Restips: Skotska högländerna

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Sticker iväg till Edinburgh i morgon på en kort weekend. Tanken var att vi skulle tillbringa dagarna i Edinburgh, men jag kan inte riktigt slita mig från tanken att jag kanske skulle hyrt en bil och kört upp till högländerna när man ändå är där. Tagit en övernattning där och kört tillbaka dagen efter.

Är det någon som har några bra tips så här i sista minuten? Hotell är redan bokat i Edinburgh, men det går säkert att boka av en natt. Blir det inte av att man hyr en bil får tipsen ligga kvar till en annan gång.

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Naturen är sjukt vacker och dramatisk nästan var man än åker så sikta på en kuststad på atlantsidan och åk dit över Loch lomond and the Trossachs så kommer iaf resan att bli grym. Oban är ganska turistigt om man gillar det annars är kanske Fort Willam ett bra alternativ.

Gillar ni förädlade maltdrycker så ska ni istället/också sikta in er på ett besök hos ett favoritdestilleri. Det brukar faktiskt gå hem även hos de som inte gillar själva drickandet.

Min favorit är Islay men dit hinner ni nog inte.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Tack för tipsen. Man kanske bara skulle göra en dagsutflykt till nationalparken Loch Lomond and the Trossachs du föreslog.

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Själv har jag bara åkt igenom så jag har inga direkta närmare tips men det är inte speciellt turistigt och det finns flera samhällen i parken så det är inte ett avlyst område orörd natur. Tror det är vandring och vackra vyer som gäller om man vill lämna bilen och inte knata runt på byn.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Vi har inga planer på att vandra på den här resan. Tanken min flickvän hade var nog lite av en cityresa. Men jag kan inte låta bli att blicka utanför Edinburgh med tanke på de fantastiska vägar och miljöer som finns i Skottland. Sedan är ju tiden lite begränsad så man får göra något realistiskt som inte innebär att man stressar i onödan. Får man mersmak är det bara att boka en resa längre fram där man hyr en bil stannar på B&B på utvalda destinationer med en dagsetapp från varandra.

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Man måste ju inte vandra, jag menar bara att det är ont om glasskiosker och souvenirbås vad jag såg.
Åk runt och titta på utsikten och sen tar ni lunch på lämpligt ställe bara. Behöver inte göra det krångligare än så.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping