Ride to Work 2009!!!

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
känns det inte som ett dumt datum för evengemanget (?) ?

hälften har semester och andra hälften kör ändå hoj till jobbet, ingen kommer ju reagera :confused:

Eller så börjar sverigesemestern EFTER midsommar och inte före.


Själv kommer jag förhoppningsvis åka hoj den dagen men inte till nåt jobb... skall ju inte dit förräns i september.
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Det blir lätt en fuckyouburnout hela vägen till jobbet den 15/6. :)
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Du får väl gå och lägga dig lite tidigare på kvällen då :D
Gick och la mig efter att jag skrev det där men det hjälpte inte. :huvet
Vadå brukar du få sovmorgon när du tar bil? Här i STHLM så sover man lätt 30 min längre om man tar hojen till jobbet!
Tar inte ens 10 min i bil. Ska jag ta hojen så måste jag promenera till garaget, låsa upp hojen mm. Tidsmässigt så är jag på jobbet med bilen innan hojen är startad. Trafiken brukar inte vara något hinder.
 

N00b

Sneaky SOB
Gick med
11 Jun 2008
Ort
malmø
Hoj
Honda CB1100 SF X-11
Låter som en bra ide! Jag ska definitiv försöka köra hoj den dagen. Vi MCförare behöver synas lite mer i laglydiga hastigheter och under 120 db så folk ser att vi är vanliga Svensson eller Muhammed (precis som dom).
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
jag vet inte hur man kör i laglydiga hastigheter och inte fan är hojen helt tyst heller, sedan är jag varken muhammed eller svensson heller men jag kan försöka! ;)
 

N00b

Sneaky SOB
Gick med
11 Jun 2008
Ort
malmø
Hoj
Honda CB1100 SF X-11
jag vet inte hur man kör i laglydiga hastigheter och inte fan är hojen helt tyst heller, sedan är jag varken muhammed eller svensson heller men jag kan försöka! ;)

Det är som med allt annat. Det finns alltid en del undantag som bekräftar regeln.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag kör nästan alltid hoj till jobbet. Det är både roligare och går snabbare än med bil. Dessutom slipper man parkerings-shitten.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Klart hojen ska till jobbet under säsong,varför ha 2 fordon i trafik per säsong när det räcker med ett.

Har självfallet en av bilarna igång men tjejen gillar inte när det regnar så det är givet vem som åker hoj till jobbet hela säsongen och vem av oss som bara ska ha det gottaste.

Henrik
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Kör till jobbet varje dag bara vägarna är isfria, så om jag inte tagit semester den dan kör jag garanterat. Kör nog även om jag inte jobbar.
 

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Ort
@ Fornudden!
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Gick och la mig efter att jag skrev det där men det hjälpte inte. :huvet

Tar inte ens 10 min i bil. Ska jag ta hojen så måste jag promenera till garaget, låsa upp hojen mm. Tidsmässigt så är jag på jobbet med bilen innan hojen är startad. Trafiken brukar inte vara något hinder.

Meningen är att folk ska ta hojen till jobbet åtminstonde den 15 Juni... Sen om du nu har hojen i haparanda istället för i ett garage nära till hands är ju lite trist.

Inge tvång direkt men kul att se hur många som faktist tar hoj till jobbet just DEN dagen! Samhörighet
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Meningen är att folk ska ta hojen till jobbet åtminstonde den 15 Juni... Sen om du nu har hojen i haparanda istället för i ett garage nära till hands är ju lite trist.

Inge tvång direkt men kul att se hur många som faktist tar hoj till jobbet just DEN dagen! Samhörighet
Jag kan nog kliva upp en kvart tidigare den dagen. Men vi får se, jag låter vädret styra hur det blir. :gnissla
 

Mirre7

Dunderklumpan
Gick med
29 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawa Z750 -10 (Saffransbulle)
Klart det blir hoj till jobbet den dagen. Jag har även bjudit in hojåkande kollegor till att ta en åktur på lunchen och äta något gott en bit bort. Mopparna är oxå välkomna! Vi har redan fått wannabies på jobbet som ber om att få åka med. :D
 

DollarKatten

www.bombrepa.se
Gick med
4 Feb 2006
Ort
Hammarbyhöjden
Hoj
zx10r -04,KTM 625 SXC -05
Stor chans att man tar hojen i monsunregnet, är fan glad om den står kvar och inte spolats bort av floden utför...:gnissla TACKA VET JAG SVENSK SOMMAR!
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Meningen är att folk ska ta hojen till jobbet åtminstonde den 15 Juni... Sen om du nu har hojen i haparanda istället för i ett garage nära till hands är ju lite trist.

Inge tvång direkt men kul att se hur många som faktist tar hoj till jobbet just DEN dagen! Samhörighet
Jag kan nog kliva upp en kvart tidigare den dagen. Men vi får se, jag låter vädret styra hur det blir. :gnissla
Vädret sa nej.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Fan oxå,ska ha med tjejens osnutna syskonbarn så den dagen man Ska åka hoj så skiter det sig,men men Cést la vie.

Henrik
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top