resident ron bjuder in!

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Kyckling skrev:
Jag körde pain(t)ball igår.
Fick en boll rakt i huvudet, alldeles ovanför masken... INTE SKÖNT!!!
(Men det blev ju ett manligt blåmärke med sår i iallafall). :näsblod :D

Det är jääkligt skoj det där. :)

Paintball är en oerhört manlig sport. Iofs så är det en tjej med i det laget jag ska tävla med på söndag, men hon är duktig som fan..så det får gå iallafall.;)

Sen vet jag att jag ska iväg o tävla i Flen den 16:e till 18:e Juni...annars är nog alla helger lugna för mig.

Kanske kunde vara något att göra när ni kommer ner nästa gång? Jag kan ordna bra priser på att hyra bössor.:)

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Brutus skrev:
Paintball är en oerhört manlig sport. Iofs så är det en tjej med i det laget jag ska tävla med på söndag, men hon är duktig som fan..så det får gå iallafall.;)

Sen vet jag att jag ska iväg o tävla i Flen den 16:e till 18:e Juni...annars är nog alla helger lugna för mig.

Kanske kunde vara något att göra när ni kommer ner nästa gång? Jag kan ordna bra priser på att hyra bössor.:)
vore trevligt.. får man vara full? min stridskuk vaknar till liv då :yoparty

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
blom skrev:
vore trevligt.. får man vara full? min stridskuk vaknar till liv då :yoparty

Nja...det är väl inte till ens fördel att vara full direkt, men nån öl gör väl inget.

Risken att skada sig växer ju en del om man ska ha ett gäng packade grabbar som ska springa runt o skjuta på varandra.;)

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Brutus skrev:
Nja...det är väl inte till ens fördel att vara full direkt, men nån öl gör väl inget.

Risken att skada sig växer ju en del om man ska ha ett gäng packade grabbar som ska springa runt o skjuta på varandra.;)
nja jag menade ju inte eddie full nu utan lite ljumen.. några öl typ.. ja säg bara till ett tag innan så jag hinner runka upp stridskuken :yoparty

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
blom skrev:
nja jag menade ju inte eddie full nu utan lite ljumen.. några öl typ.. ja säg bara till ett tag innan så jag hinner runka upp stridskuken :yoparty

Bara vi kommer överens om en helg ni ska komma ner så löser det sig. Jag hämtar upp min nya picka nu i veckan så jag är laddad som en stridstjur...

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Brutus skrev:
Bara vi kommer överens om en helg ni ska komma ner så löser det sig. Jag hämtar upp min nya picka nu i veckan så jag är laddad som en stridstjur...
ok :) vad får man ge för riktigt bra saker?

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
blom skrev:
ok :) vad får man ge för riktigt bra saker?

Svårt att säga. Det beror ju på hur pass bra saker man vill ha.

Man kan köpa allt man behöver för runt 3000:- ungefär, men då är det väl inte riktigt bra grejer.
Ska man komma upp i tävlingsstandard så kostar det lite mer.
Bössa: 10-15.000:-
Luftsystem: 3-5.000:-
Mask: 8-900:-
Magasin: 8-1300:-

Det är väl det nödvändigaste och sen tillkommer ju kläder, div. skydd och lite uppgraderingar till bössan med. Så en komplett helt ny utrustning hamnar nog på åtminstone 15.000:- om man vill ha kalasprylar.

Jag köper iofs min nya bössa begagnad. Ger 5500:- för den med ett bra luftsystem. Åker väl på att köpa ett pipkit till den bara...kostar väl runt 1500:- ungefär.

Livsfarligt att vara prylbög i den här sporten... :näsblod

Är du sugen på att köpa grejer så säg till. Det finns ju några duktiga lag i Örebro vet jag som man säkert kan lira med.

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Brutus skrev:
Svårt att säga. Det beror ju på hur pass bra saker man vill ha.

Man kan köpa allt man behöver för runt 3000:- ungefär, men då är det väl inte riktigt bra grejer.
Ska man komma upp i tävlingsstandard så kostar det lite mer.
Bössa: 10-15.000:-
Luftsystem: 3-5.000:-
Mask: 8-900:-
Magasin: 8-1300:-

Det är väl det nödvändigaste och sen tillkommer ju kläder, div. skydd och lite uppgraderingar till bössan med. Så en komplett helt ny utrustning hamnar nog på åtminstone 15.000:- om man vill ha kalasprylar.

Jag köper iofs min nya bössa begagnad. Ger 5500:- för den med ett bra luftsystem. Åker väl på att köpa ett pipkit till den bara...kostar väl runt 1500:- ungefär.

Livsfarligt att vara prylbög i den här sporten... :näsblod

Är du sugen på att köpa grejer så säg till. Det finns ju några duktiga lag i Örebro vet jag som man säkert kan lira med.
ja det är faktiskt en kille som vill fixa paintball på sporthojsfesten och han vill bygga bana där mm :)

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
blom skrev:
ja det är faktiskt en kille som vill fixa paintball på sporthojsfesten och han vill bygga bana där mm :)

mmmmm...helvete vad kul det hade varit.

Låter som en ganska god idé tycker jag. Kan nog finnas intresse hos en hel del att få testa på det lite.

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Brutus skrev:
mmmmm...helvete vad kul det hade varit.

Låter som en ganska god idé tycker jag. Kan nog finnas intresse hos en hel del att få testa på det lite.
ja vi får se hur det blir och vad priset hamnar på...

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
blom skrev:
ja vi får se hur det blir och vad priset hamnar på...

Rimligtvis så borde det inte kosta er något åtminstone. Han lär ju dra in rätt fina pengar om han får ställa upp en bana i närheten som folk spelar på.

Snacka med killen o hör av dig sen.:)

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Brutus skrev:
Rimligtvis så borde det inte kosta er något åtminstone. Han lär ju dra in rätt fina pengar om han får ställa upp en bana i närheten som folk spelar på.

Snacka med killen o hör av dig sen.:)
nej nej oss kostar det inget.. men folk betalar ju för festen så dom kanske inte har lust att dundra iväg en 3-400hundra till.. men vi ska kolla om det går att fixa.. sen är det ju upp till fiskeboda oxå om dom har tänkt att måla om hela stället :D

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
blom skrev:
nej nej oss kostar det inget.. men folk betalar ju för festen så dom kanske inte har lust att dundra iväg en 3-400hundra till.. men vi ska kolla om det går att fixa.. sen är det ju upp till fiskeboda oxå om dom har tänkt att måla om hela stället :D

Ja, man kan ju ta upp det för diskussion. Jag skulle tro att det finns en hel del som gärna spelar lite.

Om han har möjlighet att ta dit en bana så borde han ju rimligtvis också ha nät att sätta upp runt banan också. Annars blir det nog rätt jobbigt. Kan ju va farligt att bli träffad utan mas o sånt när man står o tittar på.

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Brutus skrev:
Ja, man kan ju ta upp det för diskussion. Jag skulle tro att det finns en hel del som gärna spelar lite.

Om han har möjlighet att ta dit en bana så borde han ju rimligtvis också ha nät att sätta upp runt banan också. Annars blir det nog rätt jobbigt. Kan ju va farligt att bli träffad utan mas o sånt när man står o tittar på.
jag ska höra med han.. det är ju en förening om jag fattat saken rätt så dom borde väl ha bra prylar...

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år