Risker med mc?

andy63

Älskar bara motorers ljud, that´s love..
Gick med
29 Mar 2006
Hoj
hondan såld. Snart hoj igen!
Hej! Jag vill att ni skriver de största riskerna att köra mc, har ni erfarnhet av ngt som nästna dödat er? SKRIV DET! :) Jag vill bara övertala min bror att ta A1 Körkort :) Så han behöver lite fakta enligt honom. :) Ha de gött alla!

Swedda

Ge mig ett brejk, broder lax
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
2006 Zx6R
Hej! Jag vill att ni skriver de största riskerna att köra mc, har ni erfarnhet av ngt som nästna dödat er? SKRIV DET! :) Jag vill bara övertala min bror att ta A1 Körkort :) Så han behöver lite fakta enligt honom. :) Ha de gött alla!

Största risken med mc är andra trafikanter och egen dumhet. Jag krockade 1998 och höll på att stryka med, det orsakades av en vänstersvängande dam som letade svampställe, han jag åkte med klarade sig inte och jag var väl på gränsen ett tag. Det är farligt att åka mc,bil,buss det är framförallt farligt att överhuvudtaget vara i trafiken, man får helt enkelt ligga ett steg före alla andra så går det bra.

klart han ska ta kort, inget snack om saken.

Gixxerhoffa

Old Gixxer
Gick med
11 Mar 2007
Hoj
GSX-R 750 -95 (såld)plus en Intruder (såld)
Den största risken med att köra mc är att man aldrig har
tråkigt.:D Vill man leva farligt peka finger åt raggare.
Det gjorde jag får några år sen och jag kan säga att mina
blå märken efter den kväll var kvar länge:yoparty

Lancer

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Hoj
Kawasaki Z1000-14
Utgå från att alla bilister är idioter och att du inte syns så är du nära verkligheten:D S:DNejdå skämt o sido så är det bara att tänka steget längre ser du en bilist eller dyl stå vi vägkanten utgå från att han eller hon åker ut framför dig gäller även bilister som står stilla o ev skall svänga bara att lätta av och vara beredd på att bilen svänger. En hoj axxar fan så mycket värre än en vanlig bil:yoparty vilket innebär att du även måste vara ännu mer allert och bromsa hårdare o tidigare för ev hinder, sen är det ju så att man måste lära sig att köra förståndigt och inte fara fram som en idiot ja ja jag vet att det kan vara svärt men välj väg och tidpunkt för ert gasande som sagt planera ditt körande väl, högre fart= mer planering och känsla för vilka situationer som kan uppstå. :)
Har åkt hoj en barnsben först tävlade jag aktivt sedan landsvägshoj. Visst jag gasade rejält förr men hade turen att inte råka ut för några större grejor men helt klart har sunt förnuft räddat mig ett antal gånger både som aktiv och på landsvägen.
Var rädda om er och ha kul:tungan

andy63

Älskar bara motorers ljud, that´s love..
Gick med
29 Mar 2006
Hoj
hondan såld. Snart hoj igen!
Ja, Jag är sådan iallfall Lancer, Har koll på sakerna o saker. Och det är bra vettiga saker du skriver här. Och så sant. Riskerna är stora som mycket annat. Fler får gärna skriva mer :) Mer "bevis" på verkligheten, mer kul för brorsan. :) Ha de gött alla :)

|chippen|

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2005
Hoj
450 FE
Det var ingen skämt! alla bilister är idioter eller iaf jävligt själviska. Höll på å smälla igår då bilisten (som vanligt) sket i trafikreglerna. Som hoj ska man aldrig gå på högerregeln tro mig bilisten kommer köra ut även fast du (hojåkare) kommer från höger. Vi är osynliga.. kör hårt men klokt!

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06

Sålänge han kör med HUVUDET och inte kuken så ska det inte vara några problem. Spån i trafiken kryllar det av och man får helt enkelt se alla bilförare som potentiella blindstyren.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024