Utgå från att alla bilister är idioter och att du inte syns så är du nära verkligheten
S
Nejdå skämt o sido så är det bara att tänka steget längre ser du en bilist eller dyl stå vi vägkanten utgå från att han eller hon åker ut framför dig gäller även bilister som står stilla o ev skall svänga bara att lätta av och vara beredd på att bilen svänger. En hoj axxar fan så mycket värre än en vanlig bil
vilket innebär att du även måste vara ännu mer allert och bromsa hårdare o tidigare för ev hinder, sen är det ju så att man måste lära sig att köra förståndigt och inte fara fram som en idiot ja ja jag vet att det kan vara svärt men välj väg och tidpunkt för ert gasande som sagt planera ditt körande väl, högre fart= mer planering och känsla för vilka situationer som kan uppstå.
Har åkt hoj en barnsben först tävlade jag aktivt sedan landsvägshoj. Visst jag gasade rejält förr men hade turen att inte råka ut för några större grejor men helt klart har sunt förnuft räddat mig ett antal gånger både som aktiv och på landsvägen.
Var rädda om er och ha kul