RG125F Ostrypning

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
Hoppas nån kan hjälpa mig, det står att den är strypt i avgassystemet men det är ju elektronisk strypning i den.....tror RGmaniac hade en bild på vilken kabel det var som man skulle rycka ur.......RGF :bow

Honda ns125r2

2-takt luktar gött !!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NS125 R2
ursäkta att jag inte håller mej till rätt ämne men när började man med elektroniska strypningar ?? kan det tsitta nått sånt på min ??? min är en 87:a

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
det är den svart/vita kabeln som sitter längst upp till höger på vänstra ISO-kontakten.. :tummenupp

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
SkorvKalle skrev:
det är den svart/vita kabeln som sitter längst upp till höger på vänstra ISO-kontakten.. :tummenupp

Är du säker? bara att ta bort den sen är det ostrypt?
står det i papprena att din är strypt i avgassystemet oxå lr? :confused:

RGmaniac

No More MR 2 Stroke
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Z 550 -82,Yamaha XS 500 -79
ja ja....tat lung pojkar små :rolleyes:

ni ser på bilden vilken kabel som har Abico på sig------>Svart/vit-----> urkoplad------> Ostrypt

:crash

Bifogat

• im000254.jpg
    im000254.jpg
    62.3 KB · Visningar: 377

RGmaniac

No More MR 2 Stroke
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Z 550 -82,Yamaha XS 500 -79
Honda ns125r2 skrev:
ursäkta att jag inte håller mej till rätt ämne men när började man med elektroniska strypningar ?? kan det tsitta nått sånt på min ??? min är en 87:a

Nej.........

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
Har provat knipsa av kabeln så som du visade på bilden men inget hände, provade om det blev nån skillnad i ljud och sånt men varvet varierade bara typ 2 hundra rpm på tomgång :confused:

så har står det i pappet

ÖVRIGA TEKNISKA DATA, DISPENSER:

"motorcykeln provad och godkänd med angiven effekt.
ursprunglig effekt 24kw (32 hk) sänkt genom begränsning i avgassystemet."

står det så i era papper också lr.? borde ju sitta där om det står så. :confused:

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
Hammet skrev:
Har provat knipsa av kabeln så som du visade på bilden men inget hände, provade om det blev nån skillnad i ljud och sånt men varvet varierade bara typ 2 hundra rpm på tomgång :confused:

så har står det i pappet

ÖVRIGA TEKNISKA DATA, DISPENSER:

"motorcykeln provad och godkänd med angiven effekt.
ursprunglig effekt 24kw (32 hk) sänkt genom begränsning i avgassystemet."

står det så i era papper också lr.? borde ju sitta där om det står så. :confused:

Det står så i mina papper oxå ja, jag har inte provat att knipsa kabeln än.. men den är ju strypt i avgasporten.. för vissa nissar kanske de tycker att avgasportar och avgassystem är samma sak.. Det är bara kabeln som ska knipsas..

Har du kollat så att avgasportarna inte e sönder.. annars kanske det kan ställa till det.

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
verkar ju inte vara nåt fel på portarna då han inte är speciellt svag i botten, det går ju att köra på låga varv, jag menar det är ju inga problem att ligga på 4-5000 rpm utan att den går dåligt för det :confused:

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
Hammet skrev:
verkar ju inte vara nåt fel på portarna då han inte är speciellt svag i botten, det går ju att köra på låga varv, jag menar det är ju inga problem att ligga på 4-5000 rpm utan att den går dåligt för det :confused:

ok, då vet jag inte.. det här me sladdarna.. jag har hört att man ska koppla ur olika sladdar från olika personer så jag vet inte alls.. förändrades inte hojen alls när du KÖRDE med den?? eller har du bara stått o lyssnat på hur den låter på tomgång?

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
Nä, inte nånting.... exact samma effekt och motorgång.....
du sa att den sitter längst upp till höger på vänstra ISO-kontakten
men där satt ingen Svart/Vit kabel utan en svartblå :confused: :confused: :confused:

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
Hammet skrev:
Nä, inte nånting.... exact samma effekt och motorgång.....
du sa att den sitter längst upp till höger på vänstra ISO-kontakten
men där satt ingen Svart/Vit kabel utan en svartblå :confused: :confused: :confused:

Lita inte på mig.. jag har inte hunnit pilla me sladdarna än.. det verkar som RGmaniac är bäst på alla dessa sladdar på rg:n. Jag hittade en svart/vit sladd längst upp till höger på vänstra ISO-kontakten iaf

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
den lä vara ostrypt då den gör 130 på 4an och har inga probs att öka på 5an i uppförsbacke

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...