Ride to work 16/6 2014

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Missade att vilken dag det va/är idag, men hojen fick följa med till jobbet lastad i bilen. Sååå close enough? :rolleyes:

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
20140616_162847.jpg

Hämtade hojen när regnet gav sig. Lite fusk, men jag kompenserar för det med att vara kvar extra länge på jobbet. Borde väl jämna ut sig?

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Givetvis blev det hoj till jobbet idag, frun körde oxå i morse så vi båda hjälpte till att fira denna eminenta dag :banana

Å Pelle, snygg film men gick det inte lite sakta?

Jo, jag gillar att chilla fram. Insåg att tidsvinsten från att köra safe till köra fort var upp till 2 minuter. Enkelt val. Du slangar väl mellan bussar på varvstoppet förstås?

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Insåg att tidsvinsten från att köra safe till köra fort var upp till 2 minuter. Enkelt val.

Fast akta dig för att köra huller om kors över heldraget.
Fabbo polisen tar dig dIrEcT! :fakta

För övrigt såg det ju fajnemang ut! :tummenupp

:hej

/E som snart skall puttra hem.

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Det där var ju ändå rätt lugnt, jag kör där varje dag också och på de senare dagarna tycker jag det nästan har stått still från Södra länken till city.... :huvet

Torsdags och fredags var det väldigt mycket tung trafik, då blir det trängre och svårare att ta sig fram. Idag var det smooth sailing. Första semesterfolket har nog gått den här veckan.

yada

Medlem
Gick med
8 Aug 2012
Hoj
MT-09 Tracer
100% på min avdelning med MC (jag och en till hahaha) körde till jobbet. Annars var det inte mycket hojar ute, körde en hel del ärenden efter jobbet fram och tillbaka och det var som vanligt.

Tanken är god, om trafiken översvämmades av MC i början på sommaren så kanske fler fick upp ögonen för oss innan semestrar. Konstigt egentligen att SMC inte anammat detta initiativ?

Well, well, nästa år, tredje måndagen i juni så tar jag hojen till jobbet (cyklar alltid annars, mest effektivt för min del)

mml_42

Skåda inte givet däck i mönstret.
Gick med
21 Sep 2005
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -06, Triumph Tiger 955i -01, Yamaha XJ6 -14
Jo, jag gillar att chilla fram. Insåg att tidsvinsten från att köra safe till köra fort var upp till 2 minuter. Enkelt val. Du slangar väl mellan bussar på varvstoppet förstås?

Jag försöker men Bismarck är lite stökig att växla upp till tvåan på bakhjulet, jag måste träna lite mer på det :)

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Hoj
En STOR plastraket.
Samma visa som de andra åren.Körde iväg på hojen till jobbet idag som alla andra dagar men såg bara någon enstaka mc trots denna "Ride to Work" dagen. :fakta :crash

mml_42

Skåda inte givet däck i mönstret.
Gick med
21 Sep 2005
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -06, Triumph Tiger 955i -01, Yamaha XJ6 -14
Försök inte, sist jag såg dig var det på en gixxer. Ska du börja skylla på hojen nu också?

Med gixxern är det klart enklare att slippa slita på framhjulet i onödan :)

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år