Resultat från Jylland?

Gandalf

# 51
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
R1 -07, 660 -04
Någon som hunnit hem och vet hur det har gått i div klasser?
Eller kanske nån som har nån länk?
 

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös :-(
Goodstuff skrev:
Bekräftas härmed, fast i 11 varv körde jag som en gud och var uppe på 13:e i bakhasorna på Jim Funck. Vi låg i en klunga från 10:e till 16:e och hade jättekul när jag tyvärr fick en lowsider i hårnålen (turn 4). Exakt samma ställe som förra året dessutom. :huvet
 

Palte

Hus, barn och när tid finns enduro.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ljung
Hoj
Gas Gas EC250 + YZ 250
Packalén skrev:
1: Dansk
2: Mats Nilsson
3: Mats Persson
4: Jag
5: Dansk

Sen var det nog en hel del danskar...Har lite dålig koll. Var hemma kl 4 imorse o började jobba kl7 :dummer

Grattis!
 

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Hoppsan! Vad har hänt med Camilo? Är han utmattad efter alla kräkningar på Knudan? Och vad hände med Sara Dolk? Någon som vet?
 

XENOMORF

Men STANNA DÅ HÄSTJÄVEL!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hovås
Hoj
NADA!
Peno skrev:
Poäng till Xeno, som slog Camilo. Grattis!

Tackar!

Alltid skönt att ta poäng, man börjar dock inse sina egna feta begränsningar när killar som Maikola och Havnen kommer på ställ förbi i kurvorna... :kocko

Dock varar ju inte deras däck mycket mer än 10 minuter innan de är inne på korden....

Mycket snyggt kört av Prang och Miinin, oerhört mjukt och fint. banan var även den mycket bättre än förra året. SO är ett så oerhört mycket bättre arrangemang än SM, nästan pinsamt när man jämför.... Tror att alla läktarna var fullsatta när NSB körde sitt race, då är det kul!!! :tummenupp

Har ni inte varit på danmarks SO innan så rekommenderar jeg er starkt att åka dit, det är FEST!!!! :fyllisar

...och ja, det är alltid skönt att spöa Camilo den ungtuppen.... :banana
 

XENOMORF

Men STANNA DÅ HÄSTJÄVEL!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hovås
Hoj
NADA!
Macho Woman skrev:
Hoppsan! Vad har hänt med Camilo? Är han utmattad efter alla kräkningar på Knudan? Och vad hände med Sara Dolk? Någon som vet?

Tror inte det har "hänt" något med Camilo, han köre jäkligt bra, det är bara det att motståndet är på en helt annan nivå detta år.... och jag hade en bra dag samt gjorde en kanonstart.... men vi kör oftast relativt jämt nuförtiden, även på träningar brukar det bara skilja några tiondelar....

Men vi måste definitivt gasa mer om det skall bli något, det är det inget snack om!!! :)
 

Pank

Försöker ta mig tillbaka,,
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Medellin
Hoj
gixxer 750-94*såld* gixxer 750-99*Crashad* XR600*såld* KTM 690 SMC -08*såld* KLR 650-2014 Kawasaki Cabra 175-1981
Macho Woman skrev:
Och vad hände med Sara Dolk? Någon som vet?

dolken la sig halvägs igenom racet
///P
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
XENOMORF skrev:
SO är ett så oerhört mycket bättre arrangemang än SM, nästan pinsamt när man jämför....

Är väl mer att det är en arrangör av SO och olika av de olika SM-deltävlingarna. ARC och LMS spelar inte heller de i samma division tycker jag.
 

XENOMORF

Men STANNA DÅ HÄSTJÄVEL!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hovås
Hoj
NADA!
Goodstuff skrev:
Är väl mer att det är en arrangör av SO och olika av de olika SM-deltävlingarna. ARC och LMS spelar inte heller de i samma division tycker jag.

Är väl i.o.f.s. helt rätt... men tyvärr så är ju inte en kedja starkare än den svagaste länken (ARC i detta fall) så då faller ju även helheten, trist men sant....

SM borde faktiskt ha en arrangör, men det är väl ingen som orkar ta på sig den bördan....eller....?
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
XENOMORF skrev:
Är väl i.o.f.s. helt rätt... men tyvärr så är ju inte en kedja starkare än den svagaste länken (ARC i detta fall) så då faller ju även helheten, trist men sant....

SM borde faktiskt ha en arrangör, men det är väl ingen som orkar ta på sig den bördan....eller....?

Jag håller med om att Svemo borde vara mer inblandade och ansvariga för arrangemangen av sin egen SM-serie. Varför det inte är så har jag dock ingen som helst aning om.
 

coolrille

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
stockholm
Hoj
2st honda cbr 1000
SO-Jylland R-1000

En liten rapport från Rille R-1000!
Tidskval 1:La hojen efter oljespill från en annan hoj,gick inte så bra!!!
Tidskval 2:Försökte hålla mig på banan i regnet och tog det ganska lungt.Kvalade in som nr 13.
Finaldag:Startade som nr 13 men lyckades köra upp mig till en 2:a plats när jag bar hade 3 varv kvar fick jag framhjulssläpp och åkte ut i sanden!Fick bryta...
Fick ändå näst bäst tid 1.17.053 mot hemåkar´n Lars Pedersen 01.16.875 som tog 2:a platsen till slut.
Är ändå ganska nöjd med min insats även om den fick ett tråkigt slut.
Sen vill jag tacka team superbike för en grymt rolig helg! :fyllisar
Camilo,Patric,Johan,Tobbe och mecken kom igen när ni har lärt er att disha burkar!!!! :arsele
MVH/Rille
 

spyan

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2003
Ort
Tjörn
Hoj
CBR 1000RR
En DÅlig Helg FÖr Mig !

LÖRDAG första kval :ny bana inget flyt alls och regn i kombination med kassa regndäck = dåliga varvtider ?
LÖRDAG ANDRA KVAL : Ännu sämre däck och regn = hisider och en reäl flygtur.
söndag: warm upp på upp torkande bana=brinnanade regndäck,satte slicks bak efter halva warm uppen= konstig upplevelse?
söndag race: stata 25a eller nått? körde om 17 förare på 4 varv,sen gjorde jag ett fel skär i dubbel högern å körde på kantstenen !!!! shitttt !styr fladder å sen ut i sanden,kunde inte hålla hojen på hjulen så ja la den i sanden !!

fick i stället se på racet,grattis till alla svenskar som visade danskarna att vi svenskar kan köra hoj !!!

tack till :alla som hjälpt mig i helgen:camillo,patrik,johan,daniel,collrille,ronny.......

JAG VET ATT DET FINNS INGEN I DEPÅN SOM HAR SÅ ROLIGT SOM OSS !!!!! :fyllisar :fyllisar :fyllisar
MVH TOBBE#40 ROOKIE 600
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Packalén skrev:
1: Dansk
2: Mats Nilsson
3: Mats Persson
4: Jag
5: Dansk

Sen var det nog en hel del danskar...Har lite dålig koll. Var hemma kl 4 imorse o började jobba kl7 :dummer


BRA Packalen!!! Snyggt!!!
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
XENOMORF skrev:
Tackar!

SO är ett så oerhört mycket bättre arrangemang än SM, nästan pinsamt när man jämför.... Tror att alla läktarna var fullsatta när NSB körde sitt race, då är det kul!!! :tummenupp

Har ni inte varit på danmarks SO innan så rekommenderar jeg er starkt att åka dit, det är FEST!!!! :fyllisar

...... :banana

Jag håller med om att Karlsogapojkarna gör ett gedigert jobb. Absolut... Men, att INTE ha någon fredagsträning är väl ändå ganksa svagt!?!?! Borde inte detta vara ett krav i ett SO arrangemang :confused:

Kule att ni hade kul!

:kiss
 

XENOMORF

Men STANNA DÅ HÄSTJÄVEL!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hovås
Hoj
NADA!
jorpes skrev:
Jag håller med om att Karlsogapojkarna gör ett gedigert jobb. Absolut... Men, att INTE ha någon fredagsträning är väl ändå ganksa svagt!?!?! Borde inte detta vara ett krav i ett SO arrangemang :confused:

Kule att ni hade kul!

:kiss

Jo, jag vet faktiskt inte varför det är såhär..? Tydligen är Danskarna fruktansvärt bullerkänsliga så det är nog anledningen. Det var ju t.o.m. så att de bröt R600 3 varv för tidigt för att klockan var över 18.00...... det var väl det sämsta som hände under helgen....

Men annars flöt allting på väldigt bra under hela helgen, tiderna hölls, information och tidssystem fungerade så sammantaget blir det en 4:a i betyg.... :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top