Resultat SO Jylland

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Jösses! Hade ni kraschkavalkad i Std600? Regn?
Hur gick det med gulsvartkawa??
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Frågorna hopar sig gulsvart!

Har du klotat? Hinner du få ihop hojen? var du bakfull efter en kväll med pils och strippor så det var därför? Var får man tag på delar till enhoj som nästan inte finns?
 

Wenhov

Tillbaka i RR-träsket...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Höllviken - Skåne
Hoj
GSX-R 600 -01
Chrille skrev:
Frågorna hopar sig gulsvart!

Har du klotat? Hinner du få ihop hojen? var du bakfull efter en kväll med pils och strippor så det var därför? Var får man tag på delar till enhoj som nästan inte finns?
Den såg inte så farlig ut. Mest lite kåpor som hade fått stryk och en massa sand överallt, men jag tittade inte så himla noga. Borde gå att fixa med tejp det mesta om det inte finns nytt att byta med eller tid att laga.

Det kraschades friskt i alla klasser (bl a med rödflagg i 125+NSB+SS600) och det gjorde att en gröngöling som jag fick sig en extra tankeställare och tog det lite väl lugnt kanske.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Var det extra lugnt Martin så är det bara att graturlera! 12 i första rejset och under de förutsättningarna är inte fy skam!
 

Mr.Jim

Hellre DÖD än vanärad...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tukki-Saari
Hoj
Flera
Chrille skrev:
Jösses! Hade ni kraschkavalkad i Std600? Regn?
Hur gick det med gulsvartkawa??

Man kan säga att det regnade!
Inte så mycket i början av Racet, men allt eftersom racet pågick kom det bara mer och mer utav det blöta!
Jag, Gulsvartkawa + #26 Chris Carlsen hade en bra fight i rätt så många varv tills, Gulsvart fick framhjulssläp, framför mig och #26. På något mirakulöst sätt höll han sig på hjulen. Jag och 26 smet förbi och fortsatte fighten, väntade mig att gul skulle komma igen men 2varv senare låg han i sanden på samma ställe som han tidigare hade klarat sig.
Jag och 26 fortsatte vår kamp och bytte plats flera gånger tills jag fick ett h...tes bakhjulssläp och var helt säker på att jag skulle äta grus, men klarade det. Iom att jag fick det släpet så kom 26 så nära mig så vi körde ihop så det sjöng om det. Tyvärr så drog han längsta stråt i den insidenten och jag tappade platsen och rytmen så jag tappade på honom dom två sista varven!

Nåja Thats Racing, Kul som attan var det i alla fall!

Mr.Jim
 

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös :-(
Ja Jim, jag var ju nästan ifatt igen när släppet kom för andra gången. Det var halt där :eek: Blev dessutom riktigt störd av cykeln som låg i utgången av högfartsvänstern under många varv, mitt favoritomkörningsställe blev därmed under gulflagg. Det var nån som sa att den låg där under 7varv, jag vet inte om det var så många men minst 5 gånger passerade jag den cykeln iaf.
Kul att vara igång i alla fall. Cykeln klarade sig med småskrap + fitpinneplatta och kopplingsgrepp gick av. Nya hade jag redan så nu är det bara lite gulfärg som saknas. En drevsats måsta även införskaffas. Orginaldrevning var helt fel på en gocartbana som Jylland.
 

Mr.Jim

Hellre DÖD än vanärad...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tukki-Saari
Hoj
Flera
gulsvartkawwa skrev:
Ja Jim, jag var ju nästan ifatt igen när släppet kom för andra gången. Det var halt där :eek: Blev dessutom riktigt störd av cykeln som låg i utgången av högfartsvänstern under många varv, mitt favoritomkörningsställe blev därmed under gulflagg. Det var nån som sa att den låg där under 7varv, jag vet inte om det var så många men minst 5 gånger passerade jag den cykeln iaf.
Kul att vara igång i alla fall. Cykeln klarade sig med småskrap + fitpinneplatta och kopplingsgrepp gick av. Nya hade jag redan så nu är det bara lite gulfärg som saknas. En drevsats måsta även införskaffas. Orginaldrevning var helt fel på en gocartbana som Jylland.

Jag fattar inte att dom inte Rödflaggade loppet när hojen låg mitt i banan, där det dessutom går ganska snabbt!

Och ja den låg där 7varv!
 

EazyLiving

Gammal avdankad Superbike chaufför +12kg
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Adrenalinköping
Hoj
Ducati 749s -03 & KTM 250SX-F -06
Mr.Jim skrev:
Jag fattar inte att dom inte Rödflaggade loppet när hojen låg mitt i banan, där det dessutom går ganska snabbt!

Och ja den låg där 7varv!

Han kraschade på sitt 13:e varv, hur kunde han då ligga där i 7 varv när ni bara körde 18........ :rolleyes:
 
Last edited:

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Ligger det en hoj mitt i banan känns det gärna extra långt....

Micke, hur gick det för Niklas Långskank elelr vad du brukar kalla honom?
 

EazyLiving

Gammal avdankad Superbike chaufför +12kg
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Adrenalinköping
Hoj
Ducati 749s -03 & KTM 250SX-F -06
Chrille skrev:
Ligger det en hoj mitt i banan känns det gärna extra långt....

Micke, hur gick det för Niklas Långskank elelr vad du brukar kalla honom?

Vad tror du? Kom han iväg i starten?? Inte en chans!! Han var som avnligt sist iväg från griden. Finne en liten resumé av helgen under nyheter på www.motoveloce.com/veloce

/M
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Fredrik Hallgren - är det samma Fredrik som var med på Gelleråsen i måndags? Kalasbra resultat och ett grattis om så är fallet.
Intressant också att dom 10 bästa R600-varvtiderna är lika eller bättre än den bästa R1000-tiden och att det skiljer 3 sekunder i topp.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Don Quixote skrev:
Fredrik Hallgren - är det samma Fredrik som var med på Gelleråsen i måndags? Kalasbra resultat och ett grattis om så är fallet.
Intressant också att dom 10 bästa R600-varvtiderna är lika eller bättre än den bästa R1000-tiden och att det skiljer 3 sekunder i topp.

Japp det är samma Fredrik.

R600 har alltid varit snabbare än R1000 vad jag vet. Vi får se i år...
 

EazyLiving

Gammal avdankad Superbike chaufför +12kg
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Adrenalinköping
Hoj
Ducati 749s -03 & KTM 250SX-F -06
Don Quixote skrev:
Fredrik Hallgren - är det samma Fredrik som var med på Gelleråsen i måndags? Kalasbra resultat och ett grattis om så är fallet.
Intressant också att dom 10 bästa R600-varvtiderna är lika eller bättre än den bästa R1000-tiden och att det skiljer 3 sekunder i topp.

Kan ju bara inflika att regnet slutade under SS600 och banan började blir torrare ju längre det gick. Rookie 1000 hade mer väta på banan än R600. Blir lite rättvisare jämförelse om man tittar på kvaltiderna från lördagens torra körning.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
EazyLiving skrev:
Kan ju bara inflika att regnet slutade under SS600 och banan började blir torrare ju längre det gick. Rookie 1000 hade mer väta på banan än R600. Blir lite rättvisare jämförelse om man tittar på kvaltiderna från lördagens torra körning.

Självklart. Korkat av mig, det visste jag ju egentligen...
 

Wenhov

Tillbaka i RR-träsket...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Höllviken - Skåne
Hoj
GSX-R 600 -01
EazyLiving skrev:
Kan ju bara inflika att regnet slutade under SS600 och banan började blir torrare ju längre det gick. Rookie 1000 hade mer väta på banan än R600. Blir lite rättvisare jämförelse om man tittar på kvaltiderna från lördagens torra körning.
Alla i R1000 körde på regndäck, medan dom snabbaste i R600 (inkl vinnaren i R600 som kom tvåa i R1000 20 minuter tidigare!), körde på slicks på en i närmaste torr bana.

Slutsatsen är att en förstaplats i R600 bara räcker till en andraplats i R1000!!!
 

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös :-(
Någon som har bilder eller länkar till bilder från tillställningen? Framförallt bilder på en Triumph efterlyses :rolleyes:
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top