RISK 1!!! snabba svar!!!

lud909

aprilia rs
Gick med
12 Nov 2009
Ort
Arjeplog/Hillerstorp
Hoj
Hojlös just nu.. Men ett band 120hk och 2 skidor funkar också!
Körskolan ringde nyss och sa att min riska 1 som jag skulle gå imorgon va inställd:mad:. och jag ska göra mitt teoriprov på onsdag. så jag måste gå kursen innan. Så om någon här vet att någon kurs hålls dom närmaste dagarna SVARA SNABBT DÅ!!!

Jag bor i hillerstorp (nära värnamo/gnosjö) jag kan åka några mil för att gå kursen.

MWH Ludvig Söderbreg
 

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
vet en polares körskolelärare som va riktigt schysst och registrerade honom efter fått betalningen, så nu måste han bara ta kursen även om han snart får kortet,

du kan ju höra, alltid värt en chans

annars önskar jag dig lycka till
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Uum... Ring någon annan trafik skola. Har du gjort Risk 2:an föresten?
 

lud909

aprilia rs
Gick med
12 Nov 2009
Ort
Arjeplog/Hillerstorp
Hoj
Hojlös just nu.. Men ett band 120hk och 2 skidor funkar också!
det har fixat sin nu:) ska åka 15 mil till göteborg på onsdag och göra risk 1... och bokade om provet så jag gör de på torsdagen. sen är det bara uppkörningen kvar:) och ja jag har gjort den svindyra risk 2:an

läraren gick inte att muta heller haha men det var ju värt ett försök.

tack för svaren
mvh ludde
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
det har fixat sin nu:) ska åka 15 mil till göteborg på onsdag och göra risk 1... och bokade om provet så jag gör de på torsdagen. sen är det bara uppkörningen kvar:) och ja jag har gjort den svindyra risk 2:an

läraren gick inte att muta heller haha men det var ju värt ett försök.

tack för svaren
mvh ludde

Hehe... Håller själv på med körkortet... Den dyra Risk 2:an på Måndag med en VÄRDELÖS :censored:finger:hördu:kulspruta Suzuki TS 125 som broms handtaget sitter typ längst ner och läraren säger "Amen du ska kunna köra alla 125:eek:r sen". Yeah right säger jag... Inte med ett bromshandtag som man knappt får tag i.

Får se hur det går på Risk 2:an...

//Emil
 
Last edited:

lud909

aprilia rs
Gick med
12 Nov 2009
Ort
Arjeplog/Hillerstorp
Hoj
Hojlös just nu.. Men ett band 120hk och 2 skidor funkar också!
Hehe... Håller själv på med körkortet... Den dyra Risk 2:an på Måndag med en VÄRDELÖS :censored:finger:hördu:kulspruta Suzuki KS 125 som broms handtaget sitter typ längst ner och läraren säger "Amen du ska kunna köra alla 125:eek:r sen". Yeah right säger jag... Inte med ett bromshandtag som man knappt får tag i.

Får se hur det går på Risk 2:an...

//Emil

Risk 2 var för dyr men den var väldigt lärorikt, man fick veta hur lite man syns i trafiken och sånt så det va en bra kurs tycker jag :) men som sagt för dyr....
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Jo den var dyr. Dock fick jag köra på Mantorp Park :tummenupp.

Klarade Risk 2:an den var ju ganska enkel faktiskt.

Dock så kuggade jag Teori provet :huvet.
De har ju så konstiga frågor ibland.

Men nytt försök om 2 veckor och då SKA jag klara det :tuttar

Sen "läraren" sa att jag hade ju 23 minuter kvar så kolla igenom frågorna och det. Det var väll där jag tvekade och ändrade en del frågor :huvet

Nästa gång kommer jag :arsele mot henne å gå där ifrån :fyllisar
 

lud909

aprilia rs
Gick med
12 Nov 2009
Ort
Arjeplog/Hillerstorp
Hoj
Hojlös just nu.. Men ett band 120hk och 2 skidor funkar också!
Jo den var dyr. Dock fick jag köra på Mantorp Park :tummenupp.

Klarade Risk 2:an den var ju ganska enkel faktiskt.

Dock så kuggade jag Teori provet :huvet.
De har ju så konstiga frågor ibland.

Men nytt försök om 2 veckor och då SKA jag klara det :tuttar

Sen "läraren" sa att jag hade ju 23 minuter kvar så kolla igenom frågorna och det. Det var väll där jag tvekade och ändrade en del frågor :huvet

Nästa gång kommer jag :arsele mot henne å gå där ifrån :fyllisar

Jag klarade uppskrivningen på första försöket :D så nu väntar uppkörningen torsdag... någon som har några tips på vad man kan tänka på:D:D

Nästa gång klarar du nog uppskrivningen det är bara att plugga som en idiot haha det funkade för mig
 

Brynad

Steechk
Gick med
14 May 2010
Ort
Västerås
Hoj
KTM 690 SMC -10, KTM 525 EXC -07, Yamaha WR 125 R -09
Jag klarade uppskrivningen på första försöket :D så nu väntar uppkörningen torsdag... någon som har några tips på vad man kan tänka på:D:D

Nästa gång klarar du nog uppskrivningen det är bara att plugga som en idiot haha det funkade för mig

Visa att du har koll på allt rör på huvudet när du kollar och kör effektivt men lugnt(?) några misstag gör inget bara du löser dom på rätt sätt :) själv fick jag kärringstopp :D
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Jag klarade uppskrivningen på första försöket :D så nu väntar uppkörningen torsdag... någon som har några tips på vad man kan tänka på:D:D

Nästa gång klarar du nog uppskrivningen det är bara att plugga som en idiot haha det funkade för mig

Heh. Nice, Vad kör du upp med för hoj?

Jag hade ju 4 fel ifrån Godkänt :huvet.

Och de där miljö frågorna och vad katalysatorn gör, På datorn hemma står det ju en fråga såhär "Vad har katalysatorn för funktion" Och ett av 3-4 svar "Den renar farliga ämnen" men på provet så fanns inte något som liknande "Den renar farliga ämnen". Då var det ju någe koloxid (ja de där som ingen håller reda på).

Knepiga frågor de flesta. Vill själv ha muntligt så man kan förklara :(
 

lud909

aprilia rs
Gick med
12 Nov 2009
Ort
Arjeplog/Hillerstorp
Hoj
Hojlös just nu.. Men ett band 120hk och 2 skidor funkar också!
Heh. Nice, Vad kör du upp med för hoj?

Jag hade ju 4 fel ifrån Godkänt :huvet.

Och de där miljö frågorna och vad katalysatorn gör, På datorn hemma står det ju en fråga såhär "Vad har katalysatorn för funktion" Och ett av 3-4 svar "Den renar farliga ämnen" men på provet så fanns inte något som liknande "Den renar farliga ämnen". Då var det ju någe koloxid (ja de där som ingen håller reda på).

Knepiga frågor de flesta. Vill själv ha muntligt så man kan förklara :(

Jag kör upp på en yamaha dt från 82 haha men den är grymt lättkörd så det är ganska lungt:D

Men när den frågan kommer nästa gång vet du ju svaret:) du skrev inna i tråden att du fick en ny tid för uppskrivningen om 2 veckor. om jag skulle kugga skulle jag kunna skriva upp en gång till samma dag :p
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Jag kör upp på en yamaha dt från 82 haha men den är grymt lättkörd så det är ganska lungt:D

Men när den frågan kommer nästa gång vet du ju svaret:) du skrev inna i tråden att du fick en ny tid för uppskrivningen om 2 veckor. om jag skulle kugga skulle jag kunna skriva upp en gång till samma dag :p

Det är så jädrans full bokat i Linköping så att... det var därför jag fick vänta. :huvet
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
SÅ GÖTT!!! klarade uppkörningen idag:) vilken lättnad det va :D:D:D

BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!

Själv kuggade jag en gyng till 2:a gången då...

Om jag kuggar den tredje säljer jag moppen och mina två lätta MC och köper mig en Honda XR 650r :yoparty:banana
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top