rf900r går på 3 burkar!

Tatto75

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2007
Ort
I skogen utanför Trosa!!
Hoj
KAWASAKI ZZR 1400
rf900r går tok illa när den blir varm! ?????????

tja min rf går bara på 3.:huvet
har haft den inne på ava för div saker.
och haft den inne på recond..
hämtade den idag. den gick tok bra 2mil.
sen blev det ett stopp på 5min.
när jag sen skulle åka igen så
gick den bara på 3 burkar..
vad kan de bero på????
skriv gärna till mitt garage
mvh tatto 75
 
Last edited:

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
va de blöt ute idag?
ha dom bytt stift? isf kanske nån hatt inte riktigt suttit fast o hoppat av..
(bara fundringar :) )
 

aBuseMe

En blöt man är inte rädd för regn.
Gick med
26 Oct 2004
Ort
Glömsta Hill
Hoj
Hayabusa
tja min rf går bara på 3.:huvet
har haft den inne på ava för div saker.
och haft den inne på recond..
hämtade den idag. den gick tok bra 2mil.
sen blev det ett stopp på 5min.
när jag sen skulle åka igen så
gick den bara på 3 burkar..
vad kan de bero på????
skriv gärna till mitt garage
mvh tatto 75

tjena. jag hade problem om min stod i 2 dar eller mer. när jag startade så gick den på 3 cyl, efter 5-7 mil släppte det och den gick igång på fjärde. har haft den inne på service ett par gånger för det felet, men de hittade inget.

nu beslöt jag mig för att riva isär skiten själv och kolla. i tändhatten fanns det fukt, under gummidutten som sluter om stiftet. jag "gratinerade" tändspolar, kablar och tändhattar i 60-75 grader c:a i ugnen i 6 timmar. efter det lade jag på klarlack över spolar, kablar och tändhattar. (tejpade anslutningar, såklart.) funkade klockrent. nu går den på alla fyra i alla lägen.

vet inte om det är samma fel på din, men det kan vara värt att kolla.

Mvh Christer
 

Black-Wolf

There goes another one...
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia Falco 1100 - 02
tja min rf går bara på 3.:huvet
har haft den inne på ava för div saker.
och haft den inne på recond..
hämtade den idag. den gick tok bra 2mil.
sen blev det ett stopp på 5min.
när jag sen skulle åka igen så
gick den bara på 3 burkar..
vad kan de bero på????
skriv gärna till mitt garage
mvh tatto 75

Hade samma problem med min RF för några år sedan.
Ena dagen gick den kanon sen gick den som en säck potatis.

Det var ett tändstift som gett upp, skulle tro att ett tändstift blir sämre men att det helt ger upp har jag aldrig varit med om :va

/BW
 

NASSE

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2007
Ort
Huskvarna
Hoj
GSXR 750 98:a
Jag kan ju dela med mig om en erfarenhet från bilvärlden vad det gäller tändstift.

Åkte på o hämta Mit X bubbla som dog efter 4 km. körde hem den på kvällen o den dog precis när jag kom hem. bytte tändspole fördelare brytare konding. men felet kvarstod den dog efter ett par km. Felet var att stiften var köpta på biltema. fick värmesprickor i dom så dom dog så fort motorn kom upp i arbets temp.

Min Mondeo började gå skit en dag. så fort den blev varm. rev ut stiften och till min förvåning hadde jag en 1mm bred spricka i isolatorn. bytte stift men det återkom helatiden efter ca 100 mil. ringde o kollade runt lite o det visade sig att hade man kassa tändkablar så sprack siolatorn och gnistan gick kortaste vägen.

Jag sattsar på att du behöver ett par nya stift
 

Paxel

Green Meanie
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Linköping
Hoj
En gul Daytona 675
Det är inget roligt fel alls. Jag har varit utför liknande. Är du säker på att den går på 3 cylindrar? Jag trodde min gick på 3, men sen visade det sig att den bara gick på 2. Plocka bort tanken och sen testa att ta bort en tändhatt i taget så märker du ju vilken cylinder den inte går på och då är det lättare att gå vidare därifrån. Du ser ju också om det är fel på tändningen eller bensintillförseln.

När en hoj går på en cylinder mindre än de borde när den är kall och sen vaknar efter ett tag, så är det troligt att det är en trottel som kärvar. Det har hänt några gånger med min.

Jag hade samma symptom som du först beskriver på min kawaskaki. Den kunde gå jättebra, men om jag stannade och kastade vatten eller tankade så gick den illa sen. Jag lämnade in den och de sa att det var fukt i tändhattarna. Fint tänkte jag och åkte hem, hann inte halvvägs innan den bluddrade. Efter många vändor kom jag på att det var tändboxen. Två dagar efter att jag fått en ny började sidostödsbrytaren att jävlas, men det är fixat nu. Så är det att ha en gammal Kawaskaki, helt underbart. :)
 

Sunk

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Ort
Nyköping
Hoj
DR-Z400E -02
hojen står på ava mc nu... tack för alla tips..

Ett tips kan vara att brorsan hällt ägg i din hoj bara för att du körde ifrån honom förra året.. Det behöver inte vara just ägg, han är oxå duktig på att hälla salt, fjädrar och även trolldeg i andras motorer.. allt för att få vara snabbast i Trosa.. du vet, don´t fuck with da boss.. lixom..

// Johan (Peters brorsa..)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top