Nyss hemkommen från der vaterland
Ta det lugnt där nere ffs.. Jag kom nyss hem från ringen, en kille på hoj dog 10 min innan jag körde mina varv. Under tiden resterna plockades bort, så partajade folk med lunch i depån, innan röjet kunde fortsätta. Ett liv där nere tycks inte vara värt så mkt som här. Man har andra värderingar /inställningar..kanske därför man inte hör så mkt om de faror som faktiskt lurar där.
Man har kul å ignorerar riskerna, man ser massor trots att man är där ett par timmar eller en dag. Vet inte om ni läst "vi bilägare" eller om det var någon annan biltidning som hade statistik över olyckor på ringen från något år nyligen, i snitt ett dödsfall per vecka / år. Alltså, kanske lika många döda på ringen per år, som alla sveriges trafikoffer per år i trafiken. Det är sjukt....
Men man fattar allvaret väl där. Ingen bana att rekomendera för "nybörjare" som aldrig åkt på bana, eller aldrig åkt autobahn i tyskland. Nu åkte vi bil, men med hoj är det ännu värre. Det är ingen lek..
Jag filmade min repa, å kanske lägger upp den om jag orkar. Vi startade typ 10 ok fordon samtidigt, en åkte ifrån mig. Annars gick det bra. En svenskreggad ferrari blev avhängd
likaså ett helt gäng hojjar och en M3 csl. Enda jäveln som inte gick att hänga av var en tysk med illgrön porsche 997 carrera gt3 rs.
Rätt kul, vi avverkade 320 mil på 40 timmar. Åkte från sthlm kl 13, slagga i hannover på kvällen, åkte 08 till ringen, lajja där hela dan, åkte järnet hem hela vägen. Snittfart på 80 km/h trots att vi åkte färja rödby-puttgarden, slagga på hotell, och lekte på ringen en hel dag. Alltså, om vi startat från sthm, samtidigt som en lastbil, och han åkt non-stop 80 km/h så hade vi kommit hem samtidigt