RG 500 på blocket

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Design........

Den här bilden kom till för inte så länge sedan. Vill ha båda modellerna. Är en bortskämd jävel. :D God Hjul på er. Toyman

Bifogat

• Suzuki mini mix.jpg
    Suzuki mini mix.jpg
    182.5 KB · Visningar: 368

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
vadå bättre,har du någonsin provkört en rg 500,jämför för helvete inte en rg 500 med en nsr 400 eller en rgv.Square 4 an var race,bra botten drag inte alls allting på toppen.Rg drog från botten till toppen,måste provköras för att fatta vilken UNDERBAR maskin det var

Öhh....... nsr 400:va Vilken är det?

Tja, saken är ju den att en tex NSR 250 piskar skiten ur en RG500 på bana vilken dag som helst. Mycket modernare och vassare maskin. Likväl Aprilias RS250 eller tex yamahas senare TZR är väldigt kompetenta maskiner. Men som sagt, det saknas en del effekt. Finns en anledning till varför de brukar ta rd/rg 500 motorer och pula i chassin från tex rs eller rgv. Så motorn är en sak chassiet är en helt annan.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
1989 köpte jag min första hoj, en trimmad RD350 -86, jag va hyfsat nöjd med den som första hoj men ville ha mer och åkte till bike i trollhättan,
dom hade en RG500 som va trimmad av nån inne på Saab, och jo då jag fick provköra den.
Jisses jävlar va den gick, helt underbar motor, hojen som sådan va väl också bra men just motorn blev jag kär i direkt.
Sen va jag korkad nog att inte byta in min fina RD för en liten mellanskillnad, kan ju säga att jag ångrat det otaliga gånger.
Till sommar ska jag lufta ett Rs350 eller RGV350 bygge på bana men drömmen om en 500cc 4cyl 2 takt lever än så du som har en motor liggande får gärna höra av dig.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Den här kan jag kolla på om och om igen. Kompetent hoj, kompetent förare, bra filmat och bra ljud. Dra på volymen när ni kollar...:)

http://www.youtube.com/watch?v=AZr-PncUjnk

yep, kört av killen som byggde hojen, precis en sån jag vill bygga.
(delvis kört av byggaren, det är två olika förare i videon, Gilles Coulanges som byggde och Peter Hartmann, Gilles kraschade senare på sin hoj är skadades mkt illa.)

Last edited:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
yep, kört av killen som byggde hojen, precis en sån jag vill bygga.
(delvis kört av byggaren, det är två olika förare i videon, Gilles Coulanges som byggde och Peter Hartmann, Gilles kraschade senare på sin hoj är skadades mkt illa.)

Förlamad och i koma var det sista jag hörde.... trist som f-n...

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förlamad och i koma var det sista jag hörde.... trist som f-n...

Så illa va det inte riktigt sist jag hitta info, koman släppte, han har viss rörlighet och kan även prata, men kommer behöva omvårdnad resten av livet.

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Fattar inte varför suzuki inte tar upp produktionen igen :gråta

Miljömuppar har för mkt att säga till om idag :rolleyes:
Om jag har rätt för mig så blev aldrig RD 500 godkänd i USA just pga av miljöskäl, så redan då var det tuffa tider i det avseendet :näsblod

Trubbis

En Lyttbacka
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Honda XR630
Miljömuppar har för mkt att säga till om idag :rolleyes:
Om jag har rätt för mig så blev aldrig RD 500 godkänd i USA just pga av miljöskäl, så redan då var det tuffa tider i det avseendet :näsblod
Visst är det så... men dom borde kunna göra en uppdaterad verson för bana eller nått :p

Last edited:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Så illa va det inte riktigt sist jag hitta info, koman släppte, han har viss rörlighet och kan även prata, men kommer behöva omvårdnad resten av livet.

Skönt att höra att det går åt rätt håll iallafall...:tummenupp

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Motorn på RG:n var ju lite udda. Dubbel rad2:a. :va Slidmatning ser det också ut att vara. Nästan så den är ännu tuffare än yammans V4:a. Varför kan dom inte bygga lika tuffa grejer nu för tiden?

engine001.jpg

TNK

Va!
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Derbi Senda Aprilia RS 250 -95 TZ 125-96 TNK 50cc
Hej:)

Den här Suzuki mk4:an dök upp på den tyska sidan
Classic-motorrad i går för 15000 Euro=135000 kr,orenoverad!
Häftig o potent racer!!!

Bifogat

• Suzuki MK4.jpg
    Suzuki MK4.jpg
    31.8 KB · Visningar: 142

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
[YOUTUBE-ID]kLI0lceteoM[/YOUTUBE-ID]

En polares RG, en 500-motor i ett 250:i chassi. Måste tigga mig till en provkörning till sommaren.

Jisses, hojta till om han ska sälja den,
finns det mer info om den nånstans?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Fet hoj, men jag har aldrig förstått mig på rördragningen...:död

RD:n som någon länkade till tidigare har man ju dreglat över ett tag, lite sugen på att köpa faktiskt... Har dock varit i kontakt med säljaren, och där är ganska mycket som inte är original tydligen (glasfiberkåpor, stötdämpare, bakhjul, oljetank och cuts saknas...). Lite synd på en sån hoj, i originalskick hade den varit mumma. Men så hade väl priset varit därefter också...

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC