Reservtank på Kawasaki KLE 500

Josse

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Hoj
Kawasaki
Hej,
sitter och letar efter hur reservtanks"mätaren" skall stå.
Det finns vad jag förstår 4 olika lägen:On, Off, Reserv och någonting. Har suttit och letat i min tyska(!) manual men hittar ingen info om vilket läge som är vad.
Finns inga markeringar på min hoj, så min fråga är:

Finns det någon snäll själ där ute som kan klargöra för mig vilket läge som är upp/ned/höger/vänster, så jag vet att jag kan vrida över till reservtank om det skulle knipa. Hojen är en -91:a?

/J

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Hoj
Yamaha&Kawasaki
När vredet står framåt on,när vredet pekar nedåt är en funktion som fyller upp förgasarna den ska du bara använda om fuggarna är tömda o du vill fylla upp dom tex efter rengörning eller om hojen stått länge,när vredet pekar bakåt reserv:tummenupp

Josse

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Hoj
Kawasaki
Hej,
du är så himla bra.:tummenupp Tack för hjälpen! :)
Nu slipper jag oroa mig för att få soppatorsk (har redan råkat ut för det 1 gång).
Köpte hojen beggad och med full tank fick jag soppatorsk efter 9 mil (!). Det var inte så kul.
Hittar ingen info om hur stor tanken är. Har inte vågat köra slut på tanken då jag inte vetat hur man skall ställa in reserven, men nu kan jag testa.

Tack igen för hjälpen!!
/J

När vredet står framåt on,när vredet pekar nedåt är en funktion som fyller upp förgasarna den ska du bara använda om fuggarna är tömda o du vill fylla upp dom tex efter rengörning eller om hojen stått länge,när vredet pekar bakåt reserv:tummenupp

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Hej,
du är så himla bra.:tummenupp Tack för hjälpen! :)
Nu slipper jag oroa mig för att få soppatorsk (har redan råkat ut för det 1 gång).
Köpte hojen beggad och med full tank fick jag soppatorsk efter 9 mil (!). Det var inte så kul.
Hittar ingen info om hur stor tanken är. Har inte vågat köra slut på tanken då jag inte vetat hur man skall ställa in reserven, men nu kan jag testa.

Tack igen för hjälpen!!
/J

Tanken rymmer 15l Reserven brukar vara inställd på att det är dags o byta när det är 3.5l kvar i tanken. Jag brukar komma mellan 17-20 mil innan det är dags o växla till reserven:tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM