dronkers
2slow2die
Hallå!
fixat och klart.
fixat och klart.
Last edited:
http://www.haynes.com
Köpa, läsa, göra!
Finns det till din båge så köp den, den sparar massor av pengar.
Efter hjälmen så är det nog den bästa investering du kan göra!
Vad som gäller för din gaffel vet jag inte direkt, men nog tusan har väl RF:en vakumförgasare?!
Hallå!
09940-50113: Front fork oil seal installer / Måste man ha den?
09943-74111: Fork oil level gauge / Måste man ha den?
Fråga2:
Jag tänkte försöka mig på att synka förgasarna, har sett lite guider men det är för vakumförgasare, gissar på att det inte går för RF600:an ? då det jag såg i servicemanualen att man skulle ha något specialverktyg för att göra det också (vilket jag inte har) hur går man då tillväga, eller måste man lämna in ?
09940-50113: Egentligen inte men packboxarna skall ner mellan yttre o inre gafffelben och då underlättar det. 09943-74111: Går att lösa med Mässingsrör 21-994-6 48:- Stoppring 30-6357 44:- från clas olsson och lite plastslang från närmsta mack för 10:- ev kan man köpa oljesug 36-1898 från biltema så har man själv byggt en.
Fråga 2: Specialverktyget borde bara synkklockor. De flesta Suzuki med förknasare har en justerskruv philips krysspår sittande mellan varje förgasare åtkomlig ovanifrån med en fjäderbelastning underifrån.
tackar! har nog en oljesug redan så det är ju perfekt! trodde att man skulle mäta någonting på det "specialverktyget" som man skulle använda enligt service-manualen.. vart kan man köpa synkklockor ?
edit: jag hittade en bränsletrycksmätare ifrån biltema som jag tänkte försöka med, behöver man 4st, eller klarar man sig med 1, eller kanske 2 st och ta 1+2, sedan 3+4 och till slut 2+3 ? för att få dem jämna ? (artnr: 15-1360)
tack så hemskt mycket!
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |