Reservdelar till Arai hjälm

Shropshre

Sporthojsnörd
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
ZX10R - 2011
Jaha köpte en Arai RX7-Corsair Nakano Shuriken förra sommaren och det ville sig inte bättre än att efter första åkturen så gick ett minimalt plastklipp sönder till ventilationen vid munnen. Aja beställde ett nytt och fick ett att låna tills det nya kom. Beställde det nya i Oktober och det dök upp för några veckor sedan. Bara över ett halvår!?!? Aja på med det nya och igår så vips så gick samma jävla plastklipp sönder och venten for åt hvete. Sen som strösslet på grädden på moset så gick tamigfan en annan minimal plastplutt i den där saken som håller fast visiret sönder!!

Undrar om någon vet någon shop där man kan handla reservdelar till arai hjälmar? Gärna USA eller nått då det säkerligen är kortare väntetid att skeppa det därifrån. Kommer dock aldrig mer köpa en arai hjälm igen då denna kostade runt 5000:-. Tycker ju det borde hålla?

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Enligt min erfarenhet är Arai den dyraste dyngan man kan hitta.

EDIT: Det finns brats i Vasastan som gillar Arai - har jag hört :)

Last edited:

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Vissa utbytesdelar till RX7 får man inte ens köpa och byta själv enligt den svenska importören Alright utan det skall göras av en auktoriserad ARAI-mek...det e så high tech.

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Hoj
CBR1000RR & AT
Enligt min erfarenhet är Arai den dyraste dyngan man kan hitta.

EDIT: Det finns brats i Vasastan som gillar Arai - har jag hört :)

Snacka dynga..

Är inne på min 3e Arai-kruka, varav de 2 tidigare har gjort sitt jobb med bravur!
Har heller aldrig haft nå problem med saker som gått sönder, vare sig med visir eller ventilation.
Men klåpare med tummen mitt i handen i arslet verkar ständigt ha sönder saker..

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Snacka dynga..

Är inne på min 3e Arai-kruka, varav de 2 tidigare har gjort sitt jobb med bravur!
Har heller aldrig haft nå problem med saker som gått sönder, vare sig med visir eller ventilation.
Men klåpare med tummen mitt i handen i arslet verkar ständigt ha sönder saker..[/QUOTE

Jaha :confused: har du en hand i arslet? Har aldrig hört talas om något sådant.
Tummen mitt handen på armen har man ju hört om, men detta, näää .... aldrig.

Last edited:

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
"Men klåpare med tummen mitt i handen i arslet verkar ständigt ha sönder saker.. "

Tycker inte trådskaparen verkar ha händer i röven eller tummar i handen då hans hjälm självmant faller i bitar av vanlig användning?

Jag är vare sig för eller emot Arai då jag aldrig ägt en, men skulle det hända mig med en hjälm för dessa pengar hade jag reklamerat den. Aldrig att jag hade tagit att sitta och beställa och betala för delar som ramlar sönder.

forna

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2003
Hoj
Sv650s -99
Det är synd på en såpass dyr hjälm, jag hade nog inte köpt en arai (pga av all skit man läser om dem) ifall jag hittat någon annan hjälm som suttit lika skönt, för de gör grymt sköna hjälmar!

Rajien

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2009
Hoj
1996, Suzuki GSX750F
Vilken trevlig tråd det här blev. Om ni föredrar Arai eller inte är väl helt ointressant i det här läget. Killen har en Arai som gått sönder och behöver hitta reservdelar.
Då är det ju inte läge att sitta och dissa valet av hjälm, valet är ju redan gjort.

H Svensson

Mister
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
Hojlös
Tack till Lasker för länken, nu kan jag äntligen ersätta mitt trasiga visirlock på min Arai Astro/j, har ringt åtskilliga samtal till min närmsta ÅF utan att få hjälp.

Synd att det var dyrt, 500:- för ett par visirlock :näsblod

Men det hade nog inte blivit billigare via svensk ÅF..

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Arai i Sverige verkar fungera sådär...har själv försökt beställa lite tillbehör med blandade resultat..

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping