RGF nissar efterlyses... (hjälp!)

Esquina

HV71 Svenska mästare 2004!!!
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Ingen längre
RgOlsson skrev:
ALLT E FIXAT hojen e startad o den går som fan :D :D :D :D :D :D :D

Www.Rgolsson.tk

Hehe skön! Startar din hoj lätt?

Jag rengjorde alla kontakter och den startade mkt lättare då, är fortfarande grinig dock! Har nytt batteri och ny startmotorgavel...

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
Esquina skrev:
Hehe skön! Startar din hoj lätt?

Jag rengjorde alla kontakter och den startade mkt lättare då, är fortfarande grinig dock! Har nytt batteri och ny startmotorgavel...

Okej,,, jepp den startar utan problem nu..
men när ja skulle starta den först fick ja springa igång den hade inget batteri kvar,, men nu e det hur lung som hälst..
Men ja har bytat rätt mycket....

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
36.JPG

Supra^

Kawa suger fett
Gick med
7 Jan 2004
Hoj
Kawasaki KDX '91-'92
HJÄLP!

har problem med hojen(RGF)... elsystemet funkar inte... det dog bara plötsligt i höstas.. trodde att batteriet hade tagit slut, köpte nytt men fanet fungerar ändå inte.. säkringen har jag kollat, inget fel där. alla trådar sitter fast där dom ska... finns det nån möjlighet att strömlåset gått sönder på nåt konstit sätt? de e de enda jag kommer fram till... borde börja köra nästa vecka men int om de fortsätter såhär :(

Supra^

Kawa suger fett
Gick med
7 Jan 2004
Hoj
Kawasaki KDX '91-'92
märkte idag att mitt batteri är helt dött fastän de e helt nytt o laddat... har på nåt sätt trasslat till det med laddningen :( ... gamla batteriet laddas nu så man får se om det skulle hjälpa... :huvet :död

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
Aprilia SXV550
Supra^ skrev:
har det nån effekt på att inget tänds på när man vrider på strömmen?

hmmm....du har aldrig tänkt på att det finns en huvudsäkring på hojen? då funkar INGET.....tar några minuter att byta

Supra^

Kawa suger fett
Gick med
7 Jan 2004
Hoj
Kawasaki KDX '91-'92
Messiah skrev:
hmmm....du har aldrig tänkt på att det finns en huvudsäkring på hojen? då funkar INGET.....tar några minuter att byta

Om du inte märkte så skrev jag såhär tidigare....

Supra^ skrev:
säkringen har jag kollat

Allt tyder på strömlåset, men får se nu när man får batteriet helt fullt laddat...

Esquina

HV71 Svenska mästare 2004!!!
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Ingen längre
RG är en fucked up hoj, bara räkna med alla jävla sär problem!!

Supra^

Kawa suger fett
Gick med
7 Jan 2004
Hoj
Kawasaki KDX '91-'92
faan,.. problem.. det går från CDI-boxens ena ISO-kontakt en blå tråd nånstans.. ja har int fast den nånstans, den hänger bara löst... (den går till en egen plastkontakt varifrån den fortsätter med nån annan färgs tråd men bara slutar plötsligt).. måtte den vara avkapad/lossnat men vart ska denna tråd fast?? trådens färg är blå, det finns bara en blå färgs tråd på den. kan nån kolla vart den tråden ska sitta fast i andra ändan?! snabbt! borde ut o köra nästa onsdag o har skynsamt att få hojen ihop :(

Hur är det med den extra kontakten som är ihop med minuskontakten till batteriet då? kommer inte ihåg färgen men det är nån liten koppling där man ska sätta in nån tråd..

kan dessa två trådar ha ngt med varandra att göra? vågar inte koppla ihop förrän säker :(

Om ngn orkar kolla på sin så sku de vara till stor hjälp! ja kan skaffa bilder på måndag om de inte blev tillräckligt bra förklarat vilka trådar jag menar...

Supra^

Kawa suger fett
Gick med
7 Jan 2004
Hoj
Kawasaki KDX '91-'92
med minussladden menade jag denhär...

Bifogat

• minuspol.jpg
    minuspol.jpg
    98.4 KB · Visningar: 43

Supra^

Kawa suger fett
Gick med
7 Jan 2004
Hoj
Kawasaki KDX '91-'92
varifrån kan ja skaffa fram en oljebult ner till motorn... sku behöva en ny, där sitter för tillfälle ett tändstift :kocko .. förra ägaren har patenterat nåt eget antar jag... borde få reda på storleken på den, ngn som vet?

Supra^

Kawa suger fett
Gick med
7 Jan 2004
Hoj
Kawasaki KDX '91-'92
men asså, finns de ingen som läser de här? vad som helst, skriv fast dumma svar FFS, har uppkörning om 2 veckor o BORDE FÅ HOJEN I SKICK + ÖVA LITE TILLS DESS!!! :död

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...