Restaurangtips på Söder?

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Tjena!

Bor på Kungsholmen och är sällan på Söder. Kan jag få bra tips på ställen. Förrätt kring 100 och varmrätt max 200 spänn - ungefär i den priskategorin. Vi blir 6-8 pers så gärna ställen där man har en chans att får bord på redan ikväll.

Tackar på förhand, Nicke

Om du/ni gillar grekiskt så kan jag verkligen rekomendera Esperia på Sankt Paulsgatan eller om ni vill ha barbeque så finns ju Longhorn Smokehouse på samma gata :tummenupp

//TwinSucker

Hörde just om ett ställe som heter Sjögräs med exakt de prisnivåerna, ska vara riktigt bra och ligger vid Mariatorget.

Nicke skrev:
Tjena!

Bor på Kungsholmen och är sällan på Söder. Kan jag få bra tips på ställen. Förrätt kring 100 och varmrätt max 200 spänn - ungefär i den priskategorin. Vi blir 6-8 pers så gärna ställen där man har en chans att får bord på redan ikväll.

Tackar på förhand, Nicke

Koh Pan Gang är annars en klassiker... Gott Thaikäk i en jäkligt trevlig, om än en smula kitchig, atmosfär!

Tackar för tipsen! Ska kolla upp!

Gillar ni vitlök kan jag varmt rekomendera Bröderna Olsson på Folkungagatan 84 :tummenupp

Dom har vitlök i ALLT.
Ja allt, i ölen, glassen, shotsen ja alltså i allt

Grekerna och speciellt Sjögräs såg ju intressant ut. Letar mig blå efter hemsida med meny för sjögräs. Nån som är bättre på att Googla?

Lite olika förslag:
Bara Bistro Bar = Klassiskt kött / kyckling / lamm + öl och trevlig personal.
Fantozzi = Lite finare Italienskt med humana priser, och grymt foder.

//D

Blå Dörren, Slussen brevid Eken, svensk mat av högsta kvalité. Prova gärna den hemgjorda snapsen!
Lo Scudetto, Bondegatan (tror jag) gudomligt italienskt, finns inte ord för desserterna :drool

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back