Resultat pro superbike karlskoga

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Är du vaken :va

Det ena är en svajande gatsoffa som bör framföras enbart till korvmojjen, det andra är ett samurajsvärd ;)
Du raljerar som så många gånger förr om sådant som du inte vet ett skit om. Om du någon gång skulle få möjlighet att själv prova så kommer även ditt universum att rymma kunskapen att en motorcykel blir väsentligt annorlunda då man inte behöver ta hänsyn till att den ska kunna framföras av pöbeln på allmän väg. Å andra sidan borde det faktum att en 125:a körs lika fort på Gelleråsen som topp tio i Superbike vara tillräckligt för att förstå detta. Din "provocerande" kommentar blir därför och framför allt en bekräftelse av att du missar något väsentligt som har med motorcyklar och racing att göra.
 
Last edited:

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Det är synd att riktiga racerklasser (läs R250) dör ut "för att de är för dyra" och "gathojar" med miljonbudget tar deras plats. 250 SM körs med bananbudget känns det som, ändå är det för dyrt. Inte rättvist att jämföra. Dessutom, vissa pro superbikes har nära 180 bakhjulshästar, helt standard.
 
Last edited:

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
vad hände med per björk :confused: hans tider är ju sämre än förra året i R-600

eh ? 1.08.3 .. de körde han inte me 600:an va jag vet... !?

Inte rättvist att jämföra. Dessutom, vissa pro superbikes har nära 180 bakhjulshästar, helt standard.
Hört talas om glädjebänkar ? skiljer ju rätt bra mellan bänk o bänk... Jag har 156hk från min senaste bänkning, hänger konstigt nog med 180hk hojarna ändå :rolleyes:

Bike bänkar orginalhojarna..
honda 152
yamma 162
Kawwa 166
Suzuki 168
Kithärva/powercommander, helssystem, luftfilter 520 kedja ger kanske 8-12hk till.. Varför skulle 175-180 bakhjulshäst vara omöjligt utan fusk ?
 
Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Du raljerar som så många gånger förr om sådant som du inte vet ett skit om. Om du någon gång skulle få möjlighet att själv prova så kommer även ditt universum att rymma kunskapen att en motorcykel blir väsentligt annorlunda då man inte behöver ta hänsyn till att den ska kunna framföras av pöbeln på allmän väg. Å andra sidan borde det faktum att en 125:a körs lika fort på Gelleråsen som topp tio i Superbike vara tillräckligt för att förstå detta. Din "provocerande" kommentar blir därför och framför allt en bekräftelse av att du missar något väsentligt som har med motorcyklar och racing att göra.
Javisst, men gathojarna har banrekorden.

Jag utgick från att Martinus kunde sina saker:
Ja, race körs ju alltid efter helgen. :rolleyes:
 
Last edited:

Steny

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2003
Ort
Kalix
Hoj
Helt Nytt
eh ? 1.08.3 .. de körde han inte me 600:an va jag vet... !?


Hört talas om glädjebänkar ? skiljer ju rätt bra mellan bänk o bänk... Jag har 156hk från min senaste bänkning, hänger konstigt nog med 180hk hojarna ändå :rolleyes:

Bike bänkar orginalhojarna..
honda 152
yamma 162
Kawwa 166
Suzuki 168
Kithärva/powercommander, helssystem, luftfilter 520 kedja ger kanske 8-12hk till.. Varför skulle 175-180 bakhjulshäst vara omöjligt utan fusk ?

Min gav 164 före montering av kitt El och 177 efter mappning det är inte siffran som är det intressanta utan förrändringen före och efter mappning osv
 

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
Min gav 164 före montering av kitt El och 177 efter mappning det är inte siffran som är det intressanta utan förrändringen före och efter mappning osv

No shit sherlock :rolleyes:

Ja kanske va otydlig, men de va lite av poängen med mitt inlägg, (inledningen med glädjebänkar och att ja "bara" har 156, men samtidigt en ökning från original med 13 eller 14 hk)

Bra kört i år för övrigt ! Hoppas du kan skruva liiiiiite mer på gasen o börja ge lindström lite fajt :tummenupp
 
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Hörby
Hoj
CB1000RA
Min gav 164 före montering av kitt El och 177 efter mappning det är inte siffran som är det intressanta utan förrändringen före och efter mappning osv

Min fina -06 jag hade innan, hade jag 162 på hjulet, med endast ett
slip-on monterat..
Sen bänkade jag mina nya fina -07or, med Helsystem och powercommander...
och den ena lämnade 162 och den andre 164 på slangen...
gissa om jag blev lissen i ögat.. :(
och detta mätt på samma bänk

(samma här, inte siffran som är intressant, utan skillnaden på mellan
hojarna.. )
 

Steny

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2003
Ort
Kalix
Hoj
Helt Nytt
No shit sherlock :rolleyes:

Ja kanske va otydlig, men de va lite av poängen med mitt inlägg, (inledningen med glädjebänkar och att ja "bara" har 156, men samtidigt en ökning från original med 13 eller 14 hk)

Bra kört i år för övrigt ! Hoppas du kan skruva liiiiiite mer på gasen o börja ge lindström lite fajt :tummenupp


Kunde kraaana lite mer men prioriterade att komma i mål på en bra plac istället.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Javisst, men gathojarna har banrekorden.
Det verkar oundvikligt sedan den svenska RR-eliten bytte från 600 cc till 1000 cc (från Supersport till Superbike). Lite bittert för mig och övriga som tycker att racers är ballare än gathojar. Får trösta oss med att gathojarna med enlitersmotorer trots allt inte har mer än några tiondelars marginal till tvåtaktarna med 2 st 125cc-kolvar.
 
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Hörby
Hoj
CB1000RA
Det verkar oundvikligt sedan den svenska RR-eliten bytte från 600 cc till 1000 cc (från Supersport till Superbike). Lite bittert för mig och övriga som tycker att racers är ballare än gathojar. Får trösta oss med att gathojarna med enlitersmotorer trots allt inte har mer än några tiondelars marginal till tvåtaktarna med 2 st 125cc-kolvar.

kul ni diskuterar det ämnet här också.. har vi aldrig hört innan ...jätte kul..... :rolleyes:
 
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Top