Reservdelar

Jsson

Ny medlem
Gick med
18 May 2004
Ort
Västerås
Hoj
Hayabusa -02
har köpt en liten hojrackare och nu är jag i behov av en liten plastdetalj som sitter innanför själva startkåpan. När man drar i snöret för att starta så åker det liksom in ett platshjul/kugg som trycks in mot svänghjulet och drar runt motorn, det lilla platshjulet åker tillbaka ut mot kåpan igen när man släpper tillbaka startsnöret och den lilla plastbitsjäveln har gått sönder. Nå´n som vet var jag kan köpa en ny?
 

Jsson

Ny medlem
Gick med
18 May 2004
Ort
Västerås
Hoj
Hayabusa -02
Tja kanske ikväll... Allvarligt så vet jag inte vad det är för cykel men den ser precis ut som dom som säljs här på sporthoj´s första sida. dom för 2500. Visserligen sa han jag köpte den av att den kostade 5500 ny men men,,, Hur tar man reda på vad det är för en hoj har du nå´t tips?
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Ta reda på modell eller släng uppe n bild så vi vet vad det är för någon
 

Jsson

Ny medlem
Gick med
18 May 2004
Ort
Västerås
Hoj
Hayabusa -02
Tack för tipset, beställde en ny dragmojäng igår...... Inte speciellt billigt men jag passade på att skramla loss den där fjädern som sitter under själva rullen med snöret och den var ca 1m lång och är omöjlig att lägga tillbaka. Så ett tips till alla som har liknande start, hamnar snöret snett så skruva inte bort skruven i mitten för sen är det bara att kasta bort skiten, hmm.
Hade kanske funkat med nå´n reservdel till nån gräsklippare men nu pajade jag ju hela skiten innan så :huvet
 

_lunka_

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2005
Ort
VISBY
Hoj
tdm 850. blata kopia. ducati style 110cc
Jsson skrev:
Tack för tipset, beställde en ny dragmojäng igår...... Inte speciellt billigt men jag passade på att skramla loss den där fjädern som sitter under själva rullen med snöret och den var ca 1m lång och är omöjlig att lägga tillbaka. Så ett tips till alla som har liknande start, hamnar snöret snett så skruva inte bort skruven i mitten för sen är det bara att kasta bort skiten, hmm.
Hade kanske funkat med nå´n reservdel till nån gräsklippare men nu pajade jag ju hela skiten innan så :huvet

du är inte ensam, fan fasnade i den jä.la fjädern med fingret, så att fingret vreds runt typ 61 varv och jag var tvungen att springa in till morsan och få henne att ta bort den från min hand,,, :banana
 

WoRlDmAnS

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2005
Ort
Väsby
Hoj
B1 (BLÅ)
Minimoto

Jsson skrev:
jaha så ser den alltså ut... nå´n som vet vad modellen heter?




ja modellen heter 14e!!! den billigaste av alla minimoto! själv har man en blå b1 kopia!!! med 7 hästar! du hara bara 3.4! MAX! :7peta
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Ytterligare ett tips.
Om snöret har fastnat i fullt utdraget läge (hylsan kärvat) så se till att inte skruva loss draganordningen med snöret utdraget.

//Marcus (med ett vänsteröga stort som halva grönland)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top