Riktigt bra pris?

MC Doktorn

Guest
sportarn skrev:
Hittade denna på blocket och jag själv tyckte priset var helt okej.
Perfekt för den som inte vill ha så dyr försäkring.
Ducati Monster
mkt billigt man får nog kolla att de e ägaren som säljer hojen och att den ej är stulen.
Skum formulering :reservdelshoj/stunthoj? innebär att den inte skulle duga till att köra regad på gata me.

Last edited:

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
"Inte haft tid att registrera den i Sverige", öhh... Har ägaren tid att besikta något av sina fordon? Såvida den inte är ombyggd och måste byggas tillbaka till originalskick för att gå igenom, eller något liknande, så låter det märkligt. Har ägaren provat att regga den och fått avslag? Köp den men skriv in i kvittot att köpet häves om den inte går att regga i det skick den står...

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
HansJ skrev:
"Inte haft tid att registrera den i Sverige", öhh... Har ägaren tid att besikta något av sina fordon? Såvida den inte är ombyggd och måste byggas tillbaka till originalskick för att gå igenom, eller något liknande, så låter det märkligt. Har ägaren provat att regga den och fått avslag? Köp den men skriv in i kvittot att köpet häves om den inte går att regga i det skick den står...
Är det bara en vanlig monster så ska det ju knappast vara några problem. Många ggr så har folk för lite tid o för mycke pengar då brukar d bli så här. E sugen på den, men känns som att jag inte har cashen för det just nu.

sportarn

Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
2ono skrev:
mkt billigt man får nog kolla att de e ägaren som säljer hojen och att den ej är stulen.
Skum formulering :reservdelshoj/stunthoj? innebär att den inte skulle duga till att köra regad på gata me.
Kolla att det är ägaren som säljer den är nog inte speciellt svårt. Antagligen kanske han själv skulle ha den som stunthoj var därför han skrivit så. Bara en tanke.

sportarn

Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Hallden2004 skrev:
OBS OBS! Var väldigt noga med att kolla om momsen är betald i Italien eller Tyskland.
Momsen är väl 16 % i tyskland, på 25 000 så är det alltså ca 4000, cykeln kostar då 29 000 vilket är helt ok. Troligtvis har han inte betalt så mycket för cykeln så då går d på priset från italien.

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
sportarn skrev:
Momsen är väl 16 % i tyskland, på 25 000 så är det alltså ca 4000, cykeln kostar då 29 000 vilket är helt ok. Troligtvis har han inte betalt så mycket för cykeln så då går d på priset från italien.

Varför skulle du betala tyskmoms? :va

sportarn

Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Barrett skrev:
Varför skulle du betala tyskmoms? :va
Eftersom fordonet var förregistrerat i tyskland. Kan naturligtvis ha fel. Det är ju nämligen så alla tar hem alla jänkbilar nu för tiden. Tar de via tyskland för att få den lägre momsen.

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
sportarn skrev:
Eftersom fordonet var förregistrerat i tyskland. Kan naturligtvis ha fel. Det är ju nämligen så alla tar hem alla jänkbilar nu för tiden. Tar de via tyskland för att få den lägre momsen.

Jo men betalas inte momsen i samband med förreggningen då? ...isf ska det ju vara löst, eller?

Edobbe

You´ll never walk alone
Gick med
10 May 2004
Hoj
Ducati Monster Dark 900
Fy fan vad billigt! Det är ju bara att slå till men kolla som sagt att allt är grönt först :tummenupp

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Fixa ramnummer - motornummer och kolla med Polis o VV.

Glöm inte att du MÅSTE ha orginal regbevis från Tyskland för att kunna regga i Sverige. Annars är det inte värd ens detta billigare pris.

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
kolla så att han har regpapper ( FAHRZEUGBRIEF)... :tummenupp ganska viktigt också :)

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Jag tror inte den har ngn "Brief" utan endast, som det står, en tysk förreggning vad nu det är?

Hade den haft ett riktigt brief hade han väl knappast tjatat om att den är bra som reservdelshoj/stunthoj.

Fast man kan nog bränna runt en sommar utan plåt och utan problem, har inte haft en polis bakom mig på 2 år.

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
vem vet....han kanske importerade många och fick en hoj till ett grymt pris :)

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
sportarn skrev:
Är det bara en vanlig monster så ska det ju knappast vara några problem. Många ggr så har folk för lite tid o för mycke pengar då brukar d bli så här. E sugen på den, men känns som att jag inte har cashen för det just nu.
Jo, så är det nog, det är nog pappersarbetet som strular, dvs att den förmodligen är avreggad i Italien, och inte helt reggad i Tyskland, så SBP/VV har inte tillgång till nödvändiga papper. Förklarar i så fall "tidsbristen". Säkert bra köp för den som orkar med pappersarbetet, eller som han själv skriver för reservdel/stunt/bana!

SirCastic

- Act as if it were impossible to fail -
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Ducati
Oj, här var det full fart på spekulationerna :rofl

Har ungefär 40 mail att svara på så jag tar det snabbt här.

Läs annonsen ordentligt, om hojen skall registreras i Sverige så krävs det att den registreras som ”Införsel av fordon för eget bruk” med allt vad det innebär. Det är alltså INTE möjligt att åka till besiktningen och registrerar hojen för 2000:-, utan det krävs en del arbete.

Anledningen till att det är problem att registrera hojen är att det inte går att fastställa första bruksdatum inom EU (tiden för första registrering), då Ducatins TARGA dokument saknas. Orginal ägarebevis från Italien finns med (Certiticato di proprieta, nr. 02/B027615W)

Slutligen, Ducatin går att registrera i Sverige men det krävs både tid och en del pengar (t.ex. bullerintyg) därav det låga priset.

PM:a om ni behöver ram och motornummer :tummenupp

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
SirCastic skrev:
Oj, här var det full fart på spekulationerna :rofl

Har ungefär 40 mail att svara på så jag tar det snabbt här.

Läs annonsen ordentligt, om hojen skall registreras i Sverige så krävs det att den registreras som ”Införsel av fordon för eget bruk” med allt vad det innebär. Det är alltså INTE möjligt att åka till besiktningen och registrerar hojen för 2000:-, utan det krävs en del arbete.

Anledningen till att det är problem att registrera hojen är att det inte går att fastställa första bruksdatum inom EU (tiden för första registrering), då Ducatins TARGA dokument saknas. Orginal ägarebevis från Italien finns med (Certiticato di proprieta, nr. 02/B027615W)

Slutligen, Ducatin går att registrera i Sverige men det krävs både tid och en del pengar (t.ex. bullerintyg) därav det låga priset.

PM:a om ni behöver ram och motornummer :tummenupp

Mailar man Ducati´s kundservice så kan man få reda på första ägare, försäljningsställe och ev. åtgärder och status på hojen. Jag gjorde så med min och fick bra svar, men det tog sedvanligt ett par dagar för infon.. De återkom direkt via mail när jag skulle ansluta mig till Ducati Owners Club, då ville de veta ram o motornummer, namn och försäljningsställe och gav mig den infon de hade om min hoj. Vad gäller papperskopia på det så kan det bli knivigare.. men förmodligen inte omöjligt.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln