RF600 R som dör efter ett tag??? Nån som vet??

Pavan27

? LIFE
Gick med
2 May 2007
Hoj
-97, Suzuki RF 600R
Hallå alla!

Hoppas någon här kan hjälpa mig.
Jag har en RF600 R som jag precis har bytt medbringare (tror jag det heter). Det är den runda pluggen innehållande gummi som roterar generatorn.

Innan jag bytte det fungerade hojen ok, dvs. om jag laddade upp batteriet. Då kunde jag köra 40km innan hojen behövde en ny laddning.

Efter byte av medbringare har jag löst problemet med generatorn inte roterar men fått problem med att hojen bara dör efter ett tag. Eller bara några få kilometer.
Jag mätte ladningen och generatorn verkar ge ut lite för mycket och något ojämn ladning, är detta normalt, vad kan det bero på?
Sen tycker jag att generatorn blir allt för varm också. Kan jag ha skadat något i generatorn eller något runtomkring när jag höll på med det, och i så fall vad skulle det kunna vara som ger denna symptom?

Jag vet inte vad som är fel.

Är det någon här som har tipps att ge på vad jag ska felsöka?

Tack på förhand...!!!

Pavan27

? LIFE
Gick med
2 May 2007
Hoj
-97, Suzuki RF 600R
....

Joo, eftersom jag var och pillade med generatorn så kollade jag genom allt jag hade gjort, det visade sig att jag inte hade pressat in medbringaren ordentligt... nu är det gjort, nu sitter den perfekt.

Pga att medbringaren inte satt ordentligt så har den slipat lite på generatorhuset, så att lite metal har lossnat och fanns runt omkring och säkert även i motorn :(

Kan metalfnasen orsaka problemet med att hojen blir riktigt varm och som sagt dör till slut...???? Samtidigt visar temp. mätaren inget trots att oljan ryker när jag öppnar påfylllningskorken efter en kort tur. Sen kan jag tycka att det luktar bensin av olja och tycker att nivån har gått upp. Dvs. det kommer bensin in i motorn....
Kan det vara oljepumpen som har blivit igentäpt av metalfnaset?
Räcker det med att byta olja och oljefilter kanske???

Orkar inte punga ut mer pengar på detta problem....!?!?!?! Snälla säg att nån vet exakt vad det är så jag slipper jag öppna upp hela...

Jag har i alla fall tid hos verkstan nästa vecka, men det skulle endast vara ventiljustering som reda kostar multum. Så jag vill gärna ha detta fixat själv innan nästa onsdag.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept