Rip lemmy

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Trist men inte oväntat ändå. Fast han dog inte av alkoholrelaterade skador vilket var underligt.
Hans biografi var underhållande men ändå kändes han som en ganska vanlig människa och därför gör det hela saken tråkigare än när tex Michael Jacksono gick bort eller dylika legendarer. Han var jordnära på något sätt och gjorde sig inte större på någon annans bekostnad.

Jag är bakfull i hans ära imorgon efter kräftskiva ikväll, så hedrar jag honom då det känns som en vanlig dag i hans liv...

Fast cancer är ju en alkoholrelaterad skada, eller vad man ska kalla det. Nu har jag ingen aning om vilken sorts cancer det var och även om jag visste det skulle jag ändå inte veta om det är någon av de som kopplats till alkohol.

Lemmy var en ikon, och att han levde till 70 så som han levde är närmast episkt. MAn kan knappast säga att han inte levde fan med livet. :fyllisar

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
RIP
Han var fan min husgud , har sett Motörhead otaliga gånger , har sett Lemmy spela ihop med Metallica (där han dominerade scenen) , han är grymt saknad , men han hade ett grymt härligt liv där han gav fan i vad folk tyckte och körde sitt eget race oavsett vad . Jävligt synd att Rainbow var stängt när vi var i LA i oktober , annars hade man haft en stor chans att träffa gubben :(

Sista giget på Hovet märktes det att han var mer än lovligt sliten men gav 300% trots att röst och kropp knappt hängde med , antar att Cancern hade redan då kopplat sitt grepp sedan lång tid tillbaka

Saknad , men minnet kommer leva för evigt
”Don’t forget us! We are Motörhead, we play fuckin rock 'n roll!” :yoparty

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Alltså bara det att han kört sin egen stil rakt igenom och inte horat sig för pengar och maximalt kändisskap är så jävla respektingivande, grymma musiker och annat duktigt folk finns det gott om men jag kan inte på rak arm komma på någon annan människa som jag respekterat på samma sätt som Lemmy.

Att han dött känns ungefär som när man insåg att jultomten inte finns, magin är borta och världen blev helt plötsligt lite tråkigare.:(

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Hoj
Triumph Bonneville
:( . Vi har nog ett ganska stort manfall att vänta inom ett par år från den generationen rockstars.
Verkligen. Typ alla band som blev kända under 70-talet och det är en jävla massa. Men kanske var Lemmy den som hängde mest löst? Och näst mest löst Ozzy? Vilka kommer sedan?
Trist men inte oväntat ändå. Fast han dog inte av alkoholrelaterade skador vilket var underligt.
Annandag jul fick han ju veta att han hade cancer. På levern är väl ingen högoddsare...

”...alkoholkonsumtion påverkar risken att drabbas av cancer i munnen och i levern, liksom bröstcancer.”

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/alkohol-bakom-tusentals-cancerfall

Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Att spriten skulle klippa honom före linorna är ändå en bedrift. Han var stor, jäkligt stor. Glad att man fick chansen att se dem live. :banana

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
RIP
Han var fan min husgud , har sett Motörhead otaliga gånger , har sett Lemmy spela ihop med Metallica (där han dominerade scenen) , han är grymt saknad , men han hade ett grymt härligt liv där han gav fan i vad folk tyckte och körde sitt eget race oavsett vad . Jävligt synd att Rainbow var stängt när vi var i LA i oktober , annars hade man haft en stor chans att träffa gubben :(

Jag hade faktiskt den stora äran att träffa på honom på Rainbow när jag var i LA för 15 år sedan. Han satt vid bordet bredvid oss en stund och senare under kvällen möttes vi när jag var på väg ner för trappen och han ber om ursäkt för att han står i vägen och kliver åt sidan.

Hela händelseförloppet var ungefär så här:
Vi möts halvvägs nerför trappen, Lemmy kollar på mig och säger "Oh, sorry man." och kliver åt sidan. Jag säger "That's okay." och går förbi. Jag hade gärna pratat mer med honom, men jag blev lite starstruck och hade svårt att finna mig i situationen.
Det var ingen lång konversation men jag har ändå berättat för alla jag känner om den gången när jag pratade med Lemmy. :hihi

Han verkar ha varit en väldigt ödmjuk människa trots sin legendstatus och jag tror inte det fanns någon som var lyckligare än jag i hela Los Angeles den kvällen jag träffade honom.

Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Var lyckligtvis på konserten i Scandinavium 1:a december. Sett Lemmy o gubbarna sen tidigt 80-tal o de flesta ggr på Sweden Rock, direkta känslan i Scandinavium var direkt att nu är det någ faan snart slut. Det var såklart ett jäkla gött ös från 1:a ackordet till det sista, men mellan låtarna sken det igenom att nått var på tok .

rip lemmy

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...