Så hur man än gör så är det aldrig bra menar du?Den här tråden är ju ett ypperligt exempel på att man inte riktigt kan lita på att servicen är korrekt utförd när den görs hemma i ett garage.
Inte för att verkstad är bättre.
Så hur man än gör så är det aldrig bra menar du?Den här tråden är ju ett ypperligt exempel på att man inte riktigt kan lita på att servicen är korrekt utförd när den görs hemma i ett garage.
Inte för att verkstad är bättre.
Ja eller så lär man sej göra jobbet och aldrig gör sej av med hojenSå hur man än gör så är det aldrig bra menar du?
Ja eller så lär man sej göra jobbet och aldrig gör sej av med hojen
Men många gör inte jobbet och gör sig sedan av med hojen...
Så hur man än gör så är det aldrig bra menar du?
Den här tråden är ju ett ypperligt exempel på att man inte riktigt kan lita på att servicen är korrekt utförd när den görs hemma i ett garage.
Inte för att verkstad är bättre.
Alltså jag gjorde min första service inklusive filter och oljebyte hos Auktoriserad verkstad och jag kan fan slå vad om att det här filtret inte gått 1000 mil på asfalt under en sommar utan snarare 2000 mil under 2 somrar där jag sommaren innan ventiljustering körde mycket grus.
View attachment 437374
Så jag lämnar aldrig mer in något som jag senare får fundera på hur det är utfört.
Svågern köpte en 1100cc Suzuki som han tyckte vek sig och ålade när han vred på rullen och körde fort, visade sig att förra ägaren glömt stoppa dit en distans i bakhjulet så att den gummiupphängda drevdelen låg tvingat mot fälgen.....fy fan så farligt!Jag har råkat ut för hojar som haft lös bakhjulsaxel
-Ju mer det slarvas......på verkstäderna!
Ju mer drar man ju öronen åt sig! -För att lämna in............
En kompis Köpte sprillans Ny cykel........1:a servicen efter 80 M
Den servicen tog 1-2 Timmar................. Undrar vad man gjorde? Mer än plugga in ODB kontakten till Boxen?
Oljebyte och dra åt diverse skruvar brukar det väl vara som specas i den servicen...
Precis, att kolla ventilspel uppfyller ju mer än att bara själva spelet kollas (förutsatt att det görs korrekt).Precis, den första är inte mycket att fuska med.
Senare kan man låta bli att smörja styrlager, kolla slitage på kamkedja och annat som är dyrt men som förste ägaren inte behöver betala i slutändan...
Vi är klara här, TS fick ett svar han ville ha (skit i det, det är dyrt) och ämnet är avklarat.
Ankan1, du som är öronmekaniker, kan du komma o lyssna om min hoj har fel ventilspel?
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |