Riskutbildningar.. igen?

johanlund

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2009
Ort
Karlskrona
Hoj
honda cb 125 t -81 kawa kx 250 2-t
Tjena

Jag tog A1 kort nyligen, i somras. Jag gjorde såklart även riksutbildningarna då, innan jag körde upp. Nu ska jag ta tungt kort med begränsning till våren, måste jag då göra om riskutbildningarna?
 

johanlund

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2009
Ort
Karlskrona
Hoj
honda cb 125 t -81 kawa kx 250 2-t
http://korkortsportalen.se/jag-har-fragor-om-korkort/utbildning/Riskutbildning-motorcykel/

Under punkt 4 står undantagen, vad jag förstår passar du in där och ska slippa göra om den :)

Det är alltså bara att köra upp!

En ny fråga: Jag ska köra upp som privatist, då bokar man ju uppkörning själv. Kan jag boka innan jag är 18, om jag får själva tiden när jag har fyllt 18? Eller kan jag inte boka förrän jag är 18?

Alltså, låt säg, jag fyller 18 år den 4:e juni. Kan jag då boka uppkörning te. x den 1: juni, om jag får tiden 7:e juni? Alltså, jag får tiden efter att jag fyllt 18, men bokar den innan..
 

j0hanna

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -01
Det är alltså bara att köra upp!

En ny fråga: Jag ska köra upp som privatist, då bokar man ju uppkörning själv. Kan jag boka innan jag är 18, om jag får själva tiden när jag har fyllt 18? Eller kan jag inte boka förrän jag är 18?

Alltså, låt säg, jag fyller 18 år den 4:e juni. Kan jag då boka uppkörning te. x den 1: juni, om jag får tiden 7:e juni? Alltså, jag får tiden efter att jag fyllt 18, men bokar den innan..

Du kan boka innan.
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Det är bara uppkörning om du har A1 kort. Vid bokning måste du ringa och numret är 0771-17 18 19. Där säger du typ bara dit namn och ditt personnummer så pratar ni lite om tider och sen lägger ni på. Jätte trevliga cheyor där :rolleyes:. Iallafall den jag prata med sist :)

Som när du gjorde riskutbildningen så gjorde andra PRECIS samma sak fast med lite mer HK fast samma fart och liknande. Lär dig din nya hoj så ska du se att det går bra.
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top