riktig racing.......

martinhamberg

Raket forskare
Gick med
12 Apr 2003
Hoj
R1 SP
jag skulle bara vilja veta intresset för isle of man tt. :bow det verkar vara en massa pampers (=blöja) klassad racing här. :eek: dvs lite "rolig" -jag skulle vilja prova på att lägga ner pengar på en satsning som inte leder nånstans kanske till en tom plånbok iaf.
men vad vet jag skulle bara vilja veta ..

martin # 57 production 600 isle of man 2003.

:öl

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Isle of Man och de andra "landsvägsloppen" hamnar för mig i samma kategori som fallskärmshopp och friklättring...

Häftigt att titta på så länge man inte tänker för mycket över vad folk verkligen håller på med :)

grandmaster

Radical Riders
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2-takt
den som inte provar en pamperssatsning kan heller inte misslyckas ... den tycker jag att du skall suga på ett tag.

Sedan kan jag hålla med om att det finns betydligt hårigare racing än Svensk RR.

jarnkamin

King in my own mind
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Husa EffEss SexFemti -04 - snart iaf
Chrille skrev:
Isle of Man och de andra "landsvägsloppen" hamnar för mig i samma kategori som fallskärmshopp och friklättring...

Häftigt att titta på så länge man inte tänker för mycket över vad folk verkligen håller på med :)

Fallskärmshoppning är ju askul :tummenupp :fakta

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Klart roligt att se på Isle of Man och de andra galna landsvägsloppen, men personligen har jag haft mina håriga landsvägskrascher och alltför nära döden upplevelser för att vilja satsa på det, eller kanske snarare att jag verkligen vill leva och inte dö, det finns en anledning att jag flyttat till "pampersbanorna".
Att isle of man skulle leda till en full plånbok vetifan dock, det finns många som åkt dit och kommit hem tomhänta, om de kommit hem i levande skick.
Men ska du köra så lycka till, ska hålla utkik efter dig på tv-sändningar/video.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
martinhamberg skrev:
... dvs lite "rolig" -jag skulle vilja prova på att lägga ner pengar på en satsning som inte leder nånstans kanske till en tom plånbok iaf...
Jo, när man är 41 år känns det orealistiskt att ställa in siktet på något annat än att man skall ha lite kul och att plånboken skall bli så lite tom som möjligt. Hoppas det går bra för dig i TT!

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
martinhamberg skrev:
jag skulle bara vilja veta intresset för isle of man tt. :bow det verkar vara en massa pampers (=blöja) klassad racing här. :eek: dvs lite "rolig" -jag skulle vilja prova på att lägga ner pengar på en satsning som inte leder nånstans kanske till en tom plånbok iaf.
men vad vet jag skulle bara vilja veta ..

martin # 57 production 600 isle of man 2003.

Vart skulle det leda att anmäla sig till isle of man? Ponera att jag hade varit intresserad. Vem bryr sig eg om den tävlingen annat än att det är kul att slötitta på, ung som "Crusty demons of dirt"?

Hur många fler världsstjärnor kommer från gatracing kontra banracing?

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Det var det j*vligaste! Webes är ingen pampers-racing! Ställ upp i sommar! Man eller mus? :rolleyes:

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Störtlöjligt. Skulle det vara mera/värre/bättre, av något, vad som hellst, att åka Isle of Man än RR i Sverige? Den enda skillnaden är ökad risk för att en olycka resulterar i större skada p g a fasta hinder. Det finns inget ballt i att riskera liv och lem mer än nödvändigt, speciellt när det görs utan någon egentlig mening. Vad är det du är intresserad av egentligen? Att köra hoj eller att utmana fysikens lagar? Om du nu tycker att det ligger något positivt i att ta onödiga risker ska du väl inte hålla på med något så fjolligt som TT-racing? Ta och dra ner till Paris och knäck Pascals rekord runt ringen istället. Det imponerar alltid på någon...

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Teddy skrev:
Störtlöjligt. Skulle det vara mera/värre/bättre, av något, vad som hellst, att åka Isle of Man än RR i Sverige? Den enda skillnaden är ökad risk för att en olycka resulterar i större skada p g a fasta hinder. Det finns inget ballt i att riskera liv och lem mer än nödvändigt, speciellt när det görs utan någon egentlig mening. Vad är det du är intresserad av egentligen? Att köra hoj eller att utmana fysikens lagar? Om du nu tycker att det ligger något positivt i att ta onödiga risker ska du väl inte hålla på med något så fjolligt som TT-racing? Ta och dra ner till Paris och knäck Pascals rekord runt ringen istället. Det imponerar alltid på någon...

Tänkte precis på det. TT-racing är ju blaj jämfört med vanlig gatåkning om du håller upp tempot. Riktigt tufft är det.....

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning