Risker med att importera nya fordon!

rraammbboo

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2007
Hoj
Husqvarna 12 sm 07
Köpte den för att jag pröjsade 40papp plus 8 papp för importera (hyra bil, båtresor, bensin), strypa, besiktiga osv..

totala summan blev 48papp

I sverige kostade den 58papp färdig för körning medan ja fick den för 48 papp

fast nu kom ju 25% moms på 40papp så momsen blev ju 10 papp

slutsumman blir då 58papp så det blir ju samma summa som i sverige, men dock så hoppades jag ju på att inte förlora så mycket på den när jag skulle sälja den..

DEN FANNS JU Å KÖPA I NÄRHETEN AV KARLSTAD HELT NYA FÖR 42 000 KR PÅ HOJGARAGET TROR JAG DET VAR:D

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Asså är det något som typ tvingar dig till o kommentera? Du tror att jag vill att folk ska tycka synd vilket jag inte vill.. o sen måste ja säga att bara för att DU vet så betyder inte det att ALLA vet och tro mig det är sant. ALLA vet inte.. ingen anledning till att leka smart eller försöka vara bright o skriva ngt idiot inlägg som du just gjorde.. du skämemr ut dig bara!

En fråga vad vill du få ut med din tråd? Hur du ska slippa betala skatt?
Sedan innan man importerar så "brukar" man kolla upp allting innan man åker, men tydligen så gör alla inte de,t så då äre bara å pröjsa.

MrGangsta

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2005
Hoj
Aprilia RS 125 - 07
En fråga vad vill du få ut med din tråd? Hur du ska slippa betala skatt?
Sedan innan man importerar så "brukar" man kolla upp allting innan man åker, men tydligen så gör alla inte de,t så då äre bara å pröjsa.

Jag gissar på att du, dum som du e, bara sitter o skriver massa skit utan att ha läst inlägget från början.. så om du vill veta vad jag vill få ut me den här tråden så skulle jag föreslå att du LÄSER tråden från början istället för att lägga in pyskade inlägg.

DEN FANNS JU Å KÖPA I NÄRHETEN AV KARLSTAD HELT NYA FÖR 42 000 KR PÅ HOJGARAGET TROR JAG DET VAR:D

när jag köpte den fanns den inte för det priset. dessutom e d priset exklusive strypning + skyltar o hela köret.. efter köpte måste dom besiktigas, reggas in osv.. de e en liten kostnad de me..

Last edited:

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Jag gissar på att du, dum som du e, bara sitter o skriver massa skit utan att ha läst inlägget från början.. så om du vill veta vad jag vill få ut me den här tråden så skulle jag föreslå att du LÄSER tråden från början istället för att lägga in pyskade inlägg.

Du borde byta nikname till MRkänslig istället för Gangsta...

Skrev inlägget efter att du hade skrivit "japp japp min tråd är lyckad" jag antog att du va ironisk och därför skrev jag mitt inlägg.

Ja jag kanske är dum, knäpp, etc men hur smart är du? Med tanke på att du inte kolla upp allt innan.

Aja skitsamma

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Huereka! Här får vi en trevlig historia om hur det är att importera en MC från Tyskland och faror med det. Dock skriven på ett sätt som skulle få vilken gymnasielärare som helst att begå seppuku. Sen urartar tråden till en trevlig pajkastning som man säkert kan ha nytta av, dock inte här ska tilläggas.

Så nu kan ni alla moppepojkar dra varann i skinnbananen så ni får kewken längre än 10cm och slå er stolt för bröstet.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept