Retro-trajja med lite mos?

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Jag letade runt efter retrotrajjor med lite mos för ungefär ett år sedan. Jag har för mig att jag hittade en men nu kommer jag inte på vad den hette. Jag har för mig att den var på denna sidan millenieskiftet åtminstone.

Någon som känner till retrotrajjor med lite mos eller har jag helt enkelt bara drömt?

MVH Niclas

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Jag har för mig att det fanns någon med lite över 100 kusar när jag kollade regnr från blocket på vv. Men jag kanske minns fel.

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
Det kan vara den. Den kanske inte hade så mycket mos som jag hade för mig men den verkar rätt rolig ändå =) Gillar stuket på deras retrocyklar! Någon som vet hur de är att köra?

MVH Niclas

För att översätta till bilspråk så är den som en V70 hyffsat bra på mycket men inte riktigt bra på nånting.

Kan bli riktigt cool dock, det var en tillsalu förra våren i göteborg, lite cafe/flattrack stukad med cuts på limpan eller om det var anan sadel annat styre svart och guld lack mm. Den var riktigt cool.

Den 3 cylinriga motorn har ett riktigt skönt ljud.

Bifogat

• 1998-triumph-thunderbird-sport-1.jpg
    1998-triumph-thunderbird-sport-1.jpg
    49.6 KB · Visningar: 106

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Snyggaste retrotrajjan:
thruxton.jpg

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm

carpelux

Medlem
Gick med
27 Apr 2005
Hoj
Triumph
Det kan vara den. Den kanske inte hade så mycket mos som jag hade för mig men den verkar rätt rolig ändå =) Gillar stuket på deras retrocyklar! Någon som vet hur de är att köra?

MVH Niclas

Det är samma motor i den som i de tidiga speedtriple. Byter man kammar, tändmodul, öppnar luftburk och bestyckar förgasarna får man samma effekt som den, dvs 98hk.

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Det finns iaf lite motorgodis till dom där nya trajjorna, bigbore-kit, wiseco smidda högkompkolvar, mikuni flatslide kit, div rejs avgas mm. Inte på långa vägar som utbudet till de gamla tumgängade trajjorna, men ändå.
En av många sidor: http://www.bonnevilleperformance.com/bonneville_performance_800gt.htm

Hilsen

/J

Å andra sidan lämnar ju nya Thruxton troligen mer effekt original än en gammal tumgängad trajja med all världens trimbitar:D Plus att de sitter ihop. Skulle lätt kunna ha en ny Thruxton som gathoj om man vässade lite och petade dit modern fjädring, oerhört smal och lättjobbad cykel kunde jag utröna av den korta provkörningen. Plus att den är snygg.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Jo jo, det vet jag väl. Men det var inte det jag menade. Jag menade att det finns mycket mer trimgodis till de gamla hojarna om man gillar att hålla på och pyssla med hojen. Som till HD! Vill man höja effekten och slagvolym med mucho finns det så mycket mer raceprylar till tumtrajjorna sas. :tungan

Vill man ha en snabb könlös original köpehoj är det ju bara att handla.
Men denna gamla danska Norton är svårslagen på strippen, det bästa av allt är att han inte trailar den till tävlingarna, han kör den :)
http://ca.youtube.com/watch?v=qEyEz6bfUZ0

Vill man ha en parallelltwin med gamla tumstilen men vassare och med bättre prestande än de moderna metriska OHC-trajjorna så är det ju en Norton man ska fundera på.
http://www.nortonmotorcycles.com/

Tycker jag

Å andra sidan lämnar ju nya Thruxton troligen mer effekt original än en gammal tumgängad trajja med all världens trimbitar:D Plus att de sitter ihop. Skulle lätt kunna ha en ny Thruxton som gathoj om man vässade lite och petade dit modern fjädring, oerhört smal och lättjobbad cykel kunde jag utröna av den korta provkörningen. Plus att den är snygg.

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...