Rise Up 4th November 2013 - 21.00 CET - Dark side of Japan

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Yamahas motsvarighet till er6-n. inte så spännande
Hade hoppats på den 3cyl crossplane R1 skulle komma nu!

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Om de lade hälften av sin marknadsföringsbudget och kreativitet på produktutveckling kanske de skulle kunna bygga roligare hojar än att bara ta bort en cylinder på en MT-09.

Vad har det där med "dark side" att göra? Deras marknadsförare verkar gå på bra grejer...

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Vilket antiklimax när det här är allt de har att komma med. Särskilt när de släppt MT-09 först och sedan basunerar ut: "The Dark Side of Japan is about to deliver another rude awakening to the streets of Europe."

Det enda jag ser som "rude awakening" är att bli väckt ur drömmen att de skulle leverera något riktigt grymt.:mad:

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Precis samma känsla som när en snubbe berättade att han hade en sportbil som visade sig vara en Volvo 480.....

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Blir säkert en storsäljare ute i Europa. Kan tråkiga fula mellanmjölkshojen ER-6 vara så populär så kan denna också.

Många söderut har ju hojarna som rena bruks- och slitåsläng fordon och inte som garage queens som vi här i norr, då är ju en sån här bra. Billig och bra, kör i två tre år sen byter man in till en ny kartong mellanmjölk.

Edit: Men "dark side of Japan"? Nä snarare tre kulor päronglass.

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Säkerligen många TRX/TDM åkare som kommer uppskatta att det kommer en ny cykel med samma motorkaraktär, bara massa vrid från låga varv. Att den ligger på 164Kg torr kommer få den att bli rolig, och den är prissatt till under 5.500£ i UK samt kommer i A2 version vilket också är rätt.
Yamaha kommer aldrig lyssna, dom kommer med saker som säljer. Undrar just hur många R1 dom tryckt ut nu sedan -98
Jag som kör trx och nu trx med tdm900 motor kommer så klart provköra denna, men även trippeln som i streetutförande ser riktigt bra ut med lite extra plast på rätt ställen. 80k för MT-09 är ju också det väldigt konkurrenskraftigt pris...

Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Säkerligen många TRX/TDM åkare som kommer uppskatta att det kommer en ny cykel med samma motorkaraktär, bara massa vrid från låga varv. Att den ligger på 164Kg torr kommer få den att bli rolig, och den är prissatt till under 5.500£ i UK samt kommer i A2 version vilket också är rätt.
Yamaha kommer aldrig lyssna, dom kommer med saker som säljer. Undrar just hur många R1 dom tryckt ut nu sedan -98
Jag som kör trx och nu trx med tdm900 motor kommer så klart provköra denna, men även trippeln som i streetutförande ser riktigt bra ut med lite extra plast på rätt ställen. 80k för MT-09 är ju också det väldigt konkurrenskraftigt pris...

Jag köper att de kommer med hojar som säljer men det blir lite löjligt när de kallar det för "the dark side of Japan" och sedan rullar ut en pendlarhoj. Det är ju sådana här kampanjer som gör att folk blir mer och mer cyniska mot självhaussade reklamkampanjer.

Last edited:

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Jag köper att de kommer med hojar som säljer men det blir lite löjligt när de kallar det för "the dark side of Japan" och sedan rullar ut en pendlarhoj. Det är ju sådana här kampanjer som gör att folk blir mer och mer cyniska mot självhaussade reklamkampanjer.

Jovisst är det så!
Jörgen L vart intervjuad vid releasen (ligger på tuben) och han måste ju säga massa positivt så klart, specen säger dock mig att även om "pizzabud hoj" kommer den vara väldigt smidig och trevlig på extremt kurviga vägar. Vi får se!

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Tror säkert att det är en fin hoj, men reklmafilmen gör mig mindre sugen på hojen. Känns som en leksak och ingen hoj helt enkelt.
Tacka vet jag KTM:s reklamfilmer. :)

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
Postade en test av MT-09'an härom dan i Street Triple tråden där MT-09'an får möta 3 av sina värsta konkurenter Z800, ST3R och Brutale 800. Ni får kolla själva hur den står sig.

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...