Resa till Los Angeles, tips emottages!

zike

REAL MEN WEAR PINK
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Rätta
Bott i Santa Monica i två år - rekommenderas..
Six Flags Magic Mountain och Las Vegas?

LoneRider

The Librarian
Gick med
16 Feb 2009
Hoj
Suzuki Gxs600f -98
Vad är roligt där då? På kartan har jag aldrig sett att det finns ett område som heter så men på Google Maps hittar jag en aveny som heter Fairfax Ave.

Jag skickar med en karta. (Får se om det funkar)
Det är nära till Tar pist, konts museet, Beverly Center, Farmers Market.
Och så är det tryggt där, just ingen gängaktivitet.

Bifogat

• karta.jpg
    karta.jpg
    222.5 KB · Visningar: 121

Smagatusk

Guest
jag minns att vi fixade här hemma, ett tillfälligt usa-anpassat körkort (det här var sommaren '99) att vifta med ifall dirty harry & co stannar en och vill prata. vet inte hur det är idag, men kolla med...kanske vägverket eller någon myndighet alt. en trafikskola med bra renommé.

som sagt, det jag gillade bäst, var att bara bila och så stannar man där det verkar schysst för att bada eller hänga en dag eller två. vi åkte längs med kusten och det finns många san-och santa-städer, som man kan svänga in på och softa. palm springs var det varmaste stället jag nånsin varit på; väl där så hängde vi mest i motelpoolen och sedan på kvällen tog vi kärran och gjorde stan och stack på bio. en sömnig liten håla, sån där som vi alla sett massor av gånger i diverse amerikanska filmer. i vegas var vi 2 dygn; jag är varken intresserad av gambling i alla dess former eller siegfried & roy-shower, däremot gillar jag grymt mycket rollercoasters och det finns en du/ni inte får missa - högst upp på stratosphere tower finns det en berg-och dalbana - åk den! http://www.earlyvegas.com/attractions/big_shot.html

inte mycket för världen, men att luta sig ut litegrann och fatta att du är 300m över marken är en skön känsla. sedan finns det några rollercoasters till, bara att leta upp. vill man se fetma i överflöd och människor med allmänt taskig klädsel, är vegas också en upplevelse.

utöver det, tycker jag att frisco är en schysst stad. känns väldigt europeisk och skön relax atmosfär, häng där några dagar och softa.

köp den här: http://www.timeout.com/shop/products/cal.html

have fun och glöm inte bort att det är dricks som gäller i usa.

Kanon! :tummenupp

Tack för tipsen! Ringde motormännen och frågade angående körkortet. EU-körkortet räcker. Ett mindre problem att tänka på.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept