Redback skrev:Inte helt ovanligt med kraschlandning i rookie-racing,..är det normalt att ha med en reservhjälm eller?
Boris JR skrev:Normalt vet jag inte men det är fruktansvärt bra att ha, har man råd att köpa två hjälmar vid ett tillfälle så slå till, man kommer garanterat att behöva byta hjälm rätt snart ändå och det är inte kul att behöva avbryta helgen efter en fisvurpa där man lyckats kasa på hjälmen.
Jonte VSB R-T skrev:slog jag i huvudet en gång men som tur va hade jag inte på mig hjälmen då.QUOTE]
Jag har aldrig lyckats ha sönder mer än en hjälm per säsong då man i förvånandsvärt många vurpor lyckas hålla upp huvudet. I cross/enduro däremot var det vanligt att man gjorde av med 2-3 hjälmar per år, thank god for sponsors...........Redback skrev:Korkat att inte ha 2 med andra ord..
Skräckexempel -hur många hjälmar har ni kasserat på 1 år?
tycker man ska ha minst 2hjälmar lika så skinnställ.Redback skrev:Inte helt ovanligt med kraschlandning i rookie-racing,..är det normalt att ha med en reservhjälm eller?
Redback skrev:
Redback skrev:Inte helt ovanligt med kraschlandning i rookie-racing,..är det normalt att ha med en reservhjälm eller?
diver6 skrev:Köp ett gäng på Liedl vet ja...
Jonte VSB R-T skrev:Ja det hade kostat mig en hjälm om jag hade haft den på mig. Vurpan ifråga behöver vi dock inta tala om. Förutom att den föranlett många skratt.
Jonte VSB R-T skrev:Ja det hade kostat mig en hjälm om jag hade haft den på mig. Vurpan ifråga behöver vi dock inta tala om. Förutom att den föranlett många skratt.
Penguin skrev:Seså, berätta nu!
Jonte VSB R-T skrev:Glömm, du ska du tanka i mig mycket svenskskattad sprit för att få ur mig nått.
Nej inte ska du pumpa grabbarna på pengar, jag skvallrar för en ölJonte VSB R-T skrev:2039609Glömm, du ska du tanka i mig mycket svenskskattad sprit för att få ur mig nått.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|