Resultat KM RR Knudan 24 Maj

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Snygga bilder som vanligt Canoly!

O va duktiga ni är allihopa! Skoj, skoj!!! :tummenupp :tummenupp :tummenupp

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Re: citerar mig själv

Pålle skrev:
Jag är jävligt nöjd, nära att ge upp ett par gånger dock... Ingen träning och inget kval, rätt ut och sist på startplattan... Men det gick att lära sig att köra med regndäck med.

Tack alla trevliga som var där idag!

Någon som sett några bilder postade??

Varför blev det så? Fram med alla stories nu!!!! :D

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Pålle hade oflyt, regnhjulen passade inte, han fick tokkränga däck istället och missade kvalet, men han körde upp sig ifrån sista plats till 2:a plats = respekt :rock
Jag feskörde pga jag är trött på blåmärken och smärta, förkyld med feber osv :crash

Bilderna blev ju jättebra trots regnet Canoly :tummenupp

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
GSXR1100R skrev:
Fixx sopade banan och vann
Pålle körde upp ifrån sista plats till 2:a
Oscar kom 7:a
Jag tourade runt och kom 9:a
Åsa kom 12:a tror jag

Det ösregnade som vanligt och det va skitkul :tummenupp

Appappapppapp, om Folkesson är ute ur räkningen kom du 9a och jag 11a :fakta Jag kom inte sist iallafall ;)

Det var en himla kulig dag, med växlande humör för min del... :cool: Vaknade med feber, ont i halsen och trött som bara den... Väl på Knutstorp så kom det vackra, ehhhhhh, regnet fram :( . Minen på er forumgrabbar när super meken startar upp lilltösen och jag sticker ut och tränar på gatdäck var rätt rolig må jag säga ;)

Byte till regndäck inför tidsträningen. Mina mungipor hängde långt ner i asfalten när jag kom in i depån :crash Jag hade inget att skylla på längre; en hoj som är i toppform, bra däck, en super mek som fixar allt.... jag är helt enkelt "to slow". Råkade slänga ett öga på tiderna från tidsträningen, 1.36 i regn, och vips åkte mina mungipor upp igen. Hade kört som en snigel och trodde helt klart på att jag låg en bit över 2 minuter varvet.

Tävlingen var rolig. Jag skakade av adrenalin i armarna efter starten *I like*. Lite spännande att köra mer än 5 varv i stöten, första gången i år för min del pga av knäskadan. Funderade på om det var ok att köra in och vila i depån under pågående race :rolleyes: Krampen i benet gjorde att jag var glad när checkers flag var synlig ;)

Tack till publiken, vågen från familjen Kurvis, Canolys bilder :tummenupp och till alla funktionärer som fått sig en rejäl träning i att flagga blåflagg :D

Edit: Stort grattis till Fixx och Pålle :tummenupp :öl Har ni hittat någon plats att ställa dom stora pokalerna ;)

När är nästa tävling :confused:

Last edited:

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Resultat KM RR Knudan 24 Maj

Åsa skrev:
Appappapppapp, om Folkesson är ute ur räkningen kom du 9a och jag 11a :fakta Jag kom inte sist iallafall ;)

Det var en himla kulig dag, med växlande humör för min del... :cool: Vaknade med feber, ont i halsen och trött som bara den... Väl på Knutstorp så kom det vackra, ehhhhhh, regnet fram :( . Minen på er forumgrabbar när super meken startar upp lilltösen och jag sticker ut och tränar på gatdäck var rätt rolig må jag säga ;)

Byte till regndäck inför tidsträningen. Mina mungipor hängde långt ner i asfalten när jag kom in i depån :crash Jag hade inget att skylla på längre; en hoj som är i toppform, bra däck, en super mek som fixar allt.... jag är helt enkelt "to slow". Råkade slänga ett öga på tiderna från tidsträningen, 1.36 i regn, och vips åkte mina mungipor upp igen. Hade kört som en snigel och trodde helt klart på att jag låg en bit över 2 minuter varvet.

Tävlingen var rolig. Jag skakade av adrenalin i armarna efter starten *I like*. Lite spännande att köra mer än 5 varv i stöten, första gången i år för min del pga av knäskadan. Funderade på om det var ok att köra in och vila i depån under pågående race :rolleyes: Krampen i benet gjorde att jag var glad när checkers flag var synlig ;)

Tack till publiken, vågen från familjen Kurvis, Canolys bilder :tummenupp och till alla funktionärer som fått sig en rejäl träning i att flagga blåflagg :D

Edit: Stort grattis till Fixx och Pålle :tummenupp :öl Har ni hittat någon plats att ställa dom stora pokalerna ;)

När är nästa tävling :confused:
Modigt att köra med torrdäck i ösregn :rock
Roligt rejs trots skitvädret :tummenupp

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Canoly...

...kan man få länken till din eminenta webbsajt igen? :cool: Har tyvärr försnillat den, och adressen är ju tyvärr inte helt enkel att komma ihåg...

Vilgsbiker

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Cbr600-99,Cb750-97
GSXR1100R skrev:
Jag feskörde pga jag är trött på blåmärken och smärta, förkyld med feber osv :crash

Bara att erkänna att gammal är äldst o lägga ner bankörningen o börja filma lite landsvägsåkning istället :tummenupp

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
Min målsättning inför KM:et var att komma runt 7:de plats.

Blev lite smått orolig när det började regna för att jag aldrig kört i regn med regndäck...

Sket i träningen och ut i kvalet med regndäck....Tog det lungt ett par varv för att känna hur det känns med regndäck och ökade lite varv efter varv tills jag hittade ett tempo som kändes bra för mig och hojen... och det räckte till en 2:dra plats efter folkesson. Var helt chokad....
Ut på starten.. Missade den duktigt. och det blev till att jaga direkt.. Hade ingen sikt alls... hade 1cm som man kunde se igenom på toppen av visiret. Måste om för att köra både säkrare och fortare.. Körde om lodnert och sandberg varven efter varndra i svackan innan start/mål....

När sikten kom var det bara att öka och köra sitt eget race.. för att försöka komma ifatt folkesson är meningslöst.. Så vild är jag inte... :D

Oskar du kan glömma dom där 7,495 sec.

Canoly

Guest
Re: Canoly...

Åsa skrev:
...kan man få länken till din eminenta webbsajt igen? :cool: Har tyvärr försnillat den, och adressen är ju tyvärr inte helt enkel att komma ihåg...

Det finns en länk på Sydskanes Emses hemsida.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Tävlingsresultat MC A + B Tävling (Antal varv: 12)
Plc Nr Förare namn N Märke Bästa
varvtid Medel
hastighet
/Anm
1
72
Stefan Folkesson
S
Honda CBR
1:11.562
101.789

2
183
Staffan Andersson
S
Yamaha R6
1:18.121

3
46
Joakim Pålsson
S
Honda CBR
1:18.815

4
67
Magnus Bengtsson
S
Suzuki GSX-R750
1:21.094

5
83
Kristian Lodnert
S
Kawasaki ZXR
1:20.013

6
71
Lars Sandberg
S
Suzuki GSX-R
1:20.188

7
25
Stefan Nilsson
S
Yamaha R1
1:22.975

8
29
Oscar Håkansson
S
Yamaha R1
1:23.944

9
6
Alex Waitman
S
Honda CBR
1:27.744

10
62
Mikael Sundgren
S
Kawasaki
1:28.939

11
69
Fredrik Kullberg
S
Aprilia RS 250
1:33.177

12
96
Åsa Larsson
S
Suzxuki GSX-R
1:34.091

13
34
John Hård
S
Aprilia RS 250
1:36.367

-
64
Lars Juhl
S
Suzxuki GSX-R
-

-
5
Sten Nielsen
S
Maico
-

-
65
Robert Ekwall
S
Zabel
-

-
92
Kristoffer Håkansson
S
Honda CBR

Folkesson utgår pga klubbtillhörighet :rolleyes:

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Fixx skrev:

Oskar du kan glömma dom där 7,495 sec.

Kan jag inte :mad: :D

Får skylla på dåliga däck eftersom jag fick framhjulssläpp 2 ggr i slutet av rakan vilket betydde ut i gruset en gång och tappade placeringar, släppte fram i hårnålen VARJE varv och sen blev det bara värre o värre....

Men det var jävligt kul!!!!

Kullberg

........
Gick med
11 May 2003
Hoj
DM Brutale
Var det någon som såg mitt fede släpp från Ronny Petterson kurvan efter starten?
Kan säga att hjärtat slog i 190 :skrämd

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Kullberg skrev:
Var det någon som såg mitt fede släpp från Ronny Petterson kurvan efter starten?
Kan säga att hjärtat slog i 190 :skrämd

Jag såg det, låg precis bakom dig. Det såg :skrämd ut kan jag säga. Tur att du så långt ut till vänster, annars hade jag nog kört rakt in i dig.

Men härligt att det gick bra för dig :tummenupp

Kullberg

........
Gick med
11 May 2003
Hoj
DM Brutale
Åsa skrev:
Jag såg det, låg precis bakom dig. Det såg :skrämd ut kan jag säga. Tur att du så långt ut till vänster, annars hade jag nog kört rakt in i dig.

Men härligt att det gick bra för dig :tummenupp

Okej.
Kan vi inte låtsas att det var skicklighet och jag skulle leka Rossi? :D
Vet du när nästa klubbtävling är? Eller om någon annan vet det.

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Kullberg skrev:
Okej.
Kan vi inte låtsas att det var skicklighet och jag skulle leka Rossi? :D
Vet du när nästa klubbtävling är? Eller om någon annan vet det.

Klart att det var Rossi du försökte leka.
Nästa gång tar jag dig :D

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...