sportarn
Team Gasar tills det rasar!
Hittade denna på blocket och jag själv tyckte priset var helt okej.
Perfekt för den som inte vill ha så dyr försäkring.
Ducati Monster
Perfekt för den som inte vill ha så dyr försäkring.
Ducati Monster
mkt billigt man får nog kolla att de e ägaren som säljer hojen och att den ej är stulen.sportarn skrev:Hittade denna på blocket och jag själv tyckte priset var helt okej.
Perfekt för den som inte vill ha så dyr försäkring.
Ducati Monster
Är det bara en vanlig monster så ska det ju knappast vara några problem. Många ggr så har folk för lite tid o för mycke pengar då brukar d bli så här. E sugen på den, men känns som att jag inte har cashen för det just nu.HansJ skrev:"Inte haft tid att registrera den i Sverige", öhh... Har ägaren tid att besikta något av sina fordon? Såvida den inte är ombyggd och måste byggas tillbaka till originalskick för att gå igenom, eller något liknande, så låter det märkligt. Har ägaren provat att regga den och fått avslag? Köp den men skriv in i kvittot att köpet häves om den inte går att regga i det skick den står...
Kolla att det är ägaren som säljer den är nog inte speciellt svårt. Antagligen kanske han själv skulle ha den som stunthoj var därför han skrivit så. Bara en tanke.2ono skrev:mkt billigt man får nog kolla att de e ägaren som säljer hojen och att den ej är stulen.
Skum formulering :reservdelshoj/stunthoj? innebär att den inte skulle duga till att köra regad på gata me.
Momsen är väl 16 % i tyskland, på 25 000 så är det alltså ca 4000, cykeln kostar då 29 000 vilket är helt ok. Troligtvis har han inte betalt så mycket för cykeln så då går d på priset från italien.Hallden2004 skrev:OBS OBS! Var väldigt noga med att kolla om momsen är betald i Italien eller Tyskland.
sportarn skrev:Momsen är väl 16 % i tyskland, på 25 000 så är det alltså ca 4000, cykeln kostar då 29 000 vilket är helt ok. Troligtvis har han inte betalt så mycket för cykeln så då går d på priset från italien.
Eftersom fordonet var förregistrerat i tyskland. Kan naturligtvis ha fel. Det är ju nämligen så alla tar hem alla jänkbilar nu för tiden. Tar de via tyskland för att få den lägre momsen.Barrett skrev:Varför skulle du betala tyskmoms?
sportarn skrev:Eftersom fordonet var förregistrerat i tyskland. Kan naturligtvis ha fel. Det är ju nämligen så alla tar hem alla jänkbilar nu för tiden. Tar de via tyskland för att få den lägre momsen.
Eller så är hojarna grymt billiga nere i italien, vet ju att många tar hem r1r o liknande från italien.Panos skrev:vem vet....han kanske importerade många och fick en hoj till ett grymt pris
Jo, så är det nog, det är nog pappersarbetet som strular, dvs att den förmodligen är avreggad i Italien, och inte helt reggad i Tyskland, så SBP/VV har inte tillgång till nödvändiga papper. Förklarar i så fall "tidsbristen". Säkert bra köp för den som orkar med pappersarbetet, eller som han själv skriver för reservdel/stunt/bana!sportarn skrev:Är det bara en vanlig monster så ska det ju knappast vara några problem. Många ggr så har folk för lite tid o för mycke pengar då brukar d bli så här. E sugen på den, men känns som att jag inte har cashen för det just nu.
SirCastic skrev:Oj, här var det full fart på spekulationerna
Har ungefär 40 mail att svara på så jag tar det snabbt här.
Läs annonsen ordentligt, om hojen skall registreras i Sverige så krävs det att den registreras som ”Införsel av fordon för eget bruk” med allt vad det innebär. Det är alltså INTE möjligt att åka till besiktningen och registrerar hojen för 2000:-, utan det krävs en del arbete.
Anledningen till att det är problem att registrera hojen är att det inte går att fastställa första bruksdatum inom EU (tiden för första registrering), då Ducatins TARGA dokument saknas. Orginal ägarebevis från Italien finns med (Certiticato di proprieta, nr. 02/B027615W)
Slutligen, Ducatin går att registrera i Sverige men det krävs både tid och en del pengar (t.ex. bullerintyg) därav det låga priset.
PM:a om ni behöver ram och motornummer
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |