Efter krasch Autobahn 23 maj med tvärstannande Merca modell lyx smulades smalbenet sönder och 2 OP senare på Ludwigshafen och därefter 20 dagar i sjukhussäng i tyskland blir det nog nollresor, fortfarande sjukskriven och benet kommer inte att läka på länge än. Orka att skriva en resumé på allt skit kanske blir längre fram.
Efter krasch Autobahn 23 maj med tvärstannande Merca modell lyx smulades smalbenet sönder och 2 OP senare på Ludwigshafen och därefter 20 dagar i sjukhussäng i tyskland blir det nog nollresor, fortfarande sjukskriven och benet kommer inte att läka på länge än. Orka att skriva en resumé på allt skit kanske blir längre fram.
Hejsan, sitter och funderar på en resa till Frankfurt från Luleå. Skulle ju helst vilja skippa resan genom Sverige eller åtminstone Luleå-Sthlm någon som har några erfarenheter av det?
Funderar även på om man ska köra till Göteborg och ta färjan därifrån..
Tips mottages gärna View attachment 435028
Hejsan, sitter och funderar på en resa till Frankfurt från Luleå. Skulle ju helst vilja skippa resan genom Sverige eller åtminstone Luleå-Sthlm någon som har några erfarenheter av det?
Funderar även på om man ska köra till Göteborg och ta färjan därifrån..
Tips mottages gärna View attachment 435028
Hejsan, sitter och funderar på en resa till Frankfurt från Luleå. Skulle ju helst vilja skippa resan genom Sverige eller åtminstone Luleå-Sthlm någon som har några erfarenheter av det?
Funderar även på om man ska köra till Göteborg och ta färjan därifrån..
Tips mottages gärna View attachment 435028
Svårt att skippa Luleå Stockholm om man ska neråt, har provat att köra längre innåt landet och det funkar fast tar längre tid. Då har man nära till Göteborg. Åkte själv färja till Danmark från Göteborg, en fin tur där man hinner äta och vila.
Tänkte ta färja från Norge till Danmark istället men norska vägar är inte snabba och så verkar polisen vara stenhård, plockade servicebilen som blåste om mig, några mil längre fram var servicebilen parkerad och låst på skogsparkering.
Jag är själv spyless på ovan E4 stump, kommer att prova köra Luleå till helsingfors istället, 86 mil till helsingfors (100 mil sholm). Fördelen med svensksidan är hastigheten, du kan ligga 30 över hela tiden, finns inga kontroller.
I Finland är det andra bullar har jag hört, de verkar varken uppskatta svenskar eller fortkörare.
Frågan är om man ska prata tyska eller engelska
Sedan vore det gött att ta färjan till Tallinn, tror ej det behövs visum till Estland, Lettland och Litauen.
Men det är ju 180 mil kvar till Tyskland när man är i Tallinn, kanske inte klurigaste vägen till Frankfurt.
Själv har jag inget emot milen, vore roligt att smita längs havet hela vägen mot Tyskland.
Tyvärr så har man bara en vecka till godo så rutten blir nog Åbo Stockholm istället sedan kanske man ger Norge en chans till och kör upp mot Luleå inne i Norge.
Men börjar det spöregna då svänger jag in i Sverige.
Synd att vi inte har autozug i Sverige, hade varit gött att rulla av tåget i Stockholm utvilad och med mc:n mellan benen
Jag har väl passerar Frankfurt ett antal gånger(bor i Boden). Finns väl inte så mycket att välja på vad gäller Luleå-Stockholm, bara att brassa på och ta det som en transportsträcka.(jag har dom senaste åren kört bort första dagen ner till Jönköpingsområdet)
Brukar annars ta snabblinjen genom Helsingborg-Danmark- Puttgarden. Nånstans ska man ju övernatta så om en färja passar in för övernattning så funkar det ju bra. Aldrig åkt Göteborg-Kiel, men däremot har jag prickat in från Kiel till Göteborg några gånger. Trevlig båt.
Finns också nattfärjor från Trelleborg till Travemunde som går senare.
Jag får tacka för tipset, nu blir det väg 17 när jag kör söderut.Tips: När du tittat på Saltströmmen, ta Rv17 söderut........
Mycket trevligare körning, dock ingår några färjeturer!
https://abovethearcticcircleon2wheels.files.wordpress.com/2012/12/e6-rv775-og-rv17-til-bodc3b82.png
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |