Restaurang Dill - coolaste PR-cupen?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Skön blåsning. Lögnen med kocken lyfter det hela än mer. Om folk har fått en god och prisvärd måltid så har de inget att klaga över mer än att deras fördomar kom på skam.

Hur många hade faktiskt gått dit om de sagt sanningen? Hela poängen hade gått om intet men jag förstår att det kan svida.

Mest positiva jag hört om den kedjan ever.

Själv handlar jag ganska konsekvent på stans sjunde dyraste mataffär p g a läget och att jag tycker den är ok. Men det är iofs en annan stad.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Apropå kaviar, vad fan är det?
Jag hade gäster från Kina förrförra veckn och tänkte ge igen för allt skit man fått där så jag bestäldle bara massa svenskt tjafs, typ matjesill. Ena kinkaren frågade mig vad kaviar är, jag svarade "fish sperm" och han åt upp. Kändes bra. :)

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Deras sortiment har dock ändrat sig en hel del till det bättre. När Lidl först kom till Sverige gick det inte åka dit och handla om man inte även åkte till en annan butik för att köpa det man inte kunnat hitta på Lidl. Utöver det så såg butikerna otroligt deprimerande ut. Det Lidl som öppnade på min dåvarande bostadsort fick stänga ner rätt fort eftersom ingen handlade där.

Numera handlar jag där med jämna mellanrum då det är den butik jag har närmast och det är sällan jag saknar något. De har stort utbud av kött, bra utbud i frysdisken, nybakat bröd som för det mesta fortfarande är varmt när man tar det och kött och grönsaker som täcker in alla mina behov. Butiksmiljön är inte heller så mycket sämre än Ica eller Coop att det motiverar en längre resa dit.

Vill man ha ett specifikt märke av något, gillar att kunna välja mellan tio olika sorter av samma sak eller är ute efter något lite ovanligare gör man dock bättre i att åka någon annanstans. Själv gillar jag Citygross bäst.

Lidl ligger snett över ICA Maxi. Det är inte ofta jag ser en fullsatt parkering på Lidl om man säger så. Tittar man in i butiken förstår man varför. Snart kommer Citygross att öppna strax intill ICA Maxi. Konkurrensen hårdnar ytterligare. Netto är tydligen också på väg att etablera sig inte allt för långt bort om man inte redan gjort så.

Det är ju bra om Lidl förstår att man måste förändra konceptet för att attrahera kunder här i Sverige. Jag har bara erfarenhet av den Lidl butik ovan och där ser det fortsatt dystert ut som sagt.

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6940784

Men det finns ju många värre exempel där fel varor sålts. Senast jag åt älgkött på en restaurang så tror jag faktiskt jag fick vanlig biff men hur skulle jag bevisa det... :va

Läste om det där när det uppmärksammades. Själv har man nog råkat ut för en och annan blåsning genom åren på restauranger. Är det allt för dåliga råvaror är det rätt uppenbart, men det är nog ofta man inte märker något alls och det utnyttjar restaurangbranschen.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Apropå kaviar, vad fan är det?
Jag hade gäster från Kina förrförra veckn och tänkte ge igen för allt skit man fått där så jag bestäldle bara massa svenskt tjafs, typ matjesill. Ena kinkaren frågade mig vad kaviar är, jag svarade "fish sperm" och han åt upp. Kändes bra. :)

Är jag så okunnig? Jag trodde det var mens.

Vilket är det?

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...