Rimligt pris för båtplats i lada?

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Finns det något båtfolk här, eller någon som har koll...
Jag behöver veta vad som är en rimlig kostnad för att förvara en båt i en lada över vintern + ha släpet ståendes där resten av året?
Ladan är inte isolerad, men båten får ju tak över huvudet iaf.

Det rör sig om en "normal" (tror jag) motorbåt. En såndär halvtäckt variant där två personer kan ligga i fosterställning fram och sova.

Jag har aldrig haft båt, men jag har en lada och förfrågan från en som vill förvara båten där.

Ladan ligger ett par mil utanför Västerås (förmodar att det kan variera i pris beroende på var i landet man ska förvara)
Själv har jag hyrt in mig med en bil på likande ställe för 110:- /månad

Hjälp :va

Maxxi

Gick med
23 Apr 2004
Hoj
Aprilia & Minikina
Priset sätts efter utbud och efterfrågan :lol :lol :lol

Bifogat

• untitled.JPG
    untitled.JPG
    14.1 KB · Visningar: 170

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Maxxi skrev:
Priset sätts efter utbud och efterfrågan :lol :lol :lol

Så mycket har jag förstått :tungan

Det är en bekant till tidigare ägaren av ladan som vill fortsätta ha båten där. En båt har jag väl alltid plats för, men jag vill ju ha betalt för att ha ett sånt åbäke där.

Moonflower

Liten blå terrorist
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
KTM 640 LC4
Jag vinterförvarade mitt spjut (22 fot m. utombordare) i vintras och fick betala 4600:- (250:-/m2) :( . Båten skall säljas nu.....

Gick med
12 Jul 2003
Hoj
The Beast
Jag tar för motsvarande mitt eget åk (34" 2*502)Inhägnat i en maskinhall med hundbevakning 1000:- för sep-apr.

Moonflower

Liten blå terrorist
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
KTM 640 LC4
Jeflar, vilka låga priser! Men så bor man ju där man bor förstås :rolleyes: . Jag tittade runt en del innan jag bestämde mig för det alternativet, och det var det billigaste jag hittade.

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Moonflower skrev:
Jeflar, vilka låga priser! Men så bor man ju där man bor förstås :rolleyes: . Jag tittade runt en del innan jag bestämde mig för det alternativet, och det var det billigaste jag hittade.
Husvagnar brukar dom ta mellan 1000 och 1500 spänn för. Så det är väl nånstans där du får lägga dig.

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag hittade även ett båtforum (marinan.com) så nu har jag fått lite svar iaf.
Jag dricker inte whiskey, så jag tror jag ger honom ett pris på mellan 1500-2000.

Moonflower - du kan förvara den hos mig om du har den kvar till vintern. Det är sisådär 8 mil från Tokholm, men om jag nu ska förvara någon ytterligare båt där i den storleken kommer jag ta 2000 (enbart helår, dvs släpet över sommaren också) ;)

Själv har jag tillräckligt utrymme i de andra uthusen. Därför tänkte jag hyra ut (förmodligen främst till bilar) när jag gjort det lite finare i ladan. Alla pengar kommer att läggas på tillfixning av byggnaden som t.ex. ommålning bättre el, mm

WP

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kanske en BMW
Kolla upp vad som gäller vid eventuell olycka med f-bolag.
Jag har haft 2 bilar i mitt garage i vinter, 2000:-/bil okt-mars

Moonflower

Liten blå terrorist
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
KTM 640 LC4
Kryptonit skrev:
Jag hittade även ett båtforum (marinan.com) så nu har jag fått lite svar iaf.
Jag dricker inte whiskey, så jag tror jag ger honom ett pris på mellan 1500-2000.

Moonflower - du kan förvara den hos mig om du har den kvar till vintern. Det är sisådär 8 mil från Tokholm, men om jag nu ska förvara någon ytterligare båt där i den storleken kommer jag ta 2000 (enbart helår, dvs släpet över sommaren också) ;)

Själv har jag tillräckligt utrymme i de andra uthusen. Därför tänkte jag hyra ut (förmodligen främst till bilar) när jag gjort det lite finare i ladan. Alla pengar kommer att läggas på tillfixning av byggnaden som t.ex. ommålning bättre el, mm

Trevligt av dig :) ! Dock har alla kostnader knäckt mig, så jag har annonserat ut båten nu. Dock finns det ju andra saker som kan behöva förvaras, bilar och vattenskotrar tex. Vad kommer sådant att kosta tror du?

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Moonflower skrev:
Trevligt av dig :) ! Dock har alla kostnader knäckt mig, så jag har annonserat ut båten nu. Dock finns det ju andra saker som kan behöva förvaras, bilar och vattenskotrar tex. Vad kommer sådant att kosta tror du?

Om det är någon typ av entusiastbil så blir det nog sisådär en hundring i månaden. Vattenskoter... hmm... billigare iaf.

WP: Kontrollera med försäkringsbolag kommer jag givetvis göra innan jag hyr ut åt någon. :)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024