Resultat och rättvisa

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Ska inte vara för kaxig och orkar inte leta men jag påpekade den statisktiska skillnaden mellan Vale-Stoner för säkert 2år sen och vid det laget hade Stoner fler poles än vinster och Vale tvärtom. Sen går det ju alltid att få statistik att påvisa olika saker men men...

Statistik är värd guld inom idrott på många sätt men inte just denna för det som kommer att hända vilket oftast är meningen med statistik! Vi borde kolla hur det är med förare som byter märke för den gången i ordningen Rossi gjort eller liknande som kan hjälpa oss med framtiden men att sitta och babbla om gammal statistik känns meningslöst!

Aryey

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Är statistiken i första inlägget ”gammal”?

:va

7 av 9 förare som du nämner vid namn är inaktiva och inget av det du skriver renderar í en vettig prognos för hur nästa säsing kan komma att se ut!
Tabellen innehåller även den nästan enbart förare som inte är aktiva vilket i sig inte är fel men se då till att använda deras resultat på ett riktigt sätt och gör en intressant prognos för kommande säsong!

Känns väldigt infantilt att sitta och spekulera i att Doohan minsann nog eventuellt kanske hade haft lika många segrar och wc titlar som Rossi om inte han brutit benet(vilket tillhör sporten)...

Känns som du vill läxa upp och visa alla andra att du minsann är smartare, har ett bättre ordförråd och argumentationsförmåga än alla andra men ska du göra det så måste du liksom ta det hela vägen och när det kommer till statistik så är det omöjligt att halvgöra det!
Visa mig en beprövad statistisk metod (tex chi-2 test) där du bevisar eller förkastar en hypotes så ska jag ta dig på allvar men innan dess är din statistik bara en massa siffror som bara visar antalet segrar osv men bevisar inget!

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Känns väldigt infantilt...

Känns som du vill...

Visa mig en beprövad statistisk metod (tex chi-2 test)...
Hör dina känslor för mig och chi-2 verkligen till ämnet? Så vitt jag kan läsa göra varken jag eller någon annan anspråk på att bidra med vetenskaplighet i tråden. Skriver blott i första inägget:

”En del fakta i MotoGP är rätt intressanta. Några exempel:”

Aryey

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Hör dina känslor för mig och chi-2 verkligen till ämnet? Så vitt jag kan läsa göra varken jag eller någon annan anspråk på att bidra med vetenskaplighet i tråden. Skriver blott i första inägget:

”En del fakta i MotoGP är rätt intressanta. Några exempel:”

Du vill fortfarande påvisa olika saker med resultaten vilket endast kan göras ordentligt med statistik. Som det är nu så kan det lika gärna vara hur mkt snö Pajala får som styr huruvida rossi vinner utan pole eller pedrosa i pole...

Fakta ljuger aldrig men du måste applicera dom för att som ska bevisa något alls!

Du fortsätter i vanlig anda förminska din insats om det råkar visa sig att det kanske inte är helt funkis men hoppar gärna på första bästa person som råkar skriva minska lilla faktafel i ett inlägg och det gärna med bild.

För verkligen göra detta på ditt sätt så har jag inte sagt vad jag tycker om dig utan mer hur jag uppfattar dig som forumperson. Vad jag tycker om dig är att du ofta har en vana att istället för att svara på inlägg tar ut en liten del i dom och tycker till om just det och ignorerar resten för att på något sätt i din värld vinna. Du tar ibland upp intressanta/relevanta ämnen men tenderar att snedvrida en diskussion för att du ska vinna argumentet.
Bara för att man är vältalig och betraktar sig själv som bildad så omöjliggör det inte att man är arrogant och otrevlig.

Notera även att jag helt låtit bli att bifoga en bild på hur jävla rätt jag har...

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Är förmågan att vinna många gånger i rad på Mugello ett rättvist mått på en förares storhet?

Bifogat

• Skärmavbild 2012-12-22 kl. 00.29.05.png
    Skärmavbild 2012-12-22 kl. 00.29.05.png
    114.9 KB · Visningar: 64

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Jeremy McWilliams har haft pole fler gånger på Philip Island än Rossi, Pedrosa och Biaggi.

:3freak

Bifogat

• Jeremy-McWilliams.jpg
    Jeremy-McWilliams.jpg
    96.9 KB · Visningar: 41
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...