Resa utomlands i Augusti

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Tjena,

Jag och en polare sitter som bäst och funderar över att sticka utomlands en vecka i Augusti. Vi har främst kollat på större turistorter i Spanien och Grekland. Turkiet är prisvärt, men känns inte aktuellt.

Vart ska man åka om man vill kunna dricka billig inhemsk öl och ha det allmänt gott? Vi är rörande överens om att vi inte vill besöka dead mans town, utan det får gärna vara lite fart och fläkt.

Givetvis finns det en budget, och vi kollar i dagsläget på resor som inkl. flyg kostar omkring 2500SEK.

Fickpengar, en vecka utomlands - vad går det åt?

Hur är prisbilden i Grekland nu när den ekonomiska krisen härjar där nere?

Äh vafan, nu har jag pratat nog - nu är det eran tur, kör så det ryker! :yoparty

Prag? Har inte hört många som har varit besvikna efter ett besök där, både billig öl och mat och en del fina flickor.
Turkiet däremot, hur många har man inte hört som har varit missnöjda med det?

Själv har jag åkt en del till Grekland, dock inte partyresor utan mer sola/bada och kolla lite på gamla byggnader och sånt fjant.
Aldrig mer, fy fan vad jag hatar greker och deras tråkiga jävla mat :mad:
Och bra sprit har de inte heller.

Golden Sands i Bulgarien. Riktigt partyställe med billig sprit.
Mycket turistigt. Stannade en natt när jag var på genomresa med hoj för några år sedan.

Tjena,

Jag och en polare sitter som bäst och funderar över att sticka utomlands en vecka i Augusti. Vi har främst kollat på större turistorter i Spanien och Grekland. Turkiet är prisvärt, men känns inte aktuellt.

Vart ska man åka om man vill kunna dricka billig inhemsk öl och ha det allmänt gott? Vi är rörande överens om att vi inte vill besöka dead mans town, utan det får gärna vara lite fart och fläkt.

Givetvis finns det en budget, och vi kollar i dagsläget på resor som inkl. flyg kostar omkring 2500SEK.

Fickpengar, en vecka utomlands - vad går det åt?

Hur är prisbilden i Grekland nu när den ekonomiska krisen härjar där nere?

Äh vafan, nu har jag pratat nog - nu är det eran tur, kör så det ryker! :yoparty

DYRT

Personligen skulle jag inte spendera en euro i Grekland, tyvärr så är jag tvungen att göra det.

ÖL från 1.5€ till 7€
Drink/wirre från 4€ till 12€
Kaffe från 1.5€ till 7€
Kan du leva på gyros och suvlaki till lunch och middag så klarar du dig med ca. 15€ i matpengar per dag.

JT

En vecka resa+boende för 2.500 kr? :va
Flen? :confused:

Nej, absolut inte - det behöver faktiskt inte vara dyrare att åka utomlands, gör en sökning på destination.se så får du se.

Verkar som att ni tycker att man bör hålla sig ifrån både Turkiet och Grekland, och Turkiet lär det inte bli då inte någon av oss är sugen på det.

Bulgarien är svinbilligt verkar det som, är priserna bra där nere?

Prag vore faktiskt fint, ska ta och bolla den idén med honom :)

Jag har precis bokat flyg å boende med mina polare, vi skall till nice i aug. Vart 2500:- per skalle i 1 vecka... vi var i Barcelona förra året 4dar för 1100:- å Prag året före de, dock bara 3dar men gick på 1200:- så nog kan man hitta billiga resor nu.

Till TS Prag kan jag varmt rekommendera... Riktigt fin stad bra uteställen å billig bra öl. Vi satt å drack staropramen för 1 euro ½l på några ställen...

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick