingen som varit i egypten och kan ge lite tips?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Simp skrev:
2113274 Någon måste väl tycka något? Ingen som varit i egypten och kan ge lite tips?

Jag ska vara lite seriös nu. :)
Alla jag känner som varit i Egypten, utom en, blev magsjuka. För den som kräkts nykter någon gång borde det räcka som beslutsunderlag.
Vad finns i Egypten som inte finns i t.ex. Thailand? De har kameler och souvenirer och annat arabrelaterat i Thailand också, bara det att det är bra mat, trevligt folk, mycket säkert, bra uteliv osv.

Wille

Gröna Faran
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
SÅLD ZX6R
Jag har varit i både Egypten o Indien o aldrig åkt på magsjuka.
Ska du till Egypten får du ut mest av din resa om du gillar att dyka eller om du gillar arkeologi. Dock får du räkna med att åka innåt landet isåfall, eller hålla dig runt Kairo. (inge bad men mycket sol)

Edit/

Ja åka innåt landet om du gillar arkeologi.

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
Wille skrev:
2113330 Jag har varit i både Egypten o Indien o aldrig åkt på magsjuka.
Ska du till Egypten får du ut mest av din resa om du gillar att dyka eller om du gillar arkeologi. Dock får du räkna med att åka innåt landet isåfall, eller hålla dig runt Kairo. (inge bad men mycket sol)

Har ett stort fridykningsintresse och därför är egypten väldigt intressant. Thailand hade ju inte varit dumt det heller men känns som det är väl långt att åka om man bara planerar att vara borta i en vecka.....

Solan

PotatoesMc.com
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
CBR 600RR - nu lite nyare!
Simp skrev:
2113110 Hallå.

Alla tips är välkomna...

Om du inte är ute efter partyliv så är El Gouna (nära Hurghada) ett hett tips. Byn är uppbygd av rika snubbar och husen ligger längs en konstgjord lagun.
Det är rent, mycket vackert och lugn stämning. Jag har varit där två gånger och tycker det är kanon.

Bifogat

• El Gouna.JPG
    El Gouna.JPG
    123.8 KB · Visningar: 44
  • Flygbild El Gouna.jpg
    Flygbild El Gouna.jpg
    64.3 KB · Visningar: 51

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Gillar man att bo i en skyddad resort med hög standard o bra service i ett par veckor så e egypten bra.Men mitt tips e att ALDRIG lämna den resorten.För då blir du ett jagat villebråd som får se den dystra sanningen bakom rikedomen.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Simp skrev:
2113274 Någon måste väl tycka något? Ingen som varit i egypten och kan ge lite tips?

Tjejen har varit där, inte jag. Kommer heller aldrig sätta min fot där efter att bara ha hört negativa saker från precis ALLA som har varit där. Visst, dykning är en sak för sig men resten funkar inte.
Thailand kan funka ändå om du kanske kan tänka dig 9 dagar istället. Tror det brukar vara något liknande om du köper en charter (vilket är billigt just då) och då till phuket och sen reser du vidare till bra destination där du vill dyka.
Västkusten är det som gäller vid dykning säger de, även efter tsunamin.

marst060

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Honda ANF 125
Jag kommer inte att åka till något mer Arabland på semester, om jag inte åker till någon all-inclusive resort som man kan isolera sig på.

På tok för jobbiga människor i Egypten och framförallt Tunisien. Men billigt och varmt, visst.

Tobbe_N

Ökenråtta
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM Superduke -07
jag har vart i Egypten, hurgada. bodde i den gamla delen "down town" minns inte vad den hette egentligen. Men dit vill jag aldrig mer. ska du åka dit.. åk minst 2 veckor... jag åkte en vecka och låg magsjuk i 4 dagar. enda anledningen jag ser till att åka dit är om man åker med ett specialintresse te.x. för att dyka.

annars så är folket otrevligt, försäljare jobbiga (sånt får man väl räkna med, men när de går till handgripligheter för att dra in en i just deras affär blir jag förbannad), maten kass. är inget utom pizza... är nästan det enda som är safe att äta utan at bli magsjuk.

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Början på Juni?? :3freak Då finns det ju bara ETT resmål nämligen:

Bifogat

• 2006.gif
    2006.gif
    100.8 KB · Visningar: 34
Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...