1wheeldrive
Ny medlem
Nej, det är redan avhandlat, bevisat och klubbat att denna är:
![]()
herregud, mina ögon, det bränner i näthinnan!
![Död :död :död](/img/smilies/nya/dead.gif)
edit: stavfel
Nej, det är redan avhandlat, bevisat och klubbat att denna är:
![]()
Vad är speciellt med en R1 Sp förutom namnet? Annan fjädring, och andra chassiekomponenter gör den knappt märkbart bättre än en vanlig R1, iallafall om man ser till priset.
Det är bara posörfaktorn.
MV Agusta däremot är en riktig vacker hoj![]()
Fasen vad härligt det är med alla R1-hatare. Ska jag vara ärlig så är det den sporthoj man ser minst av i Sthlm i alla fall. Gixxers och bläjdar dräller det av.
Kör många andra en likadan så är det ett kvitto på att nånting är bra med hojen.
Äsh va fan..som nybörjare får man lite slack och med en sådan Räka kan man också stå och posera vid den lokala korvmojen med stor framgång. Grejen är att i säkert 80% (kanske 90%) av fallen kör folk omkring på hojar vars potential utnyttjas till hela 20% eller så (hur man nu mäter det). Varför då inte göra bort sig med stil liksom ?
Den här håller fan Ducati klass när det gäller utstrålning och känsla. Skulle inte skämmas för att ställa den bredvid min CF pimpade SF eller 1098a...lätt !
Ekonomim måste få lida pin, om man ska kunna vara fin !
Blir det för dyrt att försäkra eller tröttnar man på idiotiska körställingar kan man ...göra den kliniskt ren och ställa den i vardagsrummet under en blå spot som en "installation" !
Fast om killen är nybörjar blir han omkörd även om han kör Zephyr eller annat junk...av gubbar på både BMW och 1098r. Kör man en sån där SP kan man åtm ge sken av att man gav farbrorn på BMW´n en brake
och "lät gubbe glädjas på gamla dar" .
Fazer är ju fin...alt kan man måla om en ER6 i krutröksblå. Den är förnuftig och man skäms inte ens när en gammal gumma kör om en på en Piaggio.
Där delar vi inte uppfattning. Själv anser jag människan är flockdjur som oftast går på vad andra säger/anser vara bäst/tuffast/smartast/snyggast etc. Detta gäller förstås inte bara hojar utan allt annat också.
Att kunna rannsaka sig själv genom att komma fram till vad man behöver och vill ha utan att lyssna på "stora massan" är en egenskap som jag beundrar. Hade gjort att alla sådana här trådar skulle bli onödiga. (No offence till TS.)
Har du jävligt rätt i -- rannsakade mig själv sen åkte jag snabbt och köpte mig en R1:a
Edit: hmmm kan man få begravas med sin Retta![]()
Alltså, skall du köra bana med den typ bogan eller bUlten så bör du ha en R1. Har för mig att potatoes-mc enbart kör med sånna hojar. Har hört att Ghostrider kör suzuki, men han har kontrakt med dem, han hade järna kört R1 har han sagt i PM
Det var det dummaste jag hört på länge... Vad är det du har tagit som inte jag får smaka av?![]()
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |