2369863 Har aldrig haft problem med att inte mottagit någon vara efter att betalat i förväg. Då har jag köpt och sålt mycket, i varierande summor. Tycker personligen att det bara är omständigt att gå via mellanhänder som ska hålla i pengarna. Är man skeptisk kan du ju alltid bekräfta killens adress via hitta.se alt ringa ringa på fastnummer. Går det åt pipan, gör ett hembesök.
Alla affärer som jag gjort via blocket eller sporthoj.com, köpt eller sålt, har genomförts via förskottsbetalning till bank. Tom. när någon Hells Angels president (seriöst, hade bild o allt på hemsidan) ville att jag skulle skicka varan och att han sedan skulle betala efter han fått den.. han lät som en hygglig kille.. transaktionen gick utmärkt..
Man får släppa lite på garden ibland och lita på folk. Du kan ju kolla om killen vägrar att använda sig av något alternativt betalningssätt, då kan du ju börja undra.
Mitt tips, bekräfta hans adress, lägg in pengar på kontot, ha lite hopp på dina medmänniskor. De flesta är inte ute efter att blåsa en. Din misstänksamhet är i dagens samhälle berättigad, men man kan oftast även endast efter ett telefonsamtal avgöra om den du har att göra med står för sitt ord.
Är det en norrlänning, lantis eller finne behöver du inte ens tveka!